Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Wo, 17 Aug. 2016, 16:34 Onderwerp: |
|
|
Nee, geen bochten, enkel de demper. Werkt prima met de kat, zonder veranderingen aan de mapping. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Hummer H1
Geregistreerd op: 28-8-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2017, 10:58 Onderwerp: |
|
|
Heb de Akra er onder geschroefd, maar geluid valt erg tegen in vergelijking met mijn 990. Kom nu aan 74 dB maar wil niet over de wettelijke norm. Mogelijk dat het verwijderen van de dB killer hier de oplossing is, maar deze is gepuntlast. Iemand ervaring met het verwijderen van de dB killer, het lijkt er op dat de hele eindkap eraf moet om ze uit te kunnen boren. _________________ Mihi nil nimis absurdum.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Zo, 13 Aug. 2017, 11:19 Onderwerp: |
|
|
Ze gaan pas mooier klinken na 1000km gebruik. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
Hummer H1
Geregistreerd op: 28-8-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Za, 26 Aug. 2017, 22:57 Onderwerp: |
|
|
Wheels schreef: | Ze gaan pas mooier klinken na 1000km gebruik. |
Ook na een paar duizend kilometer klinkt het nog steeds niet volwassen. Bij mijn 990 ben je gelijk de cat kwijt bij het monteren van andere uitlaten. Kan dat het verschil zijn met de 1190?
N.B.
Bij de 990 moet je echt de dB killer laten zitten, anders ga je ruim over de norm heen. _________________ Mihi nil nimis absurdum.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html |
|
Naar boven |
|
|
norwin
Geregistreerd op: 20-4-2015 Berichten: 97 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Ma, 4 Sep. 2017, 23:11 Onderwerp: |
|
|
Hummer H1 schreef: | Heb de Akra er onder geschroefd, maar geluid valt erg tegen in vergelijking met mijn 990. Kom nu aan 74 dB maar wil niet over de wettelijke norm. Mogelijk dat het verwijderen van de dB killer hier de oplossing is, maar deze is gepuntlast. Iemand ervaring met het verwijderen van de dB killer, het lijkt er op dat de hele eindkap eraf moet om ze uit te kunnen boren. |
ja ervaring.
ik heb met een boor door de kap en dan de punt las weg geboord (richten op gevoel )
daarna beetje tikken / dremel voor als de killer nog vast zit / stukje las weg halen.
Daarna heb ik het gaatje in de carbon kapje groter geboord zodat ik er een schroef door heen kan doen (imbus)
om dat de killer titanium is, heb ik een losse ring met een moertje er opgelast.
Nu kan ik de killers er in drukken en vast zetten met de imbus bout terwijl ik de ring met moertje tegen het uiteinde kan houden.
PS gaatjes zitten mooi aan de binnenkant, je ziet er weinig tot niks van. |
|
Naar boven |
|
|
norwin
Geregistreerd op: 20-4-2015 Berichten: 97 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za, 9 Sep. 2017, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Hummer H1 schreef: | Heb de Akra er onder geschroefd, maar geluid valt erg tegen in vergelijking met mijn 990. Kom nu aan 74 dB maar wil niet over de wettelijke norm. Mogelijk dat het verwijderen van de dB killer hier de oplossing is, maar deze is gepuntlast. Iemand ervaring met het verwijderen van de dB killer, het lijkt er op dat de hele eindkap eraf moet om ze uit te kunnen boren. |
Kwam het filmpje weer tegen.
https://www.youtube.com/watch?v=4f4Cl7DN0UQ |
|
Naar boven |
|
|
Hummer H1
Geregistreerd op: 28-8-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Za, 16 Sep. 2017, 12:54 Onderwerp: |
|
|
norwin schreef: |
ja ervaring.
ik heb met een boor door de kap en dan de punt las weg geboord (richten op gevoel )
daarna beetje tikken / dremel voor als de killer nog vast zit / stukje las weg halen.
Daarna heb ik het gaatje in de carbon kapje groter geboord zodat ik er een schroef door heen kan doen (imbus)
om dat de killer titanium is, heb ik een losse ring met een moertje er opgelast.
Nu kan ik de killers er in drukken en vast zetten met de imbus bout terwijl ik de ring met moertje tegen het uiteinde kan houden.
PS gaatjes zitten mooi aan de binnenkant, je ziet er weinig tot niks van. |
Hoi Norwin, bedankt voor je antwoord. Heb je geen last van hete uitlaatgassen in de carbon eindkap als je da gaatjes niet afstopt? _________________ Mihi nil nimis absurdum.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/263719/Africa-Twin-1995-reviseren-1.html |
|
Naar boven |
|
|
norwin
Geregistreerd op: 20-4-2015 Berichten: 97 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Za, 16 Sep. 2017, 15:05 Onderwerp: |
|
|
Hoi Norwin, bedankt voor je antwoord. Heb je geen last van hete uitlaatgassen in de carbon eindkap als je da gaatjes niet afstopt?[/quote]
Nee absoluut niet!
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar lijkt me ook sterk dat het nog wat kan doen daar (een volledig carbon huls wordt bijvoorbeeld veel warmer dan op de laatste 1,1/2 cm van de uitlaat!!!)
In ieder geval zit het eigenlijk weer het zelfde als de oude uitlaten waar de killer nog wel standaard verwijderbaar was? Daar was ook niks mis mee qua verwijderen! |
|
Naar boven |
|
|
|