Sjarelke
Geregistreerd op: 15-6-2010 Berichten: 209 Woonplaats: Hollands Limburg
|
Geplaatst: Do, 15 Aug. 2013, 0:57 Onderwerp: Benzine toevoer |
|
|
Hey hallo,
Bedacht me vorige week dat ik binnenkort eens een postje moest maken over de problemen die ik met de motor heb gehad, aangezien ie inmiddels aardig tegen de 100.000km aan zit. Niet dat ik veel problemen heb gehad (althans, niet veel problemen die aan de motor zelf zijn/waren te wijten), en juist daarom dat ik dat postje wilde gaan maken.
En natuurlijk viel een dag of twee later de motor opeens uit.
Wat was/is het geval:
- Motor viel uit terwijl ie draaide (stationair, in neutraal) en wil nu niet meer starten.
- Bij contact: 2x klik, maar geen benzinepompgeluid (daarna klikt benzinepomprelais "uit")
- Startmotor doet het, alles klinkt normaal, alleen slaat ie niet aan
- Zekering vervangen (2x) lost het niet op
- Benzinepomp los gehaald en rechtstreeks op accu aangesloten: pomp werkt
- Benzinepomprelais losgehaald en doorgemeten. Voldoet.
Zwart/blauwe kabel krijgt ook 12V gedurende eerste paar seconden na op contact zetten, zoals het hoort (pomp niet aangesloten)
- Geen kabelbreuk in zwart/blauwe kabel
M'n stekkertjes zien er enigszins discutabel uit, kan me enigszins indenken dat hier iets mis mee was. Heb door het schema gebladerd en zie zo gauw niets anders waaraan het kan liggen. Heeft iemand van jullie nog suggesties??
Oh overigens, het probleem deed zich een half uurtje eerder ook al voor, maar ging na 3-4 startpogingen weer over. Dus niet helemaal een plotse uitval...
En het is een 990 uit 2006.
Ps. weet iemand waartoe het zwarte draadje uit de benzinepomp dient?
In de "contrastekker" zit geen draad waaraan ie met de stekker wordt gekoppeld..? |
|