lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Giro d'Italia tips..

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 21:03    Onderwerp: Giro d'Italia tips.. Reageer met quote

Binnenkort wil ik een rondje Italie doen met de motor. Plan is om te beginnen bij Trieste en dan zo via de kust naar de italiaans franse grens te rijden.

Deze route wil ik zo veel mogelijk de autostrada vermijden. Kamperen om de kosten van het overnachten laag te houden maar wel uit eten om geen kook spullen mee te nemen. Ik wil voor het kamperen slechts een tent, slaapmatje en slaapzak, een mini klapstoeltje, een reis hangmat en een lampje of iets dergelijks mee nemen. Ik hoor graag of ik buiten wat kleding en toilet artikelen beslist nog andere zaken mee moet nemen.

Ik ben op zoek naar tips en adviezen, wie weet er een paar mooie routes die ik absoluut niet moet missen. Zit zelf al te denken aan de Stevio pas, Gargano, de Costa Amalfitana en als ik tijd over hou binnendoor via Frankrijk terug naar NL. Is kamperen wel de beste oplossing of kan ik beter goedkope accommodatie zoeken, ik weet uit ervaring dat Italie best prijzig kan zijn met z'n hotels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kampie



Geregistreerd op: 9-9-2012
Berichten: 52
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

als je richting de stelvio gaat is het wel mooi om aan de kant van bormio omhoog te rijden en dan onder de top af te slaan de umbrial op (stukje onverhard.. ooit een paar mountainbikers ingehaald in de afdaling daar...met de wielrenner laugh ). In het dal rechts aanhouden richting prato en in prato de lange kant van de stelvio omhoog.
En als je daar toch in de buurt bent (bormio) de gavia en de mortirolo (old skool klim uit de giro met steile stukken van 18% rolleyes ).
Heb ooit het rondje gefietst:
Bormio richting Grosio, de mortirolo op, richting ponte di legno en dan de gavia op richting Bormio.

Rondje Bormio, stelvio, Umbrail, prato Stelvio, bormio ook trouwens.

en of richting livigno, langs het meer, door de tunnel!
Of van de stelvio richting merano en dan de timmelsjoch, kutai, oude brenner, jaufenpass (rondje v/d otztaler radmarathon).

Dan rondje dolomieten
Dan richting Oostenrijk, Imst, Hantenjoch..

Hoe mooi is het daar?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif