Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 17 Aug. 2013, 0:09 Onderwerp: Lek dichting kleppendeksel |
|
|
Ok luitjes, redelijk dringend. Volgende woensdag vertrek voor 10 dagen vakantie. Vandaag bij de grote poetsbeurt: top voorste cilinder plakt van de olie.
Effe graven tot aan 't kleppendeksel: Bougiegat, bouten, aansluitingen olieleidingen: allemaal ok.
Kleppendeksel eraf gehaald.
Dichting is niet beschadigd, voorkant contactvlak wel natter dan de achterkant, zo tussen 9 en 1 uur, als dat wat voorstelt.
Op het pasvlak van de cilinderkop is het duidelijker: vanaf de voorste halve maan tot net over de helft van de voorzijde is een duidelijke oliefilm te zien, de rest is droog.
Vraag:
Is reinigen en hermonteren een optie (evt icm loctite 5922 vloeibare pakking) of toch maar eens een nieuwe dichting halen?
Deze is zover ik weet de originele, met 76000km en dus ongeveer 5 keer gedemonteerd geweest.
Potentieel probleem: als de dealer dat moet bestellen wordt dat pas woensdag geleverd.
Dankuwel. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 17 Aug. 2013, 9:25 Onderwerp: |
|
|
je kunt ze hergebruiken.. zoals je zelf al zegt. maar daat is een limiet aan natuurlijk!
Vloeibare pakking: niet doen.
en nieuwe (setje met ook de rubbers rond de boutjes): dan weet je zeker dat ie dicht is, en weer 5 ? beurten mee gaat... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 17 Aug. 2013, 10:50 Onderwerp: |
|
|
Als bestellen te laat word heb ik nog nieuwe liggen.
Even goed schoonmaken, in heet water soepel maken en monteren, denk dat het wel lekvrij is hoor. Vloeibaar hou ik niet van... _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Za, 17 Aug. 2013, 11:13 Onderwerp: |
|
|
En daarna een beetje zuurvrije vazeline aan doen? _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

|
Geplaatst: Za, 17 Aug. 2013, 14:58 Onderwerp: |
|
|
Bedankt jongens, er zitten nieuwe in. Een set voor beide deksels kost 20€, en was in voorraad. Murphy was even afgeleid denk ik.
Straks eens rijden denk ik, stel dat Murphy toch weer beter bij de les was dan ik. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 18 Aug. 2013, 17:04 Onderwerp: |
|
|
Over die vloeibare pakking: ik meende in het WPH gelezen te hebben dat je op de halve cirkels van de pakking sowieso wat vloeibare pakking moet doen, of wordt dat hier afgeraden? Ik heb het in ieder geval wel gedaan en heb nergens problemen mee. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 18 Aug. 2013, 17:22 Onderwerp: |
|
|
Nog niet eerder gezien of gedaan en nooit een lek gehad. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

|
Geplaatst: Za, 31 Aug. 2013, 15:35 Onderwerp: |
|
|
Voila, na 3300 redelijk stevige km naar, over en terug van enkele alpencols en -pistes is alles zoals het hoort te zijn: vuil maar olievrij, aan de buitenkant. |
|
Naar boven |
|
 |
|