lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Super met de motoren op de autotrein naar het zuiden

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 8:36    Onderwerp: Super met de motoren op de autotrein naar het zuiden Reageer met quote

Super met de motoren op de autotrein naar het zuiden ook deze keer weer goed bevallen. Uit je werk zo de trein in, slapen en s'morgens wakker in het noorden van Italië, Bolzano.

Na wat bergpassen te hebben genomen lekker afgekoeld in het Gardameer. De week erop door de Povlakte naar Toscane en daar ook leuke ritten gemaakt.

De toren van Pisa viel ons tegen, maar je kunt je motor er op nog geen 50 meter vandaan gratis parkeren. Binnen 2 uur waren we de stad weer uit en verder met onze route.

De laatste nacht hebben we geslapen in Bolzano in een prima hotel waar de motoren onderdak en achter het hek konden staan. De dag erop rol je zo naar de autotrein en kun je weer rustig bier gaan drinken.

Volgend jaar weer richting Spanje met de trein. Scheelt banden, benzine, tol, en je komt uitgerust aan binnen 24 uur in Andorra. Prachtige routes zijn er van het station in Narbonne richting het zuiden langs de kust naar Spanje.



Duke.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  135.97 KB
 Weergegeven:  370 keer

Duke.jpg



SM.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  120.4 KB
 Weergegeven:  323 keer

SM.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,
Top idee,. Wat zijn de kosten daar ongeveer van??

Gr.,
Edwin

_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Vertrokken vanaf waar? En wie zet de motoren vast, doe je dat zelf of doen hun dat? Boek je dat bij de NS of anderzijds?

Grtz, Tok
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, het is ideaal, instappen en volgende dag direct in de bergen.
Maar ik schrik altijd weer van de prijs die ze voor een enkeltje of retourtje
Durven te vragen....

Rij dan ook op het gemakkie in twee dagen via leuke routes richting
pyreneeen en overnacht op goedkope campings.

De trein is een prachtig alternatief maar voor mij te prijzig....

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 19:10    Onderwerp: Vertek vanuit Dusseldorf Reageer met quote

Deze keer zijn we vertrokken vanuit Dusseldorf, maar ook in verleden vertrokken vanuit Hildesheim.

De prijs kan ik jullie niet zeggen. Je kunt ook B-Class reizen en ook valt er een en ander te regelen buiten het seizoen en dan heb je zgn. special offers. www.autozug.nl

Wie zet de motor vast? Dat kun je zelf doen, maar wij laten het doen, controleren het en dan maken we een foto van het geheel. Je krijgt spanbanden en je mag zelf deze aanbrengen op je motor. Ik zet ze vast op de veerpoten voor en frame achter. De medewerkers van DB Autozug lopen het ook nog een keer na i.v.m. claims ed.

Nee, goedkoop is het niet, maar wij gaan direct uit ons werk op pad, rijden 2 uur naar Dusseldorf, eten en lekker slapen. Met de LC4 van mijn vrouw kun je geen autobahn rijden en dat weegt ook weer mee. Die motor moet mee, ook voor mij als zei in de zon ligt bij het Garda meer kan ik met de LC4 de bergen in...

Wil je goedkoop op vakantie moet je een last minute naar Turkije nemen, all inclusieve.....heerlijk!!!

book2


Laatst aangepast door Hydrazine op Zo, 28 Jul. 2013, 19:42, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

" prijs kan ik jullie niet zeggen". Dat is vaag huh2
Kan je geen cijfers lezen laugh

_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 19:41    Onderwerp: Prijs Reageer met quote

Prijs hangt af van de vroegboek korting, route, periode in het jaar en afmetingen motor. Wij waren E 1300,- kwijt B-Class retour Dusseldorf <> Bolzano. Prachtige route langs de Rijn.

Dus B-Class is met eigen coupe met wasgelegenheid. Van de standaard coupe kunnen wij ook zeggen dat dat prima is. Echter zit je dan met z'n 4en in een slaapwagon. Reis je met zijn vieren zouden wij daar sowieso voor kiezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup
_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Jul. 2013, 21:14    Onderwerp: Re: Prijs Reageer met quote

Hydrazine schreef:
Prijs hangt af van de vroegboek korting, route, periode in het jaar en afmetingen motor. Wij waren E 1300,- kwijt B-Class retour Dusseldorf <> Bolzano. Prachtige route langs de Rijn.

Dus B-Class is met eigen coupe met wasgelegenheid. Van de standaard coupe kunnen wij ook zeggen dat dat prima is. Echter zit je dan met z'n 4en in een slaapwagon. Reis je met zijn vieren zouden wij daar sowieso voor kiezen.


en dat was met 2 personen dus, retour? (niet pp neem ik aan).

valt me eigenlijk best mee: Rijden kost ook, en kost je 4 extra dagen vakantie.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Jul. 2013, 17:13    Onderwerp: Re: Prijs Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Hydrazine schreef:
Prijs hangt af van de vroegboek korting, route, periode in het jaar en afmetingen motor. Wij waren E 1300,- kwijt B-Class retour Dusseldorf <> Bolzano. Prachtige route langs de Rijn.

Dus B-Class is met eigen coupe met wasgelegenheid. Van de standaard coupe kunnen wij ook zeggen dat dat prima is. Echter zit je dan met z'n 4en in een slaapwagon. Reis je met zijn vieren zouden wij daar sowieso voor kiezen.


en dat was met 2 personen dus, retour? (niet pp neem ik aan).

valt me eigenlijk best mee: Rijden kost ook, en kost je 4 extra dagen vakantie.


Totaal prijs dus voor 2 personnen, B-Class coupe met wasgelegenheid, 2 motoren, Dusseldorf > Bolzano er terug. Scheelt gewoon ook veel reistijd. Ga je naar Narbonne (Zuid Frankrijk) Dan kun je hier ook de tolweg mee besparen. In Italië heb je met 2 motoren altijd 50% korting mits je gelijk door de poort gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KadvenTureMan



Geregistreerd op: 12-9-2011
Berichten: 118
Woonplaats: NvhL

BerichtGeplaatst: Di, 30 Jul. 2013, 13:46    Onderwerp: slaaptrein Reageer met quote

Kan het iedereen aanraden: ben in 2011 naar Z-Oostenrijk gegaan langs deze weg: Dusseldorf-Villach in juli. Vrijdagmiddag inchecken en zaterdagmorgen vroeg uitladen in Villach. Terugweg zelf gestuurd langs toeristische wegen. Direct geboekt via Deutsche Bahn . Enkeltje kostte me destijds rond de 200 euro (1 pers., standaard zit- en ligplaats, ontbijtje)

_________________
XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...

Oranje boven, zwart onder!


Laatst aangepast door KadvenTureMan op Di, 30 Jul. 2013, 13:48, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Do, 8 Aug. 2013, 18:58    Onderwerp: Autozug Reageer met quote

Klopt, neem een enkeltje naar het zuiden en lekker terug sturen langs mooie wegen.

We gaan binnenkort weer boeken en hopen dan de vroegboek-korting te pakken. Plan is om enkeltje te nemen Dusseldorf > Narbonne en dor de Pyreneeën daarna via de Franse kust naar het noorden te rijden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif