lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Handvat vastlijmen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jun. 2013, 8:56    Onderwerp: Handvat vastlijmen Reageer met quote

Wat is de beste lijm om het linkerhandvat vast te lijmen?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jun. 2013, 9:02    Onderwerp: Reageer met quote

der is speciale hadvatlijm (zelfs van 'ktm') en die werkt best goed.

persoonlijk gebruik ik altijd spuitbuslak: zwart glans (volgens mij werkt glans het beste)

Alles goed schoonmaken, handvat effe aan de binnenkant uitspuiten met remmenreiniger

dan een flinke dot spuitlak in het handvat spuiten, en het handvat meteen in 1x op het stuur duwen: dat gaat supermakkelijk want die lak is glibberglad. pas wel op... houdt er een doek onder, want meestal drupt de lak... en het blijft verf natuurlijk smiley

daarna minstens 2 uur drogen zonder aan te raken. (dus gewoon savonds effe doen, dan is het msorgens perfect hard)

ps.: alle lijm gaat ooit los.... ik heb nog niets gezien wat niet ooit weer los loopt als je offroad rijdt en flink aan dat stuur trekt.

Raketman

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jun. 2013, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Verftruuk +1. Al een paar keer gebruikt, werkt goed.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Jun. 2013, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Verftruk is gisteren mislukt. Zelfs na nachtje drogen. Misschien omdat het rode was happy Vandaag efkes geprobeerd met dubbelzijdig klevende tape. Dan tape en binnenkant handvat nat gemaakt met wat zeperig water, en hop, het handvat erover.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Badtzmaru

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Feb. 2014, 14:42    Onderwerp: Reageer met quote

Wondermiddel voor bovengenoemd probleem:

HAARLAK Mr-T
Naar boven
StevenD

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Feb. 2014, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

haarlak werkt niet zo goed als spuitverf als je ook in natte omstandigheden rijd.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Badtzmaru

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Feb. 2014, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij elke dag motor werk & privé. Deze truc gebruik ik al jaren en heb er nog nooit problemen mee gehad. Zelfs bij een maatje van me deden we het bij zijn jet ski. Zat als een huis en vochtige omstandigheden genoeg denk ik zo grin
Naar boven
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Feb. 2014, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dat eens met Bison montagekit gedaan. Is nooit meer losgekomen.
ToKkE

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Feb. 2014, 20:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik nooit lijm of iets dergelijks en het is nog nooit losgekomen..

Handvat en stuur goed droogmaken/ontvetten en dan het handvat monteren met perslucht. Alle gaten op het stuur afdichten met tape en dan perslucht op het handvat zetten. Door de druk zal het handvat uitzetten en gemakkelijk glijden over het stuur. Eens op zijn plaats zit het handvat muurvast op het stuur!

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Feb. 2014, 22:01    Onderwerp: Reageer met quote

Haarlak zal ook wel goed werken. Misschien zijn die moderne spuitbussen met TE milieuvriendelijk verf niet meer wat het vroeger was smiley

Ik doe het altiojd met ouderwedse motip zwarte glanslak.. die zo lekker stinkt.

Veel zal wel van het handvat afhangen: Goeie rubber handvatten blijven idd van zichzelf goed zitten, mits alles schoon is. Die schuim dingen willen echt niet uit zichzelf vast zitten!

motorcrossers knopen er niet voor niets ijzerdraadjes omheen...

the riding man

BerichtGeplaatst: Za, 5 Apr. 2014, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ooit een tip gelezen dat ze het met benzine doen omdat die de rubber als het ware wat doet "smelten" waardoor je je handvat er makkelijk over krijgt, van zodra dit terug opstijft zou het muurvast zitten. Zelf geprobeerd: niks van waar! Werkt niet.

Ik doe het met lijm waar de loodgieters pvc buizen mee verlijmen, PVC-lijm dus. Deze lijm vind je in elke doe-het-zelf zaak en aan de dop hangt steeds een handig borsteltje vast. Je hebt tijd genoeg om het handvat er over te trekken en mooi in de juiste richting te verdraaien. Een uurtje of 2 wachten en het komt echt nooit meer los. En ik bedoel echt nooit meer. Zelfs niet als je het later zelf er wil af krijgen. En zelfs niet als je je handvat in de lengte doorsnijdt. De rubber plakt muurvast aan je stuur. Daarom gebruik je dit enkel maar langs de kant van de gas. Moet het er ooit af (als bijvoorbeeld je hvv defect is en moet vervangen worden) dan moet je je gashendel doorslijpen (met een dremel bv) en een nieuwe gashendel plaatsen. Is nu ook geen extreme kost en niet veel werk, als ik het zelfs kan... Voor de linkse kant volstaat elke montage lijm omdat je daar toch niet gaat aan sleuren.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: