Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Wo, 3 Jul. 2013, 21:42 Onderwerp: ploffen bij gas afsluiten |
|
|
De 990 ploft enorm op gas afsluiten. waar is dit een symptoom van? UItlaatkleppen te weinig speling? de bochten zijn op de laspunten bijna door en vast niet meer geheel gasdicht. Verklaart dit het ploffen samen met de standaard erg rijke mapping? Open dempers versterken het geluid maar heb heb de indruk dat het meer dan normaal is. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
Wietse
Geregistreerd op: 8-7-2006 Berichten: 65 Woonplaats: Hoogeveen
|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 9:36 Onderwerp: |
|
|
Ploffen bij gasdicht kan een lek in je uitlaat zijn. Heb het zelf al gehad, bij mij zat er een gaatje in de uitlaat vlak bij de aansluiting op de voorste cilinder. Heb het dichtgelast en ploffen was verdwenen.
Of het iets te maken kan hebben met je klepspeling weet ik niet. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 21:36 Onderwerp: |
|
|
heb je de SAS/SLS er nog op? Die veroorzaakt altijd licht ploffen in de uitlaat icm uitlaat zonder kat.
een gaatje in je uitlaat doet hetzelfde als het SAS: lucht inmengen bij een heet, rijk, en onverbrand mengsel = knal. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 22:20 Onderwerp: |
|
|
ok Steven D maar eens wat laten knutselen zodat de uitlaatgassen wat minder onverbrand gaan bevatten. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 22:27 Onderwerp: |
|
|
Mengsel hoort te verrijken bij het gasafsluiten. Een carb doet dat vanzelf, bij een injectie staat dat in de mapping uiteraard.
Door mengsel te verrijken remt ie op de motor.... maar krijg je ook onverbrande gassen... die dan normaliter met wta extra lucht uit de SAS in de katalysator komen en daar alsnog affikken... waardoor je kat lekker heet wordt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 5 Jul. 2013, 9:36 Onderwerp: |
|
|
In combinatie met je temperatuursensor probleem (zie ander topic) zou het ook best eens kunnen dat je motor gewoon veel te rijk loopt doordat de temperatuur niet geregistreerd wordt en je dan naverbranding krijgt in de uitlaat, wat ploffen geeft. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Vr, 5 Jul. 2013, 9:45 Onderwerp: |
|
|
kan idd ook nog, maar zelfs dan loopt hij net 1-15, dan verwacht je toch nog een hoger verbruik? Ook werkt de "choke" functie normaal. Bij koud verhoogd toerental, daarna normaal. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
|