Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 8:00 Onderwerp: Ktm heeft me in de steek gelaten |
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben net terug uit het best wel mooie Corsica. Zeer leuke vakantie gehad alleen ben ik met een yamaha XJR 1200 sp gegaan. Waarom... wel, De dag voor vertrek leek het of mijn batt leeg was. ik laad deze op meet de spanning en geeft 12.7 v. dan meet ik opnieuw als ik start en valt de spanning weg naar 7 V ( deze batterij was trouwens maar 7 maanden oud)
Dus ik naar de winkel nieuwe batt gehaald maar nog kreeg hij de motor niet rond. Hoorde de startrelais wel klikken en de start motor probeerde te draaien maar da lukte niet.
Dan met de hand de krukas gedraaid om te kijken of da lukte, dat ging dus wel.
volgende stap was de plus pool van de startmotor vrij gemaakt en met de startkabels via de auto de start motor rechtstreeks bedoelt dia deze pluspool.
Dit gaf echter net het zelfde. hij wil maar krijgt de motor niet rond.
Is mijn startmotor naar de zak? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 9:05 Onderwerp: |
|
|
klinkt meer als een kabelbreuk zou ik denken..12.7v is weinig ma de nieuw battrie zou goed moeten zen, misschien ergens just wel/geen contact? check is de bekabeling/klemmen rond uw startrelais enzo |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 12:41 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | klinkt meer als een kabelbreuk zou ik denken..12.7v is weinig ma de nieuw battrie zou goed moeten zen, misschien ergens just wel/geen contact? check is de bekabeling/klemmen rond uw startrelais enzo |
Ik heb ook de starter recht op de batterij van mijn auto getest. Startkabel min om kader plus op pluspool start motor en gaf het zelfde. zo overbrug ik denk ik alle kabels en startrelais of niet?
Of kan ik op nog andere manieren testen doen? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 14:22 Onderwerp: |
|
|
en draait de moto wel als ge m in gang trekt of band tegen band?
in de kuil had ge ok al problemen met starten nie? |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 18:53 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | en draait de moto wel als ge m in gang trekt of band tegen band?
in de kuil had ge ok al problemen met starten nie? |
de moto rijd wel is echt een start probleem. vind wel ook straf dat die batterij na een maand of 7 naar de zak was. als de moto 2 a 3 weken stil stond was ze ook leeg. mss dat de startmotor te veel stroom trok of zo geen idee. iemand? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 20:23 Onderwerp: |
|
|
Rob Motard schreef: | ivanbase schreef: | en draait de moto wel als ge m in gang trekt of band tegen band?
in de kuil had ge ok al problemen met starten nie? |
de moto rijd wel is echt een start probleem. vind wel ook straf dat die batterij na een maand of 7 naar de zak was. als de moto 2 a 3 weken stil stond was ze ook leeg. mss dat de startmotor te veel stroom trok of zo geen idee. iemand? |
Ne kapotte regulator kan een batterij redelijk snel om zeep helpen, waardoor ze inderdaad na korte tijd al snel kan leeglopen. Ik vermoed regulatorproblemen. Maar blijkbaar is er iets serieus mis met je starter ook, want die zou gewoon moeten werken als je'm 'kortsluit'. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 20:57 Onderwerp: |
|
|
zoals eerder gezegd:
- een AGM accu is in principe stuk nadat ie 1x te ver leeg is geweest (Lithium accu's ook..)
- Hulpstarten over startkabels gaat gewoon NIET, als de batterij zelf niet buffert, tenzij je eechte profi dikke startkabels hebt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
lchaacht
Geregistreerd op: 19-8-2010 Berichten: 73 Woonplaats: Tremelo
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 21:26 Onderwerp: |
|
|
Ik gok ook op de regulator.
Had ook een tijdje problemen met starten. Kreeg 'm wel steeds aan tot ik een keertje thuis aankwam en iets hoorde "springen". Stroomregulator had de geest gegeven en was zelfs gebarsten van de hitte (er was zelfs rookontwikkeling)... Na een nieuwe erin te zetten nooit meer startproblemen gehad.
En m'n batterij had het overleeft! |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 22:31 Onderwerp: |
|
|
de batterij kan ik denk ik wel uitschakelen da heeft er niets mee te maken volgens mij aangezien er nu een nieuwe in zit.
Regulator da kan hoe kan ik da testen? feit is dat de startmotor de motor niet rond krijgt als ik hem kortsluit, dus rechtstreeks op de plus en op de massa een batterij van een auto hang. zijn er manieren om een startmotor te testen? _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
mwinter
Geregistreerd op: 12-11-2010 Berichten: 73 Woonplaats: obdam
|
Geplaatst: Do, 16 Mei. 2013, 22:51 Onderwerp: |
|
|
je kan ook eerst alle stekkers even goed schoon maken,die corroderen vrij snel, kost niets alleen wat tijd en een beetje wd 40. |
|
Naar boven |
|
 |
|