Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 25 Jul. 2013, 18:13 Onderwerp: Hoe afgebroken bout verwijderen? |
|
|
Er lekte wat olie langs men oliefilter, dus ik het dekseltje eraf en alles een beetje proper gemaakt. Wil ik het dekseltje terugmonteren, netjes met de momentsleutel, knak, breekt er 1 van de bouten af. De rest zit nu dus nog in het blok. Iemand advies over hoe die eruit te krijgen zonder schade aan de schroefdraad van het blok? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 25 Jul. 2013, 18:16 Onderwerp: |
|
|
gewoon het andere boutje loshalen en het dekseltje eraf nemen.
Het stukje wat er dan nog in zit zit niet meer vast (klemt niets..) en steekt waarschijnlijk genoeg uit om er zo uit te draaien met een tangetje. Anders een gaatje in het midden boven en een links tapje gebruiken. (of een linkse boor) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 25 Jul. 2013, 18:55 Onderwerp: |
|
|
Helaas is het vlak afgebroken, dus er steekt niets uit. Ik op zoek naar een links boortje met een diameter van max 3 mm. Hadden ze hier natuurlijk niet in de DHZ zaak. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 25 Jul. 2013, 21:24 Onderwerp: |
|
|
of gewoon een klein gaatje boren (bijv 2,5 a 3 mm en dan een torx bitje er in drukken en linksom draaien.
in principe zit het stopje los!
ps.: ik zou ook die momentsleutel eens checken! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Vr, 26 Jul. 2013, 10:03 Onderwerp: |
|
|
Tsja, het is zo'n model van Stahlwille met een buigstaaf ipv een veer, ik had me laten vertellen dat die hun nauwkeurigheid niet verliezen... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 26 Jul. 2013, 12:01 Onderwerp: |
|
|
wat voor moment heb je gebruikt dan? met die 5 of 6 nm kan je niet een paperclip verbuigen normaalgezien..
Even een dremel sleufje en een platte schroevendraaier werkt misschien wel. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 26 Jul. 2013, 19:06 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Tsja, het is zo'n model van Stahlwille met een buigstaaf ipv een veer, ik had me laten vertellen dat die hun nauwkeurigheid niet verliezen... |
klopt, maar weet je zeker dat je dan idd iets van max 8 Nm gedana hebt, en niet perongeluk 8kgm bijv ?
Die buidingen zijn meestal aleen voor grotere momenten voorzover ik ze ken. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 27 Jul. 2013, 20:30 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Even een dremel sleufje en een platte schroevendraaier werkt misschien wel. |
Had ik ook al aan gedacht, maar het stukje bout zit vlak met de opening in het blok, dus ik ben bang dat ik tegelijk een sleufje in het blok maak met de dremel. Een linkse boor blijkt onvindbaar in de omgeving, dus ik denk dat ik maar eens een gewoon gaatje probeer te boren en er een torx bitje in ram. Tenzij er iemand even een links boortje in een envelop wil opsturen natuurlijk.
Quote: | klopt, maar weet je zeker dat je dan idd iets van max 8 Nm gedana hebt, en niet perongeluk 8kgm bijv ?
Die buidingen zijn meestal aleen voor grotere momenten voorzover ik ze ken. |
Ik heb de kleinste in de reeks, die loopt van 6 tot 50 Nm (erg handig bereik overigens). _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Wo, 31 Jul. 2013, 22:06 Onderwerp: |
|
|
Ik heb al mijn moed bij elkaar geschraapt en de boor in de bout gezet. Ze zat verdorie stevig vast,het ging niet vlot maar na heel wat gezweet is ze er toch uitgekomen zonder schade aan het carter. Bedankt voor de tips! _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
|