lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Snelheidsmeter

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jul. 2013, 17:34    Onderwerp: Snelheidsmeter Reageer met quote

Het valt me al een tijdje op dat de snelheid die op de moto wordt aangegeven anders is dan deze die op de tripy wordt aangegeven. Gisteren bijvoorbeeld reed ik achter een vrachtwagen, die volgens mij begrensd hoort te zijn op 90, de tripy gaf 90 aan en de moto 99.

Kan ik er dus van uit gaan dat deze er altijd 10 % naast zit ( wat ik eigenlijk sowieso doe, met de auto ook )? Of zou het kunnen zijn omdat de Trailattack een band is die (omdat er geen noppen op staan) minder diameter heeft dan de originele scorpions?

Neem aan dat ik binnenkort het verschil ga kunnen zien als ik de TCK 80's ga zetten om naar de Pyreneëen te vertrekken.

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KadvenTureMan



Geregistreerd op: 12-9-2011
Berichten: 118
Woonplaats: NvhL

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Jul. 2013, 13:18    Onderwerp: ware snelheid Reageer met quote

Banden hebben vooral invloed op de gemeten snelheid indien je afwijkt van de originele maat en dan met name de hoogte. Ik check mijn snelheid graag via de GPS-functie en ga er vanuit dat die accuraat is uhoh
_________________
XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...

Oranje boven, zwart onder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Jul. 2013, 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

alle snelheidsmeters van alle auto's en motoren geven standaard zo'n 5 a 6 % te veel aan (met nieuwe banden). Dit heeft een of andere wettelijke achtergrond...

Met een versleten band, andere band (vaak toch net iets andere maat etc) komt daar nog eens enkele procenten bij, of iets er af...

dus 9% is wel veel, maar kan idd bij bijv een versleten voorband, of gewoon een 'verkeerde' maat band.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Jul. 2013, 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan op de computer van Adventure de exacte wielomtrek in millimeter instellen. Ik heb mijn voorwiel opgemeten en nu loopt mijn snelheid precies gelijk met die die op mijn GPS wordt weergegeven. Bijkomend voordeel is dat je minder kilometers op de teller krijgt. Nadeel is dan weer dat je minder kilometers met een volle tank doet smug.
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Jul. 2013, 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij kan dat aleen met het nieuwe dashboard.

of wet iemand hoe je dat met de oude ook kan?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Jul. 2013, 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Met het oude dashboard kan je de maat van je wiel in inch ingeven. 19" zou er dichter bij zitten dan 21".
Iets met een knopje (of allebei tegelijk) minstens 10sec ingeduwd houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 31 Jul. 2013, 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
volgens mij kan dat aleen met het nieuwe dashboard.

of wet iemand hoe je dat met de oude ook kan?


My mistake: exact instellen kan inderdaad alleen met het nieuwe dashboard, en zoals Disco Stu hier aanhaalt kan je met het oude enkel de wielmaat instellen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif