Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lexxer
Geregistreerd op: 25-7-2013 Berichten: 1 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
|
Geplaatst: Do, 25 Jul. 2013, 8:42 Onderwerp: Gas respons SMT 990 bj. 2012 volgmotor |
|
|
Goedemorgen KTM Freaks,
Ik ben nieuw op dit forum en ben erg benieuwd naar dit forum.
Even mezelf kort voorstellen; ik rij nu een klein jaartje met een SMT 990 met Leo's en dit bevalt mij zeer goed, ik heb alleen 1 probleem. Ik gebruik de motor ook zakelijk als volgmotor tijdens rijlessen, dit is ronduit bagger.
De gasrespons van de motor is gewoon bout, je rijdt tijdens de lessen vaak in 30km zones en dit is niet prettig. Korte bochten zijn ook lastig.
Zolang ik mijn eigen tempo kan bepalen (lees doorrijden) dan is er niets aan de hand, alleen tijdens het lessen vind ik het drama.
Nu lees ik op het forum dat je de lambasonde kan uitschakelen?
Volgende week gaat de motor voor zijn onderhoudsbeurtje naar de dealer en wil ik kijken of er iets aan gedaan kan worden.
Wat raden jullie mij aan? _________________ Enjoy the max |
|
Naar boven |
|
|
Bertje
Geregistreerd op: 12-9-2007 Berichten: 134 Woonplaats: Op de Veluwe
|
Geplaatst: Do, 25 Jul. 2013, 21:53 Onderwerp: |
|
|
Hallo Lexxer,
Heb een kleiner voortandwiel gemonteerd en een progresieve gashandel. Met deze aanpassingen was hij voldoende handelbaar om als Motard de Alpdehuzes te doen.
Met al die fietsers tegen de berg op gaat echt niet snel, laat staan als je een cameraman achterop hebt.
Let ook op de ketting die moet niet te slap staan want dat versterkt het aan/uit effect.
Succes Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Vr, 26 Jul. 2013, 12:29 Onderwerp: |
|
|
heb je de akra map geladen of de orginele map?.
omdat in de akra map de secundaire kleppen wat meer open staan geeft dit ook wat meer rust in lage toerentallen/gasklep standen.
als de akra map reeds geladen is kun je
de secundaire kleppen verder open zetten dmv tuneecu.
zodat ze niet verder dicht gaan dan 10-12%. tussen 2-4000 toeren tot max 10% gas klep stand. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Lowdown
Geregistreerd op: 26-7-2013 Berichten: 30
|
Geplaatst: Vr, 26 Jul. 2013, 22:45 Onderwerp: |
|
|
Dag!
Sinds vandaag ben ik trots eigenaar van een SMT uit 2011. Mooi apparaat, maar dat onrustige bij lagere snelheden mag van mij wel iets minder. Ik denk dat het deels wennen is (gevoelig rechterhandje ontwikkelen), maar als er wat aan te doen is, lijkt me dat fijn. Ik heb de progressieve gashandel besteld (123 euro..) en wil ook de mappen bekijken. Kun je die laten aanpassen zonder meteen voor 1000 euro akras te moeten kopen?
Gr,
René |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 27 Jul. 2013, 7:04 Onderwerp: |
|
|
Lowdown schreef: | Dag!
Sinds vandaag ben ik trots eigenaar van een SMT uit 2011. Mooi apparaat, maar dat onrustige bij lagere snelheden mag van mij wel iets minder. Ik denk dat het deels wennen is (gevoelig rechterhandje ontwikkelen), maar als er wat aan te doen is, lijkt me dat fijn. Ik heb de progressieve gashandel besteld (123 euro..) en wil ook de mappen bekijken. Kun je die laten aanpassen zonder meteen voor 1000 euro akras te moeten kopen?
Gr,
René |
je kunt kleine dingen doen dmv tuneecu zoals de secundaire kleppen iets verder open zetten en eventueel de O2 sensoren uit schakelen. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
Lecram
Geregistreerd op: 21-6-2009 Berichten: 161 Woonplaats: Barendrecht
|
Geplaatst: Wo, 25 Sep. 2013, 11:50 Onderwerp: |
|
|
Ik zou voor een volgmotor een andere motor kopen en de SMT gebruiken voor plezierritten. Het karakter van een SMT is nu eenmaal niet geschikt voor gebruik als volgmotor _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
|
Chriske
Geregistreerd op: 16-6-2009 Berichten: 79 Woonplaats: De kempen
|
Geplaatst: Ma, 7 Okt. 2013, 19:31 Onderwerp: |
|
|
Eerst heb ik Leovince uitlaten laten plaatsen => was al verschil voelbaar.
Nadien een progressieve gashendel => wederom wat meer verschil merkbaar.
Vandaag een kleiner voortandwiel laten plaatsen en nu is hij ..... Yep, de max!
Minder schakelen en kan nu de versnellingen beter benutten. Dat was voor mij het belangrijkste. Schakelen vind ik niet erg.
Kan in vierde versnelling makkelijk van 70 naar 50 gaan zonder naar beneden te schakelen. Beter om in bebouwde kom te rijden
3000 toeren was voordien voor mijn SMT helemaal NOT DONE. Nu is het geen probleem, alleen is 3500/4000 toeren nog altijd het beste toerental om gemoedelijk in te rijden. _________________ Greetz
Chriske |
|
Naar boven |
|
|
|