Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
demito

|
Geplaatst: Zo, 5 Mei. 2013, 12:59 Onderwerp: waterpomp schoepenrad afgeschuurd |
|
|
foto's zeggen genoeg denk ik. Schoepenrad afgeschuurd en binnenkant van het deksel gekrast. En overal zwart in mijn koelwater.
Verklaart meteen ook het oververhittingsprobleem in Marokko vorig jaar.
Er zit geen speling op de as zelf voor zover ik kan waarnemen maar het schroefje gaat precies niet all the way waardoor er een klein beetje speling op het schoepenradje zit. Is dit normaal of is dat net wat dit soort schade veroorzaakt.
Kan het zijn dat foute onderdelen zijn gecombineerd? Waterpomp werd in garantie vervangen 2 j geleden. Hoe dit op te lossen. Ik wil vermijden dat ik dit nog eens voorheb uiteraard...
Moto is een 990 adv 2009. Ik geloof dat onderdelen dat modeljaar zijn geupgrade.
Tnx
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Zo, 5 Mei. 2013, 14:17 Onderwerp: |
|
|
denk dat de speling de schuldige is...
schroefje los gekomen (trillingen)?
Zit het vast, zit het er recht in (maw, kan je het vastdraaien)? _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Zo, 5 Mei. 2013, 19:22 Onderwerp: |
|
|
Het zit er recht in en zat vast. Zonder loctite, maar vogens mij niet losgetrild. Heb het losgemaakt en opnieuw op 10 Nm gezet en ik kon het impellertje nog wiebelen. Alsof die schroef een mm te lang zou zijn om het goed vast te klemmen tegen het asje. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Zo, 5 Mei. 2013, 20:52 Onderwerp: |
|
|
hmmmm, zit er achter de impeller een washer? Volgens exploded view zou die maat daarvan 16x1 zijn, dus 1 dik... lijkt me net dat dat de speling is die je aangeeft... _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Zo, 5 Mei. 2013, 23:12 Onderwerp: |
|
|
Roeligan schreef: | hmmmm, zit er achter de impeller een washer? Volgens exploded view zou die maat daarvan 16x1 zijn, dus 1 dik... lijkt me net dat dat de speling is die je aangeeft... |
yep, die zit erin (dat NIRO dingetje). speling is zowel links-rechts als voor-achter. Precies of dat gat is uitgelodderd. Zou normaalgezien "a tight fit" moeten zijn. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
|