Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 5 Mrt. 2006, 22:05 Onderwerp: Carburatie en alles wat er mee te maken heeft |
|
|
Omdat het kettingsmeer topic wat ging afdwalen, heb ik deze gestart. _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Zo, 5 Mrt. 2006, 22:08 Onderwerp: |
|
|
ik heb nu ook de #70 luchtsproeiers erin, en ik moet zeggen dat ie naar mn gevoel nog beter oppakt,en iets beter in t middengebied trekt.moet ook zeggen dat ie wat nukkiger onderin is geworden,maar dit is een questie van fijnafstelling denk ik.
word vervolgd..........
Heb je de sproeiers zelf gemonteerd ?
Wat zijn de verdere ervaringen als die er al zijn ?
Ik vraag mij af welke sproeiers je moet vervangen
Ik heb al gekeken op de tekeningen van de carbs en er zitten twee luchtsproeiers aan het uiteinde van de carbs.
In één opening zitten er twee achter elkaar en in de andere zit maar één luchtsproeier.
Weet jij welke er moet vervangen worden ?
_________________
RON
SPEEDYVES
--------------------------------------------------------------------------------
Die je ziet door de gaten van het plastic moet je vervangen, dus die waar 80 op staat, dus die die hetzelfde zijn op het nummertje/gaatje na als de nieuwe die je koop
Maar ik zou je aanraden om voor 45 stationair sproeiers te gaan, man wat een verschil icm. naalden terug op ori en hoofdsproeiers een maatje kleiner.
_________________
Verslaafd aan de Adventure 950S '04 blauw/oranje
Flatslide
--------------------------------------------------------------------------------
De #80 sproeiers zijn de midelste van de 3.
het voordeel van de #70 is dat je er van buitenaf bij kan(in sommige gevallen zal je ook de mixture screws moeten verstellen)
_________________
_________________ _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 5 Mrt. 2006, 22:42 Onderwerp: |
|
|
er bestaat al zo´n topic met redelijk wat info hoor.
Misschien leuk om mijn setup te vermelden:
FP45 stationair
naalden origineel op posistie origineel
hoofdsproeiers 150front/155rear
IMS op 1rear en 1,1front, wil ik op 0,6 en 0,7 zetten
SLS weg/uit de box
Géén sommersdoor
DAM redelijk open uitlaten.
Trekt nu harder dan ooit eerder, loopt beter stationair.
Ben heel benieuwd naar een dyno want deze setup is echt Kicke! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Ma, 6 Mrt. 2006, 0:40 Onderwerp: |
|
|
Waneer gaat ie op de bank?
ben erg benieuwd _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 6 Mrt. 2006, 9:45 Onderwerp: |
|
|
speedyves schreef: | er bestaat al zo´n topic met redelijk wat info hoor.
Misschien leuk om mijn setup te vermelden:
FP45 stationair
naalden origineel op posistie origineel
hoofdsproeiers 150front/155rear
IMS op 1rear en 1,1front, wil ik op 0,6 en 0,7 zetten
SLS weg/uit de box
Géén sommersdoor
DAM redelijk open uitlaten.
Trekt nu harder dan ooit eerder, loopt beter stationair.
Ben heel benieuwd naar een dyno want deze setup is echt Kicke! |
Zijn de problemen met het koudstarten nu opgelost ?
Ik heb hetzelfde probleem, het starten op één cylinder als hij koud is.
En daarna nog enkele keren stevig knallen in de airbox als je éénmaal aan het rijden bent.
Bij mij hebben ze de karterontluchting verzet naar de zijkant van de airbox in plaats van rechtboven de eerste carbu.
De theorie hierachter was dat als de motor een tijdje heeft stilgestaan er condens kan ontstaan in de leiding van de karterontluchting.
Als je dan de motor start hij enkele kleine druppeltjes water binnen krijgt via de voorste carbu.
Ik merk geen verschil dus die theorie kan je smijten zover ze vliegen wil.
Mijn dealer heeft er tot hiertoe ook niet direkt een oplossing voor.
Als de motor opgewarmd is loopt hij als een speer _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Ma, 6 Mrt. 2006, 9:55 Onderwerp: |
|
|
Dat koudstartprobleem, kan (myn visie) 2 dingen zijn of een chokeplunjer loopt niet goed mee/ganbaar/afstelling
of de menselschroeven staan totaal verkeerd,dan krijg je dus ook dit effect,( by my stond er 1 op 1,5 en de ander op slagen uit !?) begin by een standaardtcarb gewoon op 2/2,5 voor bijde dan sta je (mits er verder geen problemen zijn) aardig in de richting. daarna wel correct aflaten stellen met een CO meter.
Wat betreft het carter ontluchtingsverhaal, dit is onzin, aangezien het luchtfilter er hier nog voor zit, en dat vocht verhaal niet opgaat. _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 6 Mrt. 2006, 10:23 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | Dat koudstartprobleem, kan (myn visie) 2 dingen zijn of een chokeplunjer loopt niet goed mee/ganbaar/afstelling
Wat betreft het carter ontluchtingsverhaal, dit is onzin, aangezien het luchtfilter er hier nog voor zit, en dat vocht verhaal niet opgaat. |
Dat van dat luchtfilter klopt niet helemaal.
De slang komt toch direkt boven de carbu uit rechtstreeks in de kelk dus.
Het luchtfilter zit "rond" deze kelk, toch
Maar dan nog, het werkt niet dus
Het zou een chokeplunjer kunnen zijn.
Maar eigenlijk denk ik iets anders.
Ik heb het de eerste keer gemerkt bij een koudstart waarbij de motor normaal liep.
Ik had toen de Dam uitlaten er net op en was de motor aan het opwarmen met enkele gasstootjes.
Alles normaal tot ik wat meer gas begon te geven dan in één keer begon hij slecht te lopen.
Net of hij begon op één cylinder te lopen.
Dit was dus nog op halve choke met koude motor.
Ik ben dan vertrokken voor de verdere testrit en toen de motor warm was was het probleem weg.
Maar sindsdien heeft hij het bij elke koudstart een beetje en als hij langer heeft stilgestaan is het erger.
De motor slaat koud direkt aan, ook na enkele weken stilstand in een koude garage, maar loopt dan slecht tot hij warm is. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 6 Mrt. 2006, 13:39 Onderwerp: |
|
|
Startprobleem is geheel opgelost.
Ook na een nacht min10 buiten staan starte hij super dit weekend. )leuk, kamperen! )
Probleem was OA. het stanleymes wat bij de 7500 beurt in de luchtbox was blijven liggen, de gemolde choke kabel waardoor de ene choke niet meer open ging en de afstelling die "afgesteld" was. Leuk, ga je naar de dealer...
condens kan ie geen last van hebben denk ik (mijne starte ook op de voorste cylinder, waar dus die ontluchting boven de tuit hangt. Wel was hij daar wat vettig en gooit ie dus nog steeds wat olie er uit, minimaal en niet merkbaar iig. (sommer olieslang ventiel er tussen, daarvoor merkte ik het op de pijlstok!)
Ik kan zeggen dat ik nu vrijwel helemaal tevreden ben over hoe hij loopt. Alleen is hij meer herry gaan maken nu dat hij goed loopt lijkt wel.. Net teveel naar mijn zin voor NL en weg trips. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 6 Mrt. 2006, 13:41 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: | Waneer gaat ie op de bank?
ben erg benieuwd |
Wil hem graag op de bank, maar kan niet met mijn achterband nu, als je mee gaat dan kunnen we even ruilen _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Ma, 6 Mrt. 2006, 14:45 Onderwerp: |
|
|
Quote:Dat van dat luchtfilter klopt niet helemaal.
De slang komt toch direkt boven de carbu uit rechtstreeks in de kelk dus.
Het luchtfilter zit "rond" deze kelk, toch .
Tsja je hebt gelijk was ik ff vergeten........
ik zelf heb de carterbeluchting gewoon overboord gegooid.
@Speedyves
Als ze m maar vastgenoegtrekken op die bank dan blijven die noppen wel zitten hoor................(denk ik .... )
waarom heb je de hoofdsproeiers kleiner genomen? _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 6 Mrt. 2006, 16:46 Onderwerp: |
|
|
omdat ie bovenin wat rijk lijkt te lopen en ik de wideband metingen van die gekke aussie wel geloof. (k2m ofzo, hij rijd nu met 130/132,5!!!) En gelijk heeft ie.
think out of the box, bigger aint alway's better! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Ma, 6 Mrt. 2006, 19:02 Onderwerp: |
|
|
Staar je niet blind op de afstellingen en sproeiermaten op dat forum, er zitten mensen met veel knowhow tussen, maar vergeet niet dat de atmospherische omstandigheden(Temp/luchtdruk/vochtigheid) daar anders zijn dan hier. en waarschijnelijk ook de brandstofkwaliteit zal anders zijn. ik zou m tog alsnog op een bank zetten. dan weet je (redelijk) zeker hoe de brandstof/luchtverhouding is.
T feit dat ie bij jou ( en bij mij ook) een stuk beter loopt houd in dat we op de goede weg zijn _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 7 Mrt. 2006, 12:12 Onderwerp: |
|
|
ik staar me er zeker niet blind op, maar ze hebben me zeker in de goede richting geholpen.
Ik heb nu een setup waar ik erg tevreden over ben vergeleken met origineel, maar het kan nóg beter denk ik. Daarom nog eens naar de dyno. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
dukerider
Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Ma, 1 Mei. 2006, 14:31 Onderwerp: |
|
|
Flatslide schreef: |
ik zelf heb de carterbeluchting gewoon overboord gegooid |
Heb je deze er dan helemaal afgehaald en het gat vanwaar de slang vertrekt afgedicht
Of heb je ze enkel uit de filterbak gehaald _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
|
Flatslide
Geregistreerd op: 1-9-2005 Berichten: 332 Woonplaats: Pillegom
|
Geplaatst: Ma, 1 Mei. 2006, 18:25 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de slang die op het luchtfilterhuis zit omgeleid naar de voorkant van de tank(ga ik misschien nog veranderen) met een breatherfilter en de opening op het luchtfilterhuis afgedopt. _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|