lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ECU settings - transponder lampjs

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
De Max

BerichtGeplaatst: Do, 28 Nov. 2013, 10:52    Onderwerp: ECU settings - transponder lampjs Reageer met quote

Sinds de aankoop van mijn 990 Adv R veertien maanden geleden heb ik het probleem dat het rode lampje van de transponder blijft pinken, zelfs met draaiende motor. De motor zelf schijnt normaal te functioneren.
De garage en KTM België voden geen oplossing.
Na lang zoeken (dit jaar!) werd er op advies KTM (België? Oostenrijk?) een andere setting ingelezen en bleef het lampje uit.

Bij het installeren van nieuwe DAM uitlaten werd de aftermarket setting (KRA setting) ingelezen en jawel, het euvel was terug.
Na lang zoeken en KTM Oostenrijk gecontateerd te hebben werd gisteren opnieuw we setting ingelezen in mijn AdvR.

Het "probleem" van het transponder lampje zou moeten opgelost zijn. Inderdaad, maar het heeft enkel meer problemen gecreeerd:
•deze morgen: ganse nacht aan de druppellader gehangen omdat hij verleden week een paar keer moeilijk startte. Deze morgen pas na de tweede poging gestart en dan nog niet met volle goesting.
•Bij het gas openen lijkt hij even te moeten nadenken en/of een teveel aan benzine te moeten doorslikken, zowel bij koude als bij warme motor en bij normaal (kalm) rijden.
•Motor mist pit! Hij rijdt veel minder scherp dan tervoren (met de aftermarket setting opgeladen na de installatie van de DAM uitlaten). Hoewel me gisteren bevestigd werd dat de nieuwe setting ook een aftermarket was lijkt hij lang niet zo op te trekken en te hernemen.
•hij ploftte één keer bij koude motor bij het terugschakelen, maar misschien dat dat toeval was (maar zie hieronder). Neen het was niet het gepruttel van de DAM uitlaat bij afremmen op de motor.
•bij constante snelheid, in tweede en derde versnelling, en tussen 3000 en 4000 toeren, lijkt hij na een paar minuten te willen stilvallen. In die mate dat hij begint te bokken. Koppeling intrekken en een paar keer goed gassen is de enig remedie. Filefilteren wordt zo zeer onaangenaam.
•bij het binnenrijden van de tunnel in Brussel: tweede versnelling, 45 km/hr, laten uitlopen (licht afremmen op motor), 3500-4000 tr/min, begon hij te ploffen in de uitlaat, te bokken en wilde hij stilvallen. Heel snel moeten ingrijpen of ik lag stil.

Een aantal dingen komen terug van de vroegere problemen, toen de DAM er nog niet opstonden. Ook die setting was een advies van KTM (België? Oostenrijk?).
Ik ben dit dus grondig beu. Ofwel ishet een gekend euvel (ben ik de enige???) en moer-t er een oplossing zijn. Anders bestaat er zoiets als fabrieksgarantie en moeten ze maar even slikken en een nieuwe Adv R uit hun stock halen.

Ik plande al een nieuwe 1190 Adv R voor september 2015, maar zoals het nu loopt....

Iemand hier met de zelfde problemen of er ook over gehoord?
Alle input is meer dan welkom.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dukerider

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Jan. 2015, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Is hier nog een oplossing uit de bus gekomen ???

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
De Max

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Jan. 2015, 16:53    Onderwerp: Reageer met quote

Niet echt.
Het transponderlampje werkt door een computer(re)set "normaal".
Het ploffen en haperen was niet echt weg.

Heb dan maar zelf bij een andere garage hem via de Tuneboy laten costumizen. Heeft even wat geld gekost maar beter een korte pijn dan blijven aanlummelen. evilgrin

dukerider

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Jan. 2015, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

De Max schreef:
Heb dan maar zelf bij een andere garage hem via de Tuneboy laten costumizen. Heeft even wat geld gekost maar beter een korte pijn dan blijven aanlummelen. evilgrin

Maar de motor rijdt wel goed nu dan ??

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
De Max

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Jan. 2015, 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, hoewel het gisteren eerder zwemmen was Smile

Geen probleem meer.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: