Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Hanu
|
Geplaatst: Ma, 17 Jun. 2013, 23:53 Onderwerp: Slecht lopen / uitvallen |
|
|
Heren,
Voordat ik mijn motor naar Verpalen breng wil ik graag wat informatie.
Het begon paar maanden geleden met slecht starten als de motor koud was.
Het leek voor mijn gevoel of hij teveel lucht kreeg. Dus als ik gas gaf viel de motor uit. Na een keer of 5 keer uitvallen reed de motor gewoon weer normaal, netalsof er niks is gebeurd.
De laatste tijd met koud starten werden de problemen steeds groter. Motor viel steeds uit stationair of bij een klein beetje gas. Na 5 min reed de motor weer of er niks aan de hand was.
Gisteren tijdens het koud starten moeilijk aan te krijgen maar kon daarna toch weer lekker rijden.
Vandaag gestart duurde 10 min voordat ik weg kon rijden. Na 15 min sloeg me motor tijdens rijden zomaar af. Voordat de motor afsloeg stotterde de motor heel erg en knallen uit de uitlaat. Ben toen maar huiswaarts gekeerd maar de motor viel constant uit met de bovenstaande symtonen.
Sinds kort zweet mijn blok er komt ergens olie vandaan maar ik weet niet van waar.
Ik moet daardoor ook steeds oliebijvullen. Maar de motor reed gewoon prima!
Herkennen jullie de symtonen? Aan de kabels aan de accu en relais ligt het niet aan want die zitten allemaal nog goed vast.
Ik denk zelf ergens iets in de cabarateur.
Nu durf ik zelf niet meer naar Verpalen te rijden. Dus moet ik een busje huren om de motor af te gooien.
Hoor graag jullie reacties.
Alvast bedank!
Ps: Ik heb het bericht gemaakt op mijn tel dus er kunnen rare zinnen tussen zitten. _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 5:34 Onderwerp: |
|
|
POMP......... hoeveel km heeft tie ???? |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
|
Geplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 8:56 Onderwerp: |
|
|
Motor heeft 25.000 gelopen. Het zou mooi zijn als het de pomp is.
Ik denk toch aan vuile caburateur, maar ik kan mis zitten. _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1593 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 9:15 Onderwerp: |
|
|
hm
zitten de carbs wel nog goed vast? Lijkt of hij gigantisch veel valse lucht trekt? Dan draait dat voor geen lier... 'k heb dat eens voorgehad in Roemenië. Bleek een carb uit zijn mof gesprongen te zijn. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
|
Geplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 9:31 Onderwerp: |
|
|
Als de carb eruit is geschoten dan zal de motor toch altijd slecht lopen? _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1593 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 11:50 Onderwerp: |
|
|
Hanu schreef: | Als de carb eruit is geschoten dan zal de motor toch altijd slecht lopen? |
da's waar _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
pepdeze
|
Geplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 12:54 Onderwerp: |
|
|
Zelfde problemen als jij.
Bij idd een slangenklem in de lufibak gescheurd, lag er los in, dus mogelijk valse lucht. Wat mij ook opviel was de corrosie op de stekkers van de bougiedoppen, ook de bougies zagen en dus niet uit. Na dit verholpen te hebben en nieuwe kaarsen erin gedraaid te hebben.......1 druk op de knop en lopen
Laatst aangepast door pepdeze op Wo, 19 Jun. 2013, 11:48, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
|
Geplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 13:07 Onderwerp: |
|
|
pepdeze schreef: | Zelfde problemen als jij.
Bij idd een slangenmens in de lufibak gescheurd, lag er los in, dus mogelijk valse lucht. Wat mij ook opviel was de corrosie op de stekkers van D bougie doppen, ook de bougies zagen en dus niet uit. Na dit verholpen te hebben en nieuwe kaarsen erin gedraaid te hebben.......1 druk op de knop en lopen |
Ik zal morgenavond even me tank eraf halen plus luchtfilter.
Even kijken of alle slangen nog vastzitten.
Zou mooi zijn als dit het probleem was dan kan ik mijn motor tenminste rijdend bij verpalen afgooien scheelt me weer geld voor een busje huren. _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 20:21 Onderwerp: |
|
|
't kan de pomp zijn, maar meestal komt dat acuter.
ps.: ik neem aan dat het om een 950 Adv. gaat?...
Je kunt vrij makkelijk controleren of het de pomp is, duus de pomp er tussenuit te halen. Hij heeft de pomp alleen nodig voor de onderste helft van de tank:
- zet de kraantjes tuzzen de 2 tanks dicht, en vul de linker tank tot minstens over de helft, liefts gewoon vol.
- kraan op de linker tank dicht
- haal de slangenvan de pomp en de kraan, en verbind nu de kraan rechtstreeks met de leiding naar de carb.
- haal de stekker van de pomp los om te voorkomen dat ie droogloopt
nu zou je probleem over moeten zijn en de motor gewoon moeten starten en lopen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
|
Geplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 20:38 Onderwerp: |
|
|
Sorry het gaat om een smr950 en die heeft gewoon 1 tank.
Ik zal u een pb sturen over de pomp _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 20:45 Onderwerp: |
|
|
bij de SM geldt natuurlijk ook hetzelfde: als de tank vol genoeg zit dan heeft ie de pomp niet nodig.
een defecte pomp blokkeert de vrije doorstroom; dus om te weten of het de pomp is moet je ook daar de pommp 'overbruggen'
dit kan dus door de slang van de pomp-uitgang direct op de benzinekraan te steken en de pomp uit te schakelen.
je kunt ook beide slangen van de pomp afhalen en ze 'doorverbinden' (en de pomp uitschakelen) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
|
Geplaatst: Di, 18 Jun. 2013, 20:48 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tip!
Ik zal het morgen even testen! Maar een pomp revisie kan nooit kwaad ben ik in ieder geval van dat probleem af _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Hanu
|
Geplaatst: Vr, 21 Jun. 2013, 21:01 Onderwerp: |
|
|
Heren gister langs Dr_Bean geweest om mijn benzinepomp te fixen. Volgens hem waren de contactpunten flink versleten.
Vandaag pomp aangesloten en getest en ja hoor geen start problemen meer
Daarna een stukje gereden zonder problemen Ben opgelucht!
Bedankt voor de informatie heren. Mocht iemand de bovenstaande problemen hebben dan is bijna zeker je benzinepomp. Die van mij had maar 25.000 km erop zitten.
Ps: bedankt voor de tip voor het schakelen zonder koppeling dr_bean! _________________ KTM 950 SMR 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 23 Jun. 2013, 4:39 Onderwerp: |
|
|
had ik ut toch in 1 keer goed... zal binnen kort ook maar eens bestellen die Bean update  |
|
Naar boven |
|
 |
|