Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Booom
Geregistreerd op: 6-1-2008 Berichten: 228 Woonplaats: IJsselstein
|
Geplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 22:26 Onderwerp: LC8 eruit |
|
|
LC8 eruit en een 690R ervoor terug
Ontzettend veel lol gehad van 5 jaar lc8 adventure en dit forum, thx gerben en anderen.
Nu toch overgestapt op wat lichters, wat zeker genieten word. _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
|
pepdeze
Geregistreerd op: 26-1-2005 Berichten: 164 Woonplaats: ijsselstein
|
Geplaatst: Do, 28 Nov. 2013, 20:32 Onderwerp: |
|
|
En ik ben Marc achterna gegaan. Mijn GO!!!!!!! is naar Timeh gegaan.
Nu mijn 640 GO!!!!! nog in de verkoop en dan ook een 690 ervoor in de plaats met een waarschijnlijk een Dottori kuip.
mensen bedankt!
Grt
Jeroen |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Vr, 29 Nov. 2013, 0:37 Onderwerp: |
|
|
op naar devolgendee pep _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Vr, 29 Nov. 2013, 20:34 Onderwerp: |
|
|
Die stap heb ik ook al een tijd geleden gemaakt. Maar de LC8 is een classic en zal dat altijd blijven.
Ooit komt er hier terug eentje in de stal....ooit... |
|
Naar boven |
|
|
Hydrazine
Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Za, 7 Dec. 2013, 8:36 Onderwerp: Re: LC8 eruit |
|
|
Booom schreef: | LC8 eruit en een 690R ervoor terug
Ontzettend veel lol gehad van 5 jaar lc8 adventure en dit forum, thx gerben en anderen.
Nu toch overgestapt op wat lichters, wat zeker genieten word. |
Maak je geen zorgen. Mijn vrouw racend op de 690. En afgelopen zomer in de Alpen heb je het nakijken op een 990 in de bergen. Op de autobahn is de 690 een uurtje leuk, maar dan ben je het echt zat! Nemen om die reden de autotrein.
De 690 is in de weekeinden ook fun om een stukje te rijden. Enige aanpassing die zij heeft gedaan is een andere uitlaat, maar is geen must. Onder buddy zit de stelschroef voor sportstand ECU en die heb jij zo gevonden. |
|
Naar boven |
|
|
cerverja
Geregistreerd op: 24-4-2014 Berichten: 10
|
Geplaatst: Do, 24 Apr. 2014, 21:18 Onderwerp: |
|
|
Beste medeforum leden,
Ben ook van plan mn 990 adventure the vervangen met een 690, aangezien ik er weinig lange afstandsritten mee maak en ik liever een overstap wil maken naar een wat lichtere motorfiets.
Zijn er op het feit dat zo'n 690 niet echt geschikt is om lang mee op de snelweg te rijden, nog andere dingen die jullie missen na de overstap gemaakt te hebben?
Gr. Leo |
|
Naar boven |
|
|
zappa
Geregistreerd op: 3-2-2012 Berichten: 243
|
Geplaatst: Do, 24 Apr. 2014, 21:50 Onderwerp: |
|
|
duo rijden ? _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
|
cerverja
Geregistreerd op: 24-4-2014 Berichten: 10
|
Geplaatst: Vr, 25 Apr. 2014, 11:54 Onderwerp: |
|
|
haha ik hou er sowieso niet van als iemand achterop zit, dus dat is eerder een plus |
|
Naar boven |
|
|
Hydrazine
Geregistreerd op: 9-9-2006 Berichten: 294 Woonplaats: Almere-Binnen
|
Geplaatst: Vr, 25 Apr. 2014, 17:31 Onderwerp: 690 ervaringen |
|
|
690 Duke is een prima fiets. Bijzonder leuk voor in NL.
Uitlaat en demper moeten eraf en Akra erop. Sportmapping kun je zelf en is schakelaar onder buddyzit.
Verhoogd KTM ruitje heeft geen zin, maar smoelt wat beter. let op je moet 2 gaten boren in de kuip en da's definitief.
Alarm zou ik erop nemen
Handkapen (alu uitvoering)
KTM middenbok kopen zodat ie in de garage rechtop staat en ketting smeren stuk makkelijker
KTM tank bescherming sticker op de tank plakken
KTM valbeugels (als je vrouw erop rijdt)
KTM valdoppen op de assen
Continental banden rij je zo aan vellen en dan direct Michelin Pilot Power erop
Ja, ga je er mee op vakantie dan kunnen de 990 hutkoffers er niet op en zoals ik al schreef is de snelweg niet echt leuk. Daarvoor rijdt er een Duitse trein van Dusseldorf naar het zuiden en ben je geen 990 nodig.
En je rijdt de 990 in NL eruit. |
|
Naar boven |
|
|
cerverja
Geregistreerd op: 24-4-2014 Berichten: 10
|
Geplaatst: Zo, 27 Apr. 2014, 17:51 Onderwerp: |
|
|
Thanks voor je tips Hydrazine!
maar ik zat te denken aan een 690 SMC of R, en geen duke.
Wil een motor waarmee ik zowel off-road en op de weg mee kan rijden. |
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 202
|
Geplaatst: Vr, 2 Mei. 2014, 23:51 Onderwerp: |
|
|
Ik zit de laatste tijd ook een beetje te loeren naar een Enduro 690R, ik vind de 990 ADV behoorlijk aan de zware kant en het lichte van de 690 R lijkt me wel erg gaaf, zeker met een extra wielset.
Nu is mijn '09 990 voor mij net op het randje wat hoogte betreft (ik ben zelf 1.72 en 72kg) Ik krijg 1 voet bijna plat op de grond of 2 voeten net niet met de bal van de voet op de grond. Voordat ik naar de dealer rij en iets geks en onbezonnen doe zou ik graag willen weten hoe de hoogte van een 690R zich verhoudt tot een 2009 990. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 3 Mei. 2014, 13:22 Onderwerp: |
|
|
meestal 2 voeten op de grond, dit omdat de 690 zoveel smaller is.
Ik heb er een gehad maar zal er niet snel mijn lc8 voor weg doen, wel staat ie er erg goed naast als je de ruimte en centen er voor heb!
Blijft met de lc8 dat gevoel van 'vliegend tapijt op steroiden' houden waar de 690, hoe trillingsarm ook, toch een vibrator blijft.
Wel is de oude lc4 dan een zand aanstamp triller en de 690 eerder een mobiele telefoon op trilstand _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Jos van Vliet
Geregistreerd op: 8-7-2008 Berichten: 384 Woonplaats: Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 3 Mei. 2014, 21:31 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | meestal 2 voeten op de grond, dit omdat de 690 zoveel smaller is.
Ik heb er een gehad maar zal er niet snel mijn lc8 voor weg doen, wel staat ie er erg goed naast als je de ruimte en centen er voor heb!
Blijft met de lc8 dat gevoel van 'vliegend tapijt op steroiden' houden waar de 690, hoe trillingsarm ook, toch een vibrator blijft.
Wel is de oude lc4 dan een zand aanstamp triller en de 690 eerder een mobiele telefoon op trilstand |
Kijk, dat zijn nog eens bruikbare typeringen van het KTM-aanbod _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
|
|