lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

geen lc8 ma vraagje over het lichter spul
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Mei. 2013, 23:29    Onderwerp: geen lc8 ma vraagje over het lichter spul Reageer met quote

wie heeft er hier ervaring me ne lichtere ktm? ik twijfel tussen ne
450ecx
300exc
350 freeride
straatgebruik intresseert me niet. is puur voor up-downhill, boomstammen, rotsen... enduro gebruik en dagritten me de enuroclub.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Mei. 2013, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

Als het "enkel" down hill, rotsen en boomstammen is zou ik zeggen de Freeride.
Maar enduroritten met de enduroclub komen ook wel eens in een echte zandbak of modderbad terecht, en dan heb je aan de Freeride te weinig power denk ik.
Mijn keuze zou zijn de 450 exc, de 300 vraagt wel wat meer ervaring dan de 450. Duidelijk meer power zo'n 300 exc dan een viertakt 450.
Ik vond zelf de 450 een heel leuke motor, waarvan ik spijt heb dat ik hem verkocht heb.

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Mei. 2013, 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

eerlijk gaat mijn voorkeur naar een tweetakt... de power, de geur... en vooral het jeugdsentiment

ma de oudere enduristen zijn blij dat ze eindelijk niemeer me een fleske olie moeten rondbollen om bij de naft te kappen.... en klagen over de km's per tank...
moeilijk moeilijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 10:14    Onderwerp: Reageer met quote

Yes Ivan! Eindelijk toch ne lichtere fiets kopen om te spelen? Ik wil zeker eens mee met de 690 dan.

Ik heb zelf verschillende 450's gehad en was het meest te spreken over de KTM 450 exc van 2006 met de RFS langeslagmotor erin. Top-beestje waar makkelijk stukken voor te krijgen zijn en beestige power. Redelijk goedkoop te vinden.
Een tweetakt maakt een schel geluid waar ik koppijn van krijg, maar rijdt naar't schijnt heel licht en heeft een stout karaktertje. Maar zo'n 450cc viertakt heeft wat meer power onderin en sleurt de stenen uit de grond. De Freeride gaat voor u wat te braaf zijn, maar de nieuwere 350 EXC-F is echt een beest.

Veel plezier met het uitkiezen en tot op één of andere enduro. Ik ga zondag naar Dour.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

yoww ja moeilijk moeilijk... hart zegt 300 300 300
verstand zegt 450. ma uwe uitleg van de 350 begrijp ik nie dude.. 350 freeride te braaf en dis is van 2012
ma de latere 350 is een beest? please explain?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
eerlijk gaat mijn voorkeur naar een tweetakt... de power, de geur... en vooral het jeugdsentiment

ma de oudere enduristen zijn blij dat ze eindelijk niemeer me een fleske olie moeten rondbollen om bij de naft te kappen.... en klagen over de km's per tank...
moeilijk moeilijk...


Daarom al dat ik een paar 4T gehad heb na mijn laatste 2T, gewoon om het tanken onderweg alleen al grin bij den 2T moest ik in den tijd altijd zien of er 5 of 7,5 of 10 liter benzine inging om de juiste hoeveelheid 2T olie bij te kappen, maar eigenlijk vind ik het plezanter rijden met den 2T ,mijn 2T enduro's waren allen 250cc in den tijd ,en die gingen toch wel zeer vlotjes vond ik , maar den 450 cc 4T gaat nu ook wel zeer vlot tegenwoordig ,ik rij nu zelf met een 450 cc;
Maar over de lichtere ktm modellen kan ik geen raad geven, ik heb maar een lichte ktm gehad half de jaren 70 een 125 cc cross
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 15:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ok..even duidelijkheid scheppen ivm de 350 Freeride.

The Freeride 350 four-stroke is in a fairly mild state-of-tune, developing just 23bhp ( De 350 EXC-F heeft standaard 45 HP)
That’s no bad thing on a bike targeted at less experienced riders; maintenance intervals and intensity should be far lower than other more powerful, but also more high-strung KTM race bikes. More power should also be easy to find, each exhaust can contains a catalytic converter. Ditch that and you’ll save a healthy amount of weight while gaining appreciable power.

Beginning with the 350 EXC-F motor, KTM engineers decreased the size of the airbox, swapped Ti valves for steel, ditched the kick starter, crank cases are now made from lighter die-cast aluminum. The result is lower power, but a healthy torque curve. Again, emphasis on the accessible. A new hydraulic clutch should have an extra-light throw


DUS ====> Wil je de power van de echte 350, ga dan voor de EXC-F, de freeride gaat niks voor jou zijn man. wink2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb onlangs met de Freeride een testrit gedaan op het trial terrein Bilstain. Ik had nog nooit met een andere enduro ( buiten de adventure dan als die als enduro telt ) gereden, en moet zeggen dat het me verbaasd heeft hoe vlot zo een fietsje hindernissen neemt ( en hoe slecht mijn conditie is ).

Maar, bij de keuze zou ik rekening houden met je lengte. Ik ben met mijn 1.89 m veel te groot voor de freeride, en ik denk dat ik daarom zo moe was, van voorovergebogen te staan, met veel gewicht op mijn armen.

Buiten deze opmerking, vind ik het concept van de Freeride geweldig, en het lijkt me zelfs een geweldige stadsfiets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

ahzo... geknepen dus die freeride... meer koppel dan de 250 4takt zoals ik kan lezen dus vooral daar waar het nodig is is het vemogen geknepen om gecontroleerd de obstakels te nemen.
mmm nee niet wat ik zoek. ongetwijfeld een super moto. ieder zen ding

tweetakt is superieur qua power... ongetwijfeld
toch... verstand gaat winnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 8:01    Onderwerp: Reageer met quote

helaba Ik heb zelf ne 450 wrf. groot voordeel tegenover ne ktm 4 takt is dat hij gans blijft. nadeel stuurt minder licht.

Die 300 exc van ktm blijft ook mooi gans en zou wel is mijne volgende kunnen zijn. is een super fijn motoke rijd niet echt 2 takt. meer iets tussen in heeft namelijk ook wa koppel onderin en is redelijk plat gemaakt. toch gaat da zalig vooruit.

Bij die zotten waar ik al is mee mee rij hebben er veel zo een 300tje en die zijn super tevreden

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Ivan,

Valt de exc 500 helemaal buiten je intresse? Ik zit daar naar te kijken.....

Gr. Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

tweetakt is ferm ma ik vin t lawaai toch een bikke teveel vant goei voor trails te rijden... en da zal toch de hoofdzaak zen ma ik sluit niks uit....
ik had het idee van ne 450 als ideaal compromis... toch veel koppel en gevoelsmatig licht genoeg om te spelen. als ik zie wat daarmee kan... is veel meer dan ik ermee kan dus....
ne 500 sluit ik ook nie uit... ma die kom je minder tegen en dan voor ne deftige prijs? nie simpel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Sluit zeker de 400 EXC niet uit. Rijdt even goed als de 450 en heeft wat meer tractie en rijdt een pak minder vermoeiend dan de 450.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 18 Mei. 2013, 9:40    Onderwerp: Reageer met quote

denk dat je eerst eens een paar andere zaken moet bepalen:

- wat wil je er nu precies mee gaan doen: Echte Enduro's of een beetje fun-rijden scheelt nogal.
- wat is je budget
- hoe nieuw/oud mag het zijn.

Als je offroads/enduro's gaat rijden: dan zul je ook vervoer nodig hebben om er te komen bijv, want op zo'n motor er naar toe rijden is niet echt een optie.

Wil je alleen maar in eigen omgeving een beetje trial-achtig rijden, dan is de freeride misschien wel wat,
maar als je echte offroads rijdt kom je in het maisland toch echt gewoon vermogen te kort.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Za, 18 Mei. 2013, 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

ik zal het verduidelijken,

met de aanhanger naar de spot, voor de rest heb ik de lc8
2010/2011 model
dus echt een moto voor het zwaardere endurowerk. volgend jaar een wedstrijdje...
en ik denk dan aan een 450, vraag is dan of een carb of voor een 1000eur meer een 2012 injectie beter is? ben ik een beetje huiverig voor als ik de verhalen hoor....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif