lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Slecht starten
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Aug. 2013, 10:45    Onderwerp: Slecht starten Reageer met quote

Met de Brabo 600 voor de deur wil ik mijn SE tiptop in orde hebben.

Wat mij momenteel irriteert is dat het starten niet een kwestie is van ff de startknop indrukken.

Nu is het spelen met de choke, wel of niet een paar keer aan het gas draaien en minstens 10 seconden de startmotor laten rond draaien.
Dit zou niet mogen met een fiets die altijd binnen staat.


De accu is gloednieuw dus daar kan het niet aan liggen.
De motor is vorig jaar perfect afgesteld op een testbank.
Het luchtfilter is schoon en alls de motor eenmaal draait dan loopt ie als een zonnetje.

Wat zijn de beste quick fix dingen die ik kan doen voordat ik het hele blok uit elkaar ga trekken?

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Aug. 2013, 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe is het gekomen? Gewoon opeens, ging het langzaamaan slechter, heeft-ie er last van sinds de testbanksessie, of...?

ont/beluchtingsslangetjes van de carbs eindigen buiten de luchtfilterbak?

Benzinepomp doet z'n werk nog goed?

Start-ie wel fatsoenlijk als de kap van de luchtfilterbak eraf ligt (en je dus tegen de toeters aan kijkt)?

Als je 'm dan laat lopen, zie/hoor je dan rare dingen bij een van de carbs?

Klepspeling, wanneer is die voor het laatst gecontroleerd?

Uitlaat, is die van voor tot achter gasdicht?

Bougies, hoe zien die eruit? Al een setje verse geprobeerd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Aug. 2013, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had ook zoiets de boosdoener was de benzinepomp.

Wat is km stand? En is je pomp al gereviseerd geweest?

_________________
KTM 950 SMR 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Aug. 2013, 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Brandstof pomp is al eens vervangen.
Maar daar ligt het probleem niet want de motor loopt goed wanneer die eenmaal draait.

Ik ga eerst de bougies maar eens vervangen en kijken of dat verschil maakt.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Aug. 2013, 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ben een tijdje aan het zoeken geweest naar de juiste afstelling, heb daarbij oa de mengselschroeven steeds iets krapper gezet tot ik het gevoel had dat ik goed zat. Heeft een tijdje goed gewerkt tot de motor idd steeds ruiger/"moeilijker" starte.
Nu heb ik de mengselschroeven afgelopen week weer iets rijker gezet (je weet wel die 2 kleine schroefjes op de carburateur). Ik wil niet overdrijven, hij start nu echt veel beter ...

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Aug. 2013, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

verse peut? ouwe peut icm ouwe bougies start ook slecht.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flip



Geregistreerd op: 7-9-2012
Berichten: 39
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Aug. 2013, 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

...en Mosseltje, al gevonden wat het probleem is, ben benieuwd.
Mn AT startte destijds ook opeens ?! niet meer, kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Klooien, dus ook dat zwarte luchtfilterhuis er op een gegeven moment afgehaald, hand op 1 van die kelken, starten en meteen lopen. Zie een fikse scheur onderin in dat zwarte luchtfilterhuis. Ducktape er over heen, weer monteren, starten, lopen en nooit meer last gehad.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mwinter



Geregistreerd op: 12-11-2010
Berichten: 73
Woonplaats: obdam

BerichtGeplaatst: Za, 17 Aug. 2013, 18:04    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt bekend,ik heb precies hetzelfde met mijn se.maar ik ben allang blij dat ie zowiezo start.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Aug. 2013, 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn SE heeft geen luchtfilterhuis meer. laugh4

Vorig jaar een open K&N vervanger geplaatst.

Hier is mijn motor ook op afgesteld.


Helaas nog niks kunnen doen aan de motor want mijn vader heeft mijn SE gejat. rolleyes


De motor start wel maar het kost iets teveel moeite naar mijn zin.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
red devil



Geregistreerd op: 27-2-2012
Berichten: 28
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Aug. 2013, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Het is maar een idee idea2 , startmekaniek eens controleren op slijtage!
_________________
950 SE 2007
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Aug. 2013, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

Wat bedoel je net met "te veel moeite".

Heeft de startmotor het moeilijk om de zaak in gang te zwengelen? -> misschien zwakke batterij
Gaat de startmotor wel goed rond maar is er slip naar de krukas toe? -> begin van een slippende startmotorkoppeling

Gaat het geheel van startmotor en motor goed rond maar is er gewoon geen of geen goede verbranding/ontsteking?
Enkel bij koud starten (choke) of ook warm starten?
-> zitten spoelen goed op bougies aangeduwd of slijtage
-> vervuilde carburator(s)/sproeiers, of afstelling verlopen
-> carburators asynchroon
-> kleppenspeling
-> brandstofpomp
-> lekken in inlaattraject
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Aug. 2013, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

Ik herken je probleem. De ene keer start ie in één keer, al heeft ie een week stil gestaan. De andere keer moet ik 3 of 4 keer doorstarten en met de choke pielen en slaat ie aan het einde van de straat nog een keer af, terwijl ik de vorige dag nog gereden heb.
Beurt pas gehad, nieuwe bougies, luchtfilter, uitlaat gasdicht, kleppen staan goed..

Ik neem het maar voor lief.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Flip



Geregistreerd op: 7-9-2012
Berichten: 39
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Aug. 2013, 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

pepdeze schreef:
Ik herken je probleem. De ene keer start ie in één keer, al heeft ie een week stil gestaan. De andere keer moet ik 3 of 4 keer doorstarten en met de choke pielen en slaat ie aan het einde van de straat nog een keer af, terwijl ik de vorige dag nog gereden heb.
Beurt pas gehad, nieuwe bougies, luchtfilter, uitlaat gasdicht, kleppen staan goed..

Ik neem het maar voor lief.


Al een aantal die dit euvel herkennen, Hmmmm, huh2....... ff tegengas dan, want ik heb tot nu nog toe geen last van dit probleem bij mijn se, 2007, 13.500 km, (+ Factory Pro). Rij vrijwel dagelijks, maar ook na 2 weken stil stand vanwege de vakantie, 1 druk op de knop, starten, geen choke 2thumbsup
Sorry undecided
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Aug. 2013, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

Het plot verdiept zich.


Na 2 weken stilstand is de accu "opeens" helemaal leeg.
Dit al eens eerder meegemaakt en de accu vervangen.

Blijkbaar ergens een kortsluiting of dergelijks wat er voor zorgt dat de accu langzaam leegloopt.

Hmmm, moet ik nu heel de kabelboom gaan nalopen?

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Wo, 28 Aug. 2013, 18:30    Onderwerp: Reageer met quote

Een kapotte regulator durft ook wel eens de batterij leegtrekken...
_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif