Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mineko
|
Geplaatst: Ma, 23 Sep. 2013, 19:39 Onderwerp: LC8 GO!! start weer niet. |
|
|
Ha jongens!
Vlak voor de 30000km (2 jaar geleden) startte mijn lc8 GO!!! nog maar net op 1 cilinder! Als ik maar dacht om een fractie gas te geven,sloeg hij direct weer af. Beurt gehad,bleek de bobine te zijn.
Nu 5000km later weer het zelfde euvel.Zie bovenstaande. Anderhalve maand geleden voor t laatst gebruikt,reed fantastisch. Naar alle waarschijnlijkheid weer de bobine.
Oude benzine sluit ik uit,want de benzine van de laatst 10 jaar is van een dusdanige goede kwaliteit. Zit een gereviseerde benzinepomp op van Dr.Bean,ben daar zeer tevreden over.
Onder voorbehoud,ik mag ook van een bobine een ``bepaalde levensduur verwachten. Iedergeval langer dan 5000km!!!
Hebben jullie ook deze ervaringen wel eens gehad?
Groetjes en vast bedankt voor de suggesties. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 23 Sep. 2013, 21:16 Onderwerp: |
|
|
ik heb in ieder geval die 5 dubbele postings er eerst maar eens uitgegooid.
niet starten kan altijd aan van alles liggen maar in de basis:
- brandstof
- vonk (ongeveer op tijd)
- compressie
en dan doet ie het..
dan is het gewoon een kwestie van systematisch zoeken.
(of naar de dealer gaan die dat voor je doet natuurlijk) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Di, 24 Sep. 2013, 20:57 Onderwerp: Re: LC8 GO!! start weer niet. |
|
|
mineko schreef: | Ha jongens!
Oude benzine sluit ik uit,want de benzine van de laatst 10 jaar is van een dusdanige goede kwaliteit. . |
Die gedachte is helemaal fout. Hedendaagse benzine is ontdaan van alle stabiliteit door het verwijderen van alle metalen. Wat rest is een instabiele kool waterstof die een carburateur al na 2 maanden in de problemen KAN brengen.
Benzine versnottert en verstopt de nauwe kanaaltjes van de carb. Bij injectie kan de vervuiling zelfs de zeefjes voor de injectors parten spelen. Dit gaat veel sneller dan je lief is _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Vr, 27 Sep. 2013, 2:03 Onderwerp: |
|
|
5000 km in 2 jaar je zou er beter af en toe een huren  |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1593 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 27 Sep. 2013, 11:57 Onderwerp: |
|
|
het kan natuurlijk ook die andere bobine zijn? _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
|