Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
MartijnL20
|
Geplaatst: Zo, 22 Sep. 2013, 21:03 Onderwerp: motor gooit er benzine uit (SE) |
|
|
Ik kom net terug van een stukje rijden en 5 min voor ik thuis was vond ik het bij het stoplicht erg naar benzine ruiken. Nu stap ik af en ligt er een plasje benzine. Als ik de motor start loopt er benzine uit de slang die aan de onderkant vanaf je luchtfilter/ carb box komt en links bij je voet uit komt. Wat is hier aan de hand? Als ik de motor stop stopt de benzine ook met lopen uit de slang. Er komt een beste hoeveelheid uit. _________________ KTM 990R + Buell X1 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 22 Sep. 2013, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Je carburator loopt over. Zijn ze onlangs open geweest? Je moet het zoeken bij de vlotter. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
MartijnL20
|
Geplaatst: Zo, 22 Sep. 2013, 22:30 Onderwerp: |
|
|
kleppen zijn ±3000km gesteld bij de dealer, dus daar is ie open geweest. Terug naar hun gaan? of kan ik het probleem zelf makkelijk oplossen? _________________ KTM 990R + Buell X1 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 22 Sep. 2013, 23:15 Onderwerp: |
|
|
Voor het stellen van de kleppen moet de carburator eraf,maar niet open, wellicht licht de oorzaak niet daar. Of je het zelf kan oplossen hangt ervan af hoe handig je bent. Het probleem is dat het mechanisme van de vlotter niet goed doorgeeft dat de vlotterkamer vol is en de benzine toevoer niet afsluit. Dat kan komen doordat de vlotter gewoon vastzit, soms helpt het dan om eens voorzichtig op de carburator te tikken met bijvoorbeeld het handvat van een schroevendraaier. De kans bestaat ook dat de carburator open moet om te controleren of alle onderdelen van het vlottersysteem nog goed zijn of om de vlotterkamer te reinigen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
MartijnL20
|
Geplaatst: Di, 24 Sep. 2013, 15:44 Onderwerp: |
|
|
Het lukt me zelf wel om te doen. Alleen de motor staat nu op me werk en moet 160km terug rijden. Ik heb hem net even gestart en de benzine komt niet alleen meer door het slangetje naar buiten. Is er een nood greep die uit kan voeren 123. Zekering van de benzine pomp eruit of krijgt ie dan helemaal niks meer? _________________ KTM 990R + Buell X1 |
|
Naar boven |
|
 |
MartijnL20
|
Geplaatst: Di, 24 Sep. 2013, 20:23 Onderwerp: |
|
|
net nog even door de slang geblazen in de hoop dat het zo op zou lossen maar ook niet. Alsje het contact om draai en de benzine pomp slaat aan begint het gelijk te stromen. _________________ KTM 990R + Buell X1 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Wo, 25 Sep. 2013, 8:40 Onderwerp: |
|
|
Ik vrees dat er geen snelle oplossing is. Ik zou denk ik gewoon rijden tot waar ik moet zijn (veel gas geven, dan verlies je minder benzine ) en dan de carbs open leggen. Blijf wel uit de buurt van vonken... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
MartijnL20
|
Geplaatst: Wo, 2 Okt. 2013, 15:15 Onderwerp: |
|
|
Motor vrijdag afgevoerd en komend weekend sleutelen. Als ik de vlotter openmaak welke onderdelen zal ik dan gelijk preventief vervangen? pakking sowiezo. Of zijn er complete revisie setjes? _________________ KTM 990R + Buell X1 |
|
Naar boven |
|
 |
MartijnL20
|
Geplaatst: Za, 5 Okt. 2013, 18:40 Onderwerp: |
|
|
Was niet de vlotter. Het was een gescheurde brandstofslang bij de carburateur (die met dat veertje/spiraaltje er om)
Was uiteindelijk een easy fix, alleen nog even wachten het nieuwe stukje slang _________________ KTM 990R + Buell X1 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 5 Okt. 2013, 19:16 Onderwerp: |
|
|
AH, dat verklaart waarom er niets hielp... en achteraf dus verstandig dat je niet bent gaanrijden, want dat was van kwaad tot erger gegaan  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|