lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gerammel en geklonk...

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
demito

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Aug. 2013, 8:29    Onderwerp: Gerammel en geklonk... Reageer met quote

Mijn 2009 990 adv heeft sinds een 2000 tal kms gerammel en geklonk ontwikkeld bij het wegrijden. Het lijkt van onderin de motor te komen. Ketting aangespannen, geluid blijft. Het is niet de motor zelf: bij stilstaand gassen in neutraal loopt alles mooi rond. Ik denk eerder aan koppeling, hoewel deze heel mooi aangrijpt. Het geklonk komt er enkele seconden nadat ik ben vertrokken.

Soms liijkt het of ze ergens een knikker hebben ingestoken. Voor de rest rijdt de motor prima. Ik heb al overal aan gelodderd maar alles zit nog mooi vast. Geluid is er zowel op een hobbelpiste als op een vlakke asfaltweg.

Wat zijn hier de usual suspects?
Motor heeft 57000 kms

T

StevenD

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Aug. 2013, 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

Pds toplager. Maar dan moet je het vaker horen. Blok dingetjes zou ik echt moeten horen voor er iets zinnigs van te zeggen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
demito

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Aug. 2013, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Pds toplager. Maar dan moet je het vaker horen. Blok dingetjes zou ik echt moeten horen voor er iets zinnigs van te zeggen.

Tsja, moeiljk natuurlijk die geluidjes. Maar het klinkt zeker niet als een versleten lager. Het klonkt echt alsof daar binnen een schroef heen en weer wordt geschud. Een metaalachtig geklonk zonder enige regelmaat.

Bij hogere snelheden neemt het geluid van de motor + akras de bovenhand waardoor de laatste 2000 kms op reis de techniek van het negeren eerder succesvol kon worden toegepast rolleyes .

T

Raketman

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Aug. 2013, 11:46    Onderwerp: Reageer met quote

Centrale moer van de koppelingskorf ? Eén van de boutjes van de drukplaat ? Ik zou zo precies eens dringend het koppelingsdeksel eraf nemen om dat alvast uit te sluiten.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
zappa

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Aug. 2013, 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

Das waarschijnlijk een ingebouwd geluid vanaf 50d km, om u te laten weten dat 't tijd begint te worden dat ge u een anderen koopt grin

M'n smt begon ook iets " rammelachtig" te laten horen ( ook ne 2009, zou 't dat zijn?) een soort reutel bij 't vertrekken. Zelfs een nieuwe kettingset laten steken, maar 't geluid bleef, allee nu niet meer, toch niet bij mij. lipsrsealed2

Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito

BerichtGeplaatst: Do, 15 Aug. 2013, 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

In de serie "ongelofelijk maar waar":

Deze middag toch maar even vanalles gecheckt. Koppeling geïnspecteerd, wiellagers nagekeken, tandwielen en bevestigingen, nekeer overal aan gerammeld... Niks gevonden...

Tot mijn lodderig oog op de achterbrug, tussen de ketting en de schokdemper, iets ziet liggen: het torx dopje van het KTM gereedschapszakje. Dat ding lag volledig los, niet geklemd of zo. Allemaal niet zo speciaal, ware het niet dat ik dat ondingik zo'n kleine 7000 km in Georgië aan het begin van onze trip achter de radiator had laten vallen.

7000km putten, bulten, zand en bedenkelijk asfalt later zit het terug in mijn zakje... en is het geklonk verdwenen!

Ikke blij

T

DaBit

BerichtGeplaatst: Do, 15 Aug. 2013, 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Mhuuuhaha!
Heb ooit iets vergelijkbaars gehad met de 1100GS; ik had de oliefilterdop op het oliefilter laten zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: