lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

koppeling probleem ofzo?
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
raymond



Geregistreerd op: 21-7-2005
Berichten: 118
Woonplaats: hoogezand ( gr )

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mrt. 2006, 19:07    Onderwerp: koppeling probleem ofzo? Reageer met quote

hoi ik heb een probleem ,toen ik vanmorgen van huis ging greep de koppeling heel laat aan (kouwe motor) zelfs bij het oversteken van een drukke weg had ik de koppelingshendel bijna los maar er gebeurde niks
maar dan ineens pakt hij de koppeling ,je schrikt je de pleuris bijna van de motor af geschoten na een paar km niks meer aan de hand dizzy2

wie kan mij vertellen wat er mis is

_________________
lc8 rijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 30 Mrt. 2006, 22:39    Onderwerp: Re: koppeling probleem ofzo? Reageer met quote

raymond schreef:
hoi ik heb een probleem ,toen ik vanmorgen van huis ging greep de koppeling heel laat aan (kouwe motor) zelfs bij het oversteken van een drukke weg had ik de koppelingshendel bijna los maar er gebeurde niks
maar dan ineens pakt hij de koppeling ,je schrikt je de pleuris bijna van de motor af geschoten na een paar km niks meer aan de hand dizzy2

wie kan mij vertellen wat er mis is
was het lang geleden dat je er mee gereden had of is hij aan zijn km beurt toe het kan zijn dat je kopplings plaatjes effe aan elkaar geplakt gezeten hebben of je kopplings zuigertje effe is blijven hangen als je olie warm word of als je een paar keer je kopplings handle in knijpt en er weer olie tussen komt dan is het weer goed maar kan ook lucht zijn.zet hem eens een nacht weg met ingeknepen koppling en kijk of hij op druk blijft succes thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Mrt. 2006, 10:14    Onderwerp: Re: koppeling probleem ofzo? Reageer met quote

mr wheely schreef:
raymond schreef:
hoi ik heb een probleem ,toen ik vanmorgen van huis ging greep de koppeling heel laat aan (kouwe motor) zelfs bij het oversteken van een drukke weg had ik de koppelingshendel bijna los maar er gebeurde niks
maar dan ineens pakt hij de koppeling ,je schrikt je de pleuris bijna van de motor af geschoten na een paar km niks meer aan de hand dizzy2

wie kan mij vertellen wat er mis is
was het lang geleden dat je er mee gereden had of is hij aan zijn km beurt toe het kan zijn dat je kopplings plaatjes effe aan elkaar geplakt gezeten hebben of je kopplings zuigertje effe is blijven hangen als je olie warm word of als je een paar keer je kopplings handle in knijpt en er weer olie tussen komt dan is het weer goed maar kan ook lucht zijn.thumbsup


Dan krijg je wel kramp hoor, als je heel de nacht je handle moet inknijpen bucktooth

Als de kopp dan zo onverwachts pakt, maakt hij dan ook een heel hard kreunend geluid??\

Had ik nl ook, is inderdaad het probleem van te weinig olie tussen de platen, mijn dealer heeft het opgelost door een paar extra oliekanaaltjes in de korf te boren, zodat de kopp meer olie "krijgt".
Is een truuk die vaker op verschillende merken motorfietsen wordt gebruikt, op mijn EXC is het ook gedaan.

En check ff of je vloeistofniveu in het potje op het stuur nog OK is.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Vr, 31 Mrt. 2006, 18:57    Onderwerp: koppeling probleem ofzo? Reageer met quote

bedankt voor jullie reactie, ik rij er dagelijks op en hij maakt geen geluid als het gebeurt maar ik zal met mijn dealer overleggen hoe we dit kunnen oplossen ( bj 5-2003 met 10500 km)
ik moet toch naar dealer voor het vervangen van de spaken en nippels en carb verwarming ( garantie)
argue
Naar boven
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Mrt. 2006, 21:00    Onderwerp: Re: koppeling probleem ofzo? Reageer met quote

Daan schreef:
mr wheely schreef:
raymond schreef:
hoi ik heb een probleem ,toen ik vanmorgen van huis ging greep de koppeling heel laat aan (kouwe motor) zelfs bij het oversteken van een drukke weg had ik de koppelingshendel bijna los maar er gebeurde niks
maar dan ineens pakt hij de koppeling ,je schrikt je de pleuris bijna van de motor af geschoten na een paar km niks meer aan de hand dizzy2

wie kan mij vertellen wat er mis is
was het lang geleden dat je er mee gereden had of is hij aan zijn km beurt toe het kan zijn dat je kopplings plaatjes effe aan elkaar geplakt gezeten hebben of je kopplings zuigertje effe is blijven hangen als je olie warm word of als je een paar keer je kopplings handle in knijpt en er weer olie tussen komt dan is het weer goed maar kan ook lucht zijn.thumbsup


Dan krijg je wel kramp hoor, als je heel de nacht je handle moet inknijpen bucktooth

Als de kopp dan zo onverwachts pakt, maakt hij dan ook een heel hard kreunend geluid??\

Had ik nl ook, is inderdaad het probleem van te weinig olie tussen de platen, mijn dealer heeft het opgelost door een paar extra oliekanaaltjes in de korf te boren, zodat de kopp meer olie "krijgt".
Is een truuk die vaker op verschillende merken motorfietsen wordt gebruikt, op mijn EXC is het ook gedaan.

En check ff of je vloeistofniveu in het potje op het stuur nog OK is.

Daan

mijn dealer heefd er gewoon andere olie ingedaan 5w 55 vol syn en het probleem was ook opgelost
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
alexopreis



Geregistreerd op: 19-4-2005
Berichten: 154
Woonplaats: Grunn'

BerichtGeplaatst: Za, 1 Apr. 2006, 0:11    Onderwerp: waar 5w55 ? Reageer met quote

Uhm, 5w55 in het motorblok of in het koppelingsreservoir ? Vast het 1ste.

Op de amerikaanse site was iemand met een haarscheurtje in het zuigertje dat de koppeling bediend (daar bij het voortandwiel). Dan kan je niet meer ontkoppelen. Hij had gewoon 10w40 in het koppelingsreservoir gedaan. Het probleem was niet opgelost, maar 10w40 hield het langer uit dan de SAE10-olie die erin hoort. En je kan dan gewoon doorrijden.

Handig om te weten voor onderweg....

_________________
Ordinary life is pretty complex stuff !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Gast






BerichtGeplaatst: Za, 1 Apr. 2006, 10:31    Onderwerp: Re: waar 5w55 ? Reageer met quote

alexopreis schreef:
Uhm, 5w55 in het motorblok of in het koppelingsreservoir ? Vast het 1ste.

Op de amerikaanse site was iemand met een haarscheurtje in het zuigertje dat de koppeling bediend (daar bij het voortandwiel). Dan kan je niet meer ontkoppelen. Hij had gewoon 10w40 in het koppelingsreservoir gedaan. Het probleem was niet opgelost, maar 10w40 hield het langer uit dan de SAE10-olie die erin hoort. En je kan dan gewoon doorrijden.

Handig om te weten voor onderweg....


Als je er remolie ingooit, dan gaan de afdichtingen kapot, carterolie weet ik niet, op het duitse forum gelezen dat je er voor nood ook slaolie in kunt gooien.

Daan
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 1 Apr. 2006, 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

gewoon de juiste hydrolische olie kopen. Klein potje bij de dealer, niet achterlijk duur.

ps.: HMX parts heeft het spul ook, evt via internet te bestellen.

Oja.. nogmaal: GEEN remvloeistof! En euh.. remolie bestaat niet, het is geen olie... gooi het maar eens in water, en het lost gewoon op.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 1 Apr. 2006, 23:50    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
gewoon de juiste hydrolische olie kopen. Klein potje bij de dealer, niet achterlijk duur.

ps.: HMX parts heeft het spul ook, evt via internet te bestellen.

Oja.. nogmaal: GEEN remvloeistof! En euh.. remolie bestaat niet, het is geen olie... gooi het maar eens in water, en het lost gewoon op.

grts
dus met andere woorden je kan er ook water in doen ????
by the way die kopplings olie is dezelfde olie als de olie die je in het veer systeem van een citoen gooit en die is ook een beetje goedkoper
dit weet ik van een monteur van de fabriek van ktm die monteur was in dienst via ktm voor joell smets thumbsup thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 7:09    Onderwerp: Reageer met quote

zoals het woord al zegt Hydro....
kan het in theorie met elke vloeistof.


Let wel op met die olie van Citroen (LHM olie) dat je de minerale versie hebt, er is ook een andere varient die er absoluut niet in mag( de oringen kunnen hier niet tegen....)

gewoon er in gooien wat de fabrikant voorschrijft thumbsup

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Dr_Bean schreef:
gewoon de juiste hydrolische olie kopen. Klein potje bij de dealer, niet achterlijk duur.

ps.: HMX parts heeft het spul ook, evt via internet te bestellen.

Oja.. nogmaal: GEEN remvloeistof! En euh.. remolie bestaat niet, het is geen olie... gooi het maar eens in water, en het lost gewoon op.

grts
dus met andere woorden je kan er ook water in doen ????
by the way die kopplings olie is dezelfde olie als de olie die je in het veer systeem van een citoen gooit en die is ook een beetje goedkoper
dit weet ik van een monteur van de fabriek van ktm die monteur was in dienst via ktm voor joell smets thumbsup thumbsup


Lezen is blijkbaar moeilijk: Dat staat er niet!
Ik kan niet bevestigen dat citroen olie hetzelfde is.
Je hebt maar heel weinig nodig (als je er al wat aan moet doen...), dus dan ben je met een klein potje bij de dealer goedkoper uit dan met een liter LHM. Waarom moeilijk doen en risico nemen: gewoon het juiste spul gebruiken!

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 10:28    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
zoals het woord al zegt Hydro....
kan het in theorie met elke vloeistof.


Let wel op met die olie van Citroen (LHM olie) dat je de minerale versie hebt, er is ook een andere varient die er absoluut niet in mag( de oringen kunnen hier niet tegen....)

gewoon er in gooien wat de fabrikant voorschrijft thumbsup


Tja, toch heb ik ook een 1 literfles LHM van Valvoline in de schuur staan. undecided

Ik kan op de verpakking nergens lezen of het de minerale is of niet.
Mijn dealer heeft het mij echter verkocht en aanbevolen, dus het zal wel goed zijn.
Een heeel klein flesje van magura kostte net zoveel als die liter van valvoline (12 euro of zo).

Ik weet dat het systeem een inhoud heeft van nulkommanix, maar maar met verversen/doorspoelen durf ik nu net wat ruiger te zijn met knoeien en extra doorspoelen omdat ik toch 1 liter heb staan tongue2

Voor het verversen/doorspoelen gebruik ik nl een zelfgebouwd afzuigapparaatje met olieafscheider, werkt ook prima met remmen verversen/ontluchten.

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

Okee, laat ik het anders formuleren:

ik vind het niet de moeite waard om 6 euro te besparen op een motor van 15000, en daarbij het risico te nemen dat mijn koppelingssysteempje a 300 euri kompleet nieuwe keerringen e.d. moet hebben. Ik zou het in zo'n geval iig eens zijn met de dealer als ie zegt dat het geen garantie meer is.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Gast






BerichtGeplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dr bean
helemaal mee eens! thumbsup


ff wat anders, mocht iemand ooit O-ringen nodig hebben dan kan ik die eventueel regelen( dit is puur bedoeldt om iemand uit de brand te helpen dus he wacko )
Naar boven
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Apr. 2006, 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Pfff blijft moeilijk dat inloggen stars

Gast = Ikke dus

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif