lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Offtopic-vraagje

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
passievh



Geregistreerd op: 26-4-2013
Berichten: 11

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Mei. 2013, 11:27    Onderwerp: Offtopic-vraagje Reageer met quote

Hey allemaal nice

Ik zit met een offtopic-vraagje, dus buiten LC8 enz. om. Ik heb al een aantal mensen in mīn kringen al gevraagd. Toch wilde ik jullie ook nog even raadplegen. Ik ben namelijk van plan om binnen niet al te lange tijd een autotje voor mezelf te kopen. Gezien mīn budget denk ik aan een kleine tweedehands auto, bijvoorbeeld een Peugeot 206, of iets in dezelfde klasse. Ik word door veel aangeraden om vooral de grote sites waar ik een auto kopen kan, zoals deze, goed in de gaten te houden. Dit heb ik de laatste tijd dus maar een beetje gedaan en heb gezien dat het aanbod inderdaad heel groot is. Maar toch twijfel ik nog een beetje over bepaalde zaken. Waar moet je bij de aangeboden autoīs vooral op letten, hoe contacteer je de verkoper, hoe is de verdere afhandeling enz. Heeft iemand van jullie ervaring met het vinden en eventueel kopen van een auto met behulp van zoīn autosite?
Of zijn er mensen die me een Peugeot 206 sowieso afraden grin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Harry



Geregistreerd op: 12-5-2009
Berichten: 406
Woonplaats: Wemeldinge

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Mei. 2013, 13:37    Onderwerp: Reageer met quote

Haha, dit is wel heel erg offtopic op een motorforum hoor... Ik weet eigenlijk niet of ik er wel op durf te reageren zonder afgeschoten te worden... Smile

Wat betreft de aanschaf is het weinig anders dan bij een motor. Alles goed checken en nooit op de verkoper zijn vriendelijke gezicht afgaan. Vreemde geluiden? schokbrekertestje: zover mogelijk indrukken en loslaten, deint hij na of staat hij meteen weer stil? Zwakke punten bekend wat betreft roest?
Sommige mensen zeggen dat je geen Franse auto moet nemen, puur door hun persoonlijke afkeur of door ervaringen die ze 30 jaar terug hebben gehad. Ik vind dat gelul (Nee, rij zelf geen Frans autootje maar heb door de jaren heen geen slechtere ervaringen gehad met diverse Franse auto's dan met enig ander merk), moderne Franse auto's zijn echt niet slecht meer en ook de bereikbaarheid bij onderhoud/reparaties is niet slechter dan bij andere auto's. Roesten is inmiddels ook iets uit het verleden, ook daar hebben ze zich behoorlijk in verbeterd.

Als het puur om klein en mobiel gaat, waarom kijk je dan niet eens naar de drieling Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107? Rijdt erg leuk, strak en veel zuiniger dan een 206 (1 op 22 op benzine is goed te doen op langere afstanden -eigen ervaring en dan hoef je je niet eens echt in te houden), daarbij ook nog goed vlot, dat zal je nog verrassen. Bovendien lichter dus minder belasting. Volgend jaar worden die autootjes op de markt gedumpt met het verdwijnen van de belastingvrijstelling, en in Duitsland kan je ze inmiddels al goed vinden voor hele leuke prijsjes. Importeren stelt helemaal niks voor.

Misschien kan je met deze tips alvast wat? Succes met zoeken.

_________________
950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Mei. 2013, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Verkoper contacteren doe je gewoon per telefoon of mail. Belangrijk is wel een beetje waarom ze er vanaf willen. Want niet zelden is de eigenlijke reden dat er een grote kostenpost aan zit te komen en dat een mooi moment is om eens te kijken naar een andere. Hoeft niet erg te zijn, als je maar weet wat die kosten zijn en het bedrag onder de streep klopt met de waarde van de auto. Die moet je dus ook weten.

Verder: als je er de ballen verstand van hebt van moet je iemand meenemen die dat wel heeft. En bij moderne auto's: elektrisch gezeik = laten staan. Al is het maar 1 lullig lampje dat niet werkt of 1 elektrisch raam dat niet open wil. Mechanische problemen zijn vaak snel boven water en makkelijk op te lossen. Elektrische problemen kosten meestal 5 pogingen van een garage om het op te lossen, en dan is het nog maar half meestal. Elektriek is niet het sterke punt van veel monteurs.


Zowiezo blijft het koffiedik kijken: bij een tweetal VW Polootjes hebben we goed gekocht. Die dingen schreven minder dan 100 euro per jaar af en er is nooit wat mee geweest. Bij de huidige Nissan Primera mocht ik er een ander motorblok in lepelen. Dat was wel even pijnlijk, maar dan nog was ik hooguit de winst tov de dealer grotendeels kwijt (maar nog steeds winst).


Voor wat betreft welke auto wel/niet: geen idee. Ik heb pas anderhalf jaar geleden driekwart van m'n hersenen weg laten halen en in ruil daarvoor een stempeltje op dat roze papier gekregen. Het enige dat ik weet is dat ik onze Nissan een spaghettibak vind (gas geven via een sliert spaghetti, sturen via een sliert spaghetti, vering is een klont spaghetti, etc. Dat heet 'een comfortabele auto') en de Renaults en Peugeots die collega's als leaseauto hebben een stuk directer en prettiger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 11 Mei. 2013, 0:47    Onderwerp: Reageer met quote

Zeer recent een auto gekocht, uiteindelijk bij een garage. Daar stond een mooie met 6 maanden garantie. Particulier is alleen aantrekkelijk als je een hele goede deal kan maken. Je gezond verstand gebruiken is regel nummer 1. Daarnaast bij het gaan kijken altijd bij de verkoper thuis afspreken, niet op vage parkeerplaatsen oid. Vraag je eigen garage of de ANWB om een aankoopkeuring, is niet heel duur. Overigens heeft Marktplaats.nl waarschijnlijk het grootste aanbod, maar kijk ook eens op een verzamelsite als gaspedaal.nl

Ik heb een Subaru Forester gekocht, het vorige model. 4WD, binnenkort maar eens het zand in.

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Mei. 2013, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

rifle
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Mei. 2013, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
rifle


Haha, ben je bang dat je nu 4 ipv 2 banden handmatig moet wisselen?

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Mei. 2013, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

neee... iemand moest passievh toch afschieten smiley rolleyes
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif