Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Roeligan
Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 14 Feb. 2014, 16:16 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Inmiddels de Remus op de motor gezet. Past goed en klinkt geweldig. In combinatie met het Holan kofferrek is het een erg goede setup.
Wel een vraagje: iemand enig idee waar het E keurmerk terug te vinden is? Ik heb me al rot gezocht maar zie het nergens staan. Dat is toch waar ze op controleren? |
Heb je toch documentje van normaal (bij mijn BOS toch zo (geen idee of het daar ook op de uitlaat staat eigenlijk))? _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 14 Feb. 2014, 17:17 Onderwerp: |
|
|
Ja, er zit inderdaad zo'n papiertje bij, maar volgens mij controleren ze ook wel op een keurstempel zoals deze hier:
Je hoeft namelijk niet eens handig te zijn met photoshop (of zelfs gewoon Word) om dat documentje zelf te fabriceren met om het even welk merklogo erop. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
jaap2005
Geregistreerd op: 1-5-2006 Berichten: 30 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
|
Naar boven |
|
|
Badtzmaru
Geregistreerd op: 14-8-2013 Berichten: 119 Woonplaats: Haarlemmermeer
|
Geplaatst: Za, 15 Feb. 2014, 12:56 Onderwerp: |
|
|
ALs je de zoekfunctie gebruikt met als zoekterm SAS kan je denk ik je gehele weekend aan informatie opdoen |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 16 Feb. 2014, 12:11 Onderwerp: |
|
|
Ik lever al jaren die plaatjes voor de 950 en 990. Als een 1190 rijder ze ook wil nodig ik hem uit langs te rijden, dan maak ik er een malletje van en kan ik die ook leveren.
Voor ongeveer de helft van je ebay link. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 16 Feb. 2014, 14:13 Onderwerp: |
|
|
Zijn juist dezelfde als de 990 normaalgezien, dus een nieuw malletje is in principe niet nodig.
Let wel op, in de 990 zit de katalysator in de demper, dus als je een vervangdemper monteert ben je de kat ook meteen kwijt. In de 1190 zit de katalysator in de uitlaatbuis zelf. Het SAS is nodig voor een goeie werking van de katalysator. Als je nu bij een 1190 het SAS wegneemt zonder ook de pijpen te vervangen door bijvoorbeeld die van Arrow zonder kat, functioneert je katalysator niet meer en zou die in theorie kunnen verstoppen, al weet ik niet hoe groot het risico is. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
jaap2005
Geregistreerd op: 1-5-2006 Berichten: 30 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Ma, 17 Feb. 2014, 1:26 Onderwerp: |
|
|
Steven: mijn Adventure wil ik best beschikbaar stellen om malletjes te maken. Er zal op mijn fiets binnenkort wel een ander potje op gaan komen. Ff een PB?
Begrijp ik goed dat je bij montage van een after sales uitlaat en SAS omzeiling eigenlijk altijd een aangepaste mapping nodig hebt voor een optimale verbranding/prestaties? |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Ma, 17 Feb. 2014, 14:24 Onderwerp: |
|
|
jaap2005 schreef: | Steven: mijn Adventure wil ik best beschikbaar stellen om malletjes te maken. Er zal op mijn fiets binnenkort wel een ander potje op gaan komen. Ff een PB?
Begrijp ik goed dat je bij montage van een after sales uitlaat en SAS omzeiling eigenlijk altijd een aangepaste mapping nodig hebt voor een optimale verbranding/prestaties? |
Ik heb jaren met de 990 gereden met sportuitlaat en SAS verwijderd met de standaard mapping zonder problemen. Wat de 1190 betreft weet ik het niet. Wat ik wel weet is dat de ECU niet open is, dus je kan er niet zelf aan gaan werken met TuneECU. KTM heeft ook slechts 1 mapping voor de 1190 (dus geen akra mapping), dus ook daar is geen ruimte. Ikzelf laat voorlopig het SAS mooi zitten waar het zit. Bij remmen op de motor ploft de uitlaat wel, maar het blijft binnen de perken. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Do, 5 Jun. 2014, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Ik begrijp op het advrider forum dat de arrows collector zonder Cat ook het hitteprobleem oplost. Zou wel weer een oplossing zijn...
Op dat forum wordt ook gesproken over de afstelling, dat het automatisch opnieuw ingesteld wordt als je de motor 5min/kwartier stationair laat draaien, maar daar ben ik toch wel erg sceptisch over. |
|
Naar boven |
|
|
jaap2005
Geregistreerd op: 1-5-2006 Berichten: 30 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 9 Dec. 2014, 3:47 Onderwerp: |
|
|
worden in dezelfde fabriek gemaakt als Arrow ....
maar geen keurmerk of wel...
smaken verschillen maar beetje goedkope look voor zo'n dure mooie fiets. |
|
Naar boven |
|
|
jaap2005
Geregistreerd op: 1-5-2006 Berichten: 30 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 10 Dec. 2014, 4:25 Onderwerp: |
|
|
ik zag op de site van MIVV dat er voor de 1290 super duke veel verschillende uitlaatjes staan, en nog hele mooie ook. maar geen 1 voor de 1190 adventure
of zou die aansluitingen hetzelfde zijn, en ook passen op de adventure. |
|
Naar boven |
|
|
Vtronald
Geregistreerd op: 25-4-2013 Berichten: 18 Woonplaats: eoord
|
Geplaatst: Za, 13 Dec. 2014, 12:14 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat ik de grijze carbon Arrow ga bestellen.
Arrow KTM1190: http://youtu.be/7sJFer4ZIFU
Moet de eprom ook nog aangepast worden zoals op mijn SMT het geval was? |
|
Naar boven |
|
|
Vtronald
Geregistreerd op: 25-4-2013 Berichten: 18 Woonplaats: eoord
|
Geplaatst: Ma, 2 Feb. 2015, 8:58 Onderwerp: |
|
|
Gemonteerd en super bevonden!
KTM 1190 Adventure met Arrow uitlaat: http://youtu.be/jmRCNa2pjEY |
|
Naar boven |
|
|
|