lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Spannend weekend

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KosTroM



Geregistreerd op: 27-8-2011
Berichten: 86
Woonplaats: Pajottenland

BerichtGeplaatst: Zo, 2 Jun. 2013, 22:20    Onderwerp: Spannend weekend Reageer met quote

Content dat we jullie dit nog kunnen navertellen....

Vrijdagnamiddag vertrokken we (ikzelf met vrouwtje, mijn vaste "GS"-motormaat, en nog een ander koppel) gepakt en gezakt richting Spa voor ons Ardens off-roadavontuur van zaterdag (2de GS-Trail de Belgique-editie). Ik reed voor, het zonnetje was van de partij en het ging goed vooruit. Alleszins tot ergens in Comblain-au-Pont op een mooi bochtig baantje waar er plots een rots"steentje" op de weg lag.... vlak op mijn rijlijn. Ik zag het object wel liggen, dacht stukske hout.... dus gene paniek. Te dicht om nog veilig te ontwijken (ong.90 km/u), erop en erover met het voorwiel. Hoorde klop (op velg), steen dus... Direct niets abnormaals tot na enkele seconden de voorband (binnenband) klapte. Ineens plat tot op de velg. Moto begon te zwalpen van links naar rechts. Zeker wel 15 keer weg en weer gezwalpt, telkens aan 't vechten om alles recht te houden, (geladen met zij- en topkoffers en met Patricia achter op.....) Dikke pluim voor mijn vrouwke, klampte zich als een blok beton aan mij vast.
Vraag mij niet hoe maar na een 20-tal seconden stonden we eindelijk stil (nog op ons rijvak).
Woedend & vloekend dat mijn (ons) WE om zeep zou zijn, dolgelukkig dat we het gehaald hadden zonder onderuit te gaan.
Binnenband compleet aan flarden en velg beetje vervormd. Dacht dat ik aan een compleet nieuw wiel toe was....
Had just 2 splinternieuwe banden laten leggen...

Vervolg in 't kort:

KTM (europ)-assistance gebeld, moto weggetakeld, wij met bagage in taxi naar hotel, 's nachts niet geslapen, zaterdagmorgen moto afgeleverd bij BMW garage in Verviers van waar onze off-road tocht startte, binnenband vervangen bij BMW-dealer (23 euro) velg licht geraakt maar niet alarmerend, dus zo gelaten en om 9u45 den dezen zo blij als een klein kind klaar voor de start!!!

De off-road was de moeite. Heel vettig maar regelmatig konden we onze moto's onderweg afspoelen smiley
Vandaag teruggekomen, Patricia, mijn echtgenote zat in 't begin wel niet op haar gemak.... wink2, maar na enkele km's ging het terug al wa beter.

Alles voor herhaling vatbaar!! (Behalve de klapband natuurlijk).


Groetjes,


Jos & Pats

Enkele foto's in bijlage



DSCN2920.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  937.65 KB
 Weergegeven:  262 keer

DSCN2920.jpg



DSCN2964.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  957.76 KB
 Weergegeven:  272 keer

DSCN2964.jpg



DSCN2978.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  972.51 KB
 Weergegeven:  272 keer

DSCN2978.jpg



_________________
KTM Adventure 2011. A white one!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 13 Jun. 2013, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

jawadde dadde ! stars furious3 thumbsup
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif