lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Albania Raid
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vonholzen



Geregistreerd op: 31-3-2012
Berichten: 77
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 12:56    Onderwerp: Albania Raid Reageer met quote

Hallo,

heeft er iemand ervaringen met deze (niet-competetieve) rally?
http://www.albaniaraid.com

Wat is de beste manier om jou en je motor in Albanië te krijgen? Zelf rijden via Italië (Trieste?) + boot op?
Is deze rally te doen met een matige offroad ervaring? En op een 990ADV?

Vragen, vragen, vragen.... rolleyes3

Laat je antwoorden maar komen!

Alvast dank thumbsup

_________________
2012 KTM 990 adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

Hi,

Vandaag ook deze link ontvangen. Zit ook te kijken of ik deze trip kan gaan maken.....
90% off-road, 160 tot 250 km per dag. Maar dan wel weer met volledige ondersteuning en 3 *** hotels. Lijkt me wel te doen.

Ga gewoon veel oefenen....

Gr. Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

ziet er wel ferm uit en de prijs valt nog mee. natuurlijk is onder een paar mannen naar daar gaan ook mogelijk maar dit zal zeker een speciale ervaring zijn. heb er om eerlijk te zijn ook goesting in.
veel goesting.....

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 18:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn meisje al een beetje in de week gelegd over wat komen gaat sept 2014.
Als het aan mij ligt ..

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik enkele dagen geleden ook bekeken en ik zie dat volgend jaar wel zitten. Ik zou zeer graag rallies gaan rijden, en dan vooral de betaalbare.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me zeer zeker wel te doen met de Adventure. Ziet er wel heel erg leuk uit, dus zin heb ik absoluut ook! Dit topic ga ik in de gaten houden.

Straks zijn de LC8en nog in de meerderheid daar...

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

hoi,

Natuurlijk moet je gewoon al die vragen aan Martin van EAO vragen.

maar ok, een paar antwoorden:

Dit is een 'raid' en geen rally: Het is een zeg maar een recreatieve versie van de rally, zonder competitie, en minder zwaar en minder lang. Tevens (kan) het aangepast worden op de groep rijders.

Het grote voordeel van zoiets is: Je gooit alle motoren in de vrachtwagen en vliegt zelf daar naartoe. Je kunt meteen de volgende dag rijden en het is gewoonweg de goedkoopste manier om daar te komen!!
ALs je zelf rijdt, ben je 3 a 4 dagen kwijt, douane gedoe, een hoop peut en een extra setje banden.

Ik heb de Albanie rally gereden vorig jaar (helaas laatste etappe uitgevallen, anders was ik 3e geweest met de 690). Er waren ook gasten met 990... en ja dat is te doen, maar wel zwaar op zich en vereist wel echt offroad ervaring.

Maar zoals gezegd: de RAID is lichter en past zich aan aan de groep.

Zeker als je met een groep wil: Neem contact op met Martin (hij kent mij en het5 forum hier goed), en als er genoeg mensen zijn wil ie misschien zelfs wel een speciale lc8 versie doen.

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Mei. 2013, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ook interesse voor de raid, al geinfomeerd bij Martijn en kreeg volgende antwoord

Hallo Marc
De inschrijving is 699€ indien je zelf naar de start in Albanië komt.
EAO kan voor jou de motor en bagage meenemen voor 1000€
Motor tot 530cc =1000€
Motor boven de 530cc = 1100€
Bagage is max twee kisten Pierre Henry van 80x45x35cm grote.en 30kg per stuk zwaar maximum.
Met vriendelijke groeten
Martin Fontyn

Dit jaar me euri's toch in een andere moto gestoken dus sla even over.
Zie ik de tracks die gereden worden is dit wel helemaal me raid grin

Succes en gaan

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonholzen



Geregistreerd op: 31-3-2012
Berichten: 77
Woonplaats: Antwerpen

BerichtGeplaatst: Za, 25 Mei. 2013, 9:40    Onderwerp: Reageer met quote

Booom schreef:
Ook interesse voor de raid, al geinfomeerd bij Martijn en kreeg volgende antwoord

Hallo Marc
De inschrijving is 699€ indien je zelf naar de start in Albanië komt.
EAO kan voor jou de motor en bagage meenemen voor 1000€
Motor tot 530cc =1000€
Motor boven de 530cc = 1100€


Moet ik hierin verstaan dat voor transport van de motor er nog eens 1000€ bovenop het inschrijvingsgeld (en je persoonlijk transport) bovenop komt?
Dan wordt al wel een aardig sommetje, voor week weg....

_________________
2012 KTM 990 adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Za, 25 Mei. 2013, 10:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is voor mij ook veels te duur. Zijn er geen cheap rallies of raids, want anders ga ik mijn doelen wat moeten bijstellen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Za, 25 Mei. 2013, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Als je het een beetje handig aanpakt krijg je je motor zelf ter plaatse voor een fractie van die som, maar dan kruipt er wel behoorlijk wat werk en tijd in en moet je een aantal motoren groeperen in een container...
_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 25 Mei. 2013, 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

jep. 1000 euro transport + ~250 vliegticket.

maarja, vergeet niet dat als je zelf rijdt dat het 2x4000km rijden is, of 2x2000+ een bootticket van 600 euro.

8000km, a 0.20 /km = 1600 euro.
en dan ben je 6 reisdagen kwijt dus. (3 heen, 3 terug met aanhanger of grote bus.. en dan moet je flink doorbuffelen, das geen uitrusten!)

en ja, als je er 4 op een aanhanger zet, en iemand bereid vind om die aanhanger voor je te rijden en tijdens je rit mee te rijden, dan kan het zelf goedkoper.

Bij zo'n raid krijg je wel een support-auto die je ophaalt als er iets stuk is etc. en een medische begleiding voor een valletje ofoz, wat ook maar al te vaak helaas voorkomt.

die 700 euro inschrijving is voor de hotels en eten. en alles er om heen, dat ben je echt zelf ook kwijt.

- Hotel accommodation for seven nights.
- Configuration in two people per room.
- Breakfast, lunch packet and dinner.
- Six days Road Book.
- GPS waypoints.
- Transport of damaged vehicle to next bivouac.
- Satellite Tracking System.
- Medical service on the track.
- Transport of luggages and cases.
- Closed and custodited parking place.
- Electricity and lighting in parking.


Oja: het grote voordeel is natuurlijk dat je hele prachtige routes krijgt (die je zelf niet zo snel vind) EN
dat je ZONDER bagage rijdt: wat offroad dus wel veeeeel leuker en makkelijk maakt he... dus geen 40 kilo bagae achterop!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 25 Mei. 2013, 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
Als je het een beetje handig aanpakt krijg je je motor zelf ter plaatse voor een fractie van die som, maar dan kruipt er wel behoorlijk wat werk en tijd in en moet je een aantal motoren groeperen in een container...


Demito: Als jij het voor een fractie kan regelen, dan schrijf ik me bij je in voor de Albanie RALLY van 2014. We hebben namelijk al wel zitten rekenen hoeveel een klein eigen team zou kosten, maar als je met 4 in een bus ofzo gaat, dan kom je effectief nog niet onder die prijs van Martin. Simpelweg omdat hij er 10 tot 20 in de vrachtwagen heeft.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Za, 25 Mei. 2013, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
demito schreef:
Als je het een beetje handig aanpakt krijg je je motor zelf ter plaatse voor een fractie van die som, maar dan kruipt er wel behoorlijk wat werk en tijd in en moet je een aantal motoren groeperen in een container...


Demito: Als jij het voor een fractie kan regelen, dan schrijf ik me bij je in voor de Albanie RALLY van 2014. We hebben namelijk al wel zitten rekenen hoeveel een klein eigen team zou kosten, maar als je met 4 in een bus ofzo gaat, dan kom je effectief nog niet onder die prijs van Martin. Simpelweg omdat hij er 10 tot 20 in de vrachtwagen heeft.


Bean,

Lees even goed:"...krijg JE JE motor ZELF ter plaatse...3
IK kan dat ook voor een fractie regelen maar dat doe IK niet voor een ander.

Te veel miserie en werk. Ik heb mijn handen al vol met mijn eigen motoren weg en terug te krijgen.

Maar ter referentie (2 motoren): Rotterdam - Batumi (Georgië): 250 EUR/motor, Antwerpen - Cape Town: 450 EUR/ motor. Prijzen enkel en all in per containerboot. Ter info: Vrachtwagen is minstens 2 x zo duur voor Georgië. Voor Cape Town uiteraard geen optie.

Ik krijg heel geregeld vragen van mensen die verloren lopen of prijzen aangeboden krijgen die echt hoog zijn. Die help ik met ale plezier op weg, maar ook met de mededeling dat het een inspanning vergt (opvolging, uitzoeken, agenten contacteren, formaliteiten etc...)

Ik probeer niemand zijn initiatief af te breken hoor, maar uit ervaring en vele malen motoren per boot verscheept te hebben, en alternatieven afgewogen te hebben, weet ik ondertussen wel wat "duur" is en wat "redelijk". Mijn mening is dat dit "duur" is.

Voilà,

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 25 Mei. 2013, 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Jep: mijn menig is dat dit NIET duur is.

maar als je containervervoer gaat vergelijken met een weekje weg dan is dat natuurlijk ook geen vergelijk.

Overigens ben ik benieuwd wat jij uiteindelijk zal betalen voor je vervoer: De container is namelijk het goedkoopste deel, maar de 'handling-kosten' die je eigenlijk altijd gaat betalen zijn meestal veel duurder. Alleen als je zelf de hele container neemt en dus voldoende motoren hebt dan wordt het interessant.

Destijds heb ik mijn motor voor nog geen 150 euro naar New-York verscheept . maar daat kwam wel 650 euro aan kosten bij voor de handling en storage (4 dagen) in rotterdam en in new-york.

Maar: met het schip is een stuk goedkoper... en veel meer werk en tijdrovend.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif