lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Adventure 2005

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chriske



Geregistreerd op: 16-6-2009
Berichten: 79
Woonplaats: De kempen

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 16:22    Onderwerp: Adventure 2005 Reageer met quote

We hebben interesse in een Adventure 950 van 2005.
Zijn er bepaalde dingen waar we op moeten letten als we deze motor gaan bekijken? Gekende minder goede kanten? Smile

_________________
Greetz

Chriske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Deze vraag is al een paar keer gesteld, hieronder de essentie voor LC-8:
- Kijk bij de montage van de zijstandaard na of er barsten zijn in het carter
- ga na of de koppelingspomp goed functioneert
- check speling/dode punten in het balhoofd

Daarnaast algemene zaken die je bij elke motor moet nakijken:
- banden
- wiellagers
- ketting en tandwielen
- remblokken + schijven
- functioneren van lichten
- ...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chriske



Geregistreerd op: 16-6-2009
Berichten: 79
Woonplaats: De kempen

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Deze vraag is al een paar keer gesteld, hieronder de essentie voor LC-8:
- Kijk bij de montage van de zijstandaard na of er barsten zijn in het carter
- ga na of de koppelingspomp goed functioneert
- check speling/dode punten in het balhoofd

Daarnaast algemene zaken die je bij elke motor moet nakijken:
- banden
- wiellagers
- ketting en tandwielen
- remblokken + schijven
- functioneren van lichten
- ...


Mercikes thumbsup

_________________
Greetz

Chriske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

barsten in het carter.... blijft toch enorm exemplarisch, wereldwijd. Daarvoor verwittigen vind ik wat overdreven. Je kan dan even goed gaan verwittigen voor kromme velgen, een scheef achterframe, niet goed afgestelde kleppen.... Ik ontken niet dat het voorkomt, maar statistisch gezien is er gewoon absurd weinig kans dat het zal voorkomen. Daarentegen verbaast het me dan weer dat je niet verwittigt voor de waterpomp, een euvel dat een pak meer voorkomt !

Verder kan ik de potentiële koper zeggen dat hij de beste van alle 950's en 990's koopt, met de minste misérie. thumbsup

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.


Laatst aangepast door Muug op Wo, 22 Mei. 2013, 21:42, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Chriske



Geregistreerd op: 16-6-2009
Berichten: 79
Woonplaats: De kempen

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat we ervoor gaan thumbsup
Zal een mooi geheel vormen met de SMT en Triumph Scrambler.

Ik ge alvast een afspraak maken om hem eens te bezichtigen.

_________________
Greetz

Chriske
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
barsten in het carter.... blijft toch enorm exemplarisch, wereldwijd. Daarvoor verwittigen vind ik wat overdreven. Je kan dan even goed gaan verwittigen voor kromme velgen, een scheef achterframe, niet goed afgestelde kleppen.... Ik ontken niet dat het voorkomt, maar statistisch gezien is er gewoon absurd weinig kans dat het zal voorkomen. Daarentegen verbaast het me dan weer dat je niet verwittigt voor de waterpomp, een euvel dat een pak meer voorkomt !

Verder kan ik de potentiële koper zeggen dat hij de beste van alle 950's en 990's koopt, met de minste misérie. thumbsup

Daar zit een logica achter: het is geen moeite om even onder het carter te kijken en als er daar problemen zijn houdt dat erg grote kosten in. Het is bij een aankoop niet mogelijk om de staat van de waterpompas gemakkelijk te controleren en als daar problemen mee zouden zijn is dat relatief gemakkelijk op te lossen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Do, 23 Mei. 2013, 0:37    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:

Daar zit een logica achter: het is geen moeite om even onder het carter te kijken en als er daar problemen zijn houdt dat erg grote kosten in.


Mwoah. Gaat meestal om kleine scheurtjes, toch? Die heb ik al vaker succesvol gedicht door een V in het scheurtje te slijpen, stralen, goed ontvetten, en 2-componentenprutje erin te smeren. Ik moet het nog meemaken dat het weer gaat lekken.
Of je laat een goede lasser dat scheurtje dichtbakken. Hoeft niet zo heel veel warmte in.

Dat plus een 'sidestand relocation kit' kost je, zuig-uit-de-duim, 250 euro max ofzo. Als de aanschafprijs in verhouding is met de schade (stevig minder dan die 250 euro) zou ik er geen drama van maken.

Quote:
Het is bij een aankoop niet mogelijk om de staat van de waterpompas gemakkelijk te controleren en als daar problemen mee zouden zijn is dat relatief gemakkelijk op te lossen.


Kost je evengoed 250 euro als je 't laat doen.

Maar da's wel het voordeel van zo'n LC8: de meeste dingen die stuk gaan of slecht worden kosten geen godsvermogen om op te lossen. Als de aanschafprijs klopt met de aanwezige problemen hoeft dat dus geen showstopper te wezen.

Zaken die ik nog even na zou kijken op de standaardpunten na:
- Hapt de koppeling of maakt die knarsende geluidjes bij het wegrijden?
- Is de reboundverstelling van de achterdemper te bedienen, of zit die vast?
- Geen zwarte drab in het koelvloeistof-expansievaatje?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif