Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Wo, 15 Mei. 2013, 23:29 Onderwerp: geen lc8 ma vraagje over het lichter spul |
|
|
wie heeft er hier ervaring me ne lichtere ktm? ik twijfel tussen ne
450ecx
300exc
350 freeride
straatgebruik intresseert me niet. is puur voor up-downhill, boomstammen, rotsen... enduro gebruik en dagritten me de enuroclub. |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Wo, 15 Mei. 2013, 23:51 Onderwerp: |
|
|
Als het "enkel" down hill, rotsen en boomstammen is zou ik zeggen de Freeride.
Maar enduroritten met de enduroclub komen ook wel eens in een echte zandbak of modderbad terecht, en dan heb je aan de Freeride te weinig power denk ik.
Mijn keuze zou zijn de 450 exc, de 300 vraagt wel wat meer ervaring dan de 450. Duidelijk meer power zo'n 300 exc dan een viertakt 450.
Ik vond zelf de 450 een heel leuke motor, waarvan ik spijt heb dat ik hem verkocht heb. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Wo, 15 Mei. 2013, 23:58 Onderwerp: |
|
|
eerlijk gaat mijn voorkeur naar een tweetakt... de power, de geur... en vooral het jeugdsentiment
ma de oudere enduristen zijn blij dat ze eindelijk niemeer me een fleske olie moeten rondbollen om bij de naft te kappen.... en klagen over de km's per tank...
moeilijk moeilijk... |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 10:14 Onderwerp: |
|
|
Yes Ivan! Eindelijk toch ne lichtere fiets kopen om te spelen? Ik wil zeker eens mee met de 690 dan.
Ik heb zelf verschillende 450's gehad en was het meest te spreken over de KTM 450 exc van 2006 met de RFS langeslagmotor erin. Top-beestje waar makkelijk stukken voor te krijgen zijn en beestige power. Redelijk goedkoop te vinden.
Een tweetakt maakt een schel geluid waar ik koppijn van krijg, maar rijdt naar't schijnt heel licht en heeft een stout karaktertje. Maar zo'n 450cc viertakt heeft wat meer power onderin en sleurt de stenen uit de grond. De Freeride gaat voor u wat te braaf zijn, maar de nieuwere 350 EXC-F is echt een beest.
Veel plezier met het uitkiezen en tot op één of andere enduro. Ik ga zondag naar Dour. |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 11:27 Onderwerp: |
|
|
yoww ja moeilijk moeilijk... hart zegt 300 300 300
verstand zegt 450. ma uwe uitleg van de 350 begrijp ik nie dude.. 350 freeride te braaf en dis is van 2012
ma de latere 350 is een beest? please explain? |
|
Naar boven |
|
|
bompa
Geregistreerd op: 16-5-2012 Berichten: 84 Woonplaats: De Stille Kempen
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 13:27 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | eerlijk gaat mijn voorkeur naar een tweetakt... de power, de geur... en vooral het jeugdsentiment
ma de oudere enduristen zijn blij dat ze eindelijk niemeer me een fleske olie moeten rondbollen om bij de naft te kappen.... en klagen over de km's per tank...
moeilijk moeilijk... |
Daarom al dat ik een paar 4T gehad heb na mijn laatste 2T, gewoon om het tanken onderweg alleen al bij den 2T moest ik in den tijd altijd zien of er 5 of 7,5 of 10 liter benzine inging om de juiste hoeveelheid 2T olie bij te kappen, maar eigenlijk vind ik het plezanter rijden met den 2T ,mijn 2T enduro's waren allen 250cc in den tijd ,en die gingen toch wel zeer vlotjes vond ik , maar den 450 cc 4T gaat nu ook wel zeer vlot tegenwoordig ,ik rij nu zelf met een 450 cc;
Maar over de lichtere ktm modellen kan ik geen raad geven, ik heb maar een lichte ktm gehad half de jaren 70 een 125 cc cross |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 15:34 Onderwerp: |
|
|
Ok..even duidelijkheid scheppen ivm de 350 Freeride.
The Freeride 350 four-stroke is in a fairly mild state-of-tune, developing just 23bhp ( De 350 EXC-F heeft standaard 45 HP)
That’s no bad thing on a bike targeted at less experienced riders; maintenance intervals and intensity should be far lower than other more powerful, but also more high-strung KTM race bikes. More power should also be easy to find, each exhaust can contains a catalytic converter. Ditch that and you’ll save a healthy amount of weight while gaining appreciable power.
Beginning with the 350 EXC-F motor, KTM engineers decreased the size of the airbox, swapped Ti valves for steel, ditched the kick starter, crank cases are now made from lighter die-cast aluminum. The result is lower power, but a healthy torque curve. Again, emphasis on the accessible. A new hydraulic clutch should have an extra-light throw
DUS ====> Wil je de power van de echte 350, ga dan voor de EXC-F, de freeride gaat niks voor jou zijn man. |
|
Naar boven |
|
|
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 17:29 Onderwerp: |
|
|
Ik heb onlangs met de Freeride een testrit gedaan op het trial terrein Bilstain. Ik had nog nooit met een andere enduro ( buiten de adventure dan als die als enduro telt ) gereden, en moet zeggen dat het me verbaasd heeft hoe vlot zo een fietsje hindernissen neemt ( en hoe slecht mijn conditie is ).
Maar, bij de keuze zou ik rekening houden met je lengte. Ik ben met mijn 1.89 m veel te groot voor de freeride, en ik denk dat ik daarom zo moe was, van voorovergebogen te staan, met veel gewicht op mijn armen.
Buiten deze opmerking, vind ik het concept van de Freeride geweldig, en het lijkt me zelfs een geweldige stadsfiets. |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 23:52 Onderwerp: |
|
|
ahzo... geknepen dus die freeride... meer koppel dan de 250 4takt zoals ik kan lezen dus vooral daar waar het nodig is is het vemogen geknepen om gecontroleerd de obstakels te nemen.
mmm nee niet wat ik zoek. ongetwijfeld een super moto. ieder zen ding
tweetakt is superieur qua power... ongetwijfeld
toch... verstand gaat winnen. |
|
Naar boven |
|
|
Rob Motard
Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 837 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 8:01 Onderwerp: |
|
|
helaba Ik heb zelf ne 450 wrf. groot voordeel tegenover ne ktm 4 takt is dat hij gans blijft. nadeel stuurt minder licht.
Die 300 exc van ktm blijft ook mooi gans en zou wel is mijne volgende kunnen zijn. is een super fijn motoke rijd niet echt 2 takt. meer iets tussen in heeft namelijk ook wa koppel onderin en is redelijk plat gemaakt. toch gaat da zalig vooruit.
Bij die zotten waar ik al is mee mee rij hebben er veel zo een 300tje en die zijn super tevreden _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
|
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 8:57 Onderwerp: |
|
|
Hi Ivan,
Valt de exc 500 helemaal buiten je intresse? Ik zit daar naar te kijken.....
Gr. Dekster |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 21:25 Onderwerp: |
|
|
tweetakt is ferm ma ik vin t lawaai toch een bikke teveel vant goei voor trails te rijden... en da zal toch de hoofdzaak zen ma ik sluit niks uit....
ik had het idee van ne 450 als ideaal compromis... toch veel koppel en gevoelsmatig licht genoeg om te spelen. als ik zie wat daarmee kan... is veel meer dan ik ermee kan dus....
ne 500 sluit ik ook nie uit... ma die kom je minder tegen en dan voor ne deftige prijs? nie simpel |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Vr, 17 Mei. 2013, 22:03 Onderwerp: |
|
|
Sluit zeker de 400 EXC niet uit. Rijdt even goed als de 450 en heeft wat meer tractie en rijdt een pak minder vermoeiend dan de 450. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 18 Mei. 2013, 9:40 Onderwerp: |
|
|
denk dat je eerst eens een paar andere zaken moet bepalen:
- wat wil je er nu precies mee gaan doen: Echte Enduro's of een beetje fun-rijden scheelt nogal.
- wat is je budget
- hoe nieuw/oud mag het zijn.
Als je offroads/enduro's gaat rijden: dan zul je ook vervoer nodig hebben om er te komen bijv, want op zo'n motor er naar toe rijden is niet echt een optie.
Wil je alleen maar in eigen omgeving een beetje trial-achtig rijden, dan is de freeride misschien wel wat,
maar als je echte offroads rijdt kom je in het maisland toch echt gewoon vermogen te kort. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Za, 18 Mei. 2013, 10:24 Onderwerp: |
|
|
ik zal het verduidelijken,
met de aanhanger naar de spot, voor de rest heb ik de lc8
2010/2011 model
dus echt een moto voor het zwaardere endurowerk. volgend jaar een wedstrijdje...
en ik denk dan aan een 450, vraag is dan of een carb of voor een 1000eur meer een 2012 injectie beter is? ben ik een beetje huiverig voor als ik de verhalen hoor.... |
|
Naar boven |
|
|
|