DaBit
|
Geplaatst: Di, 14 Mei. 2013, 23:12 Onderwerp: EXC-wiel in LC8: past. |
|
|
Dit ter informatie.
Ik scoorde laatst een 26mm as EXC-wiel voor een paar tientjes. Zit een Excel velg op gespaakt en ik kreeg er nog een praktisch nieuwe 1,60 x 21 Excel-velg+set spaken bij. Komt vast wel eens ooit van pas.
Het wiel ziet er alleen niet uit met krassen op de velg, smerige spaken en rotte lagers, daarom was-ie zo betaalbaar. Boeien....
Nouja, dat was een experimentje waard of-ie bruikbaar is als noppenwiel, want een achterwiel had ik al langer maar een los voorwiel bleef ik maar naast vissen.
Nu, dat past dus:
Wat heb ik moeten doen om het wiel passend te krijgen?
- De 26mm -> 30mm bussen die in de lagers (6906 types, identiek aan de LC8) zitten moeten eruit.
- Een van die bussen moet opgeboord worden naar 30mm binnendiameter. Dan valt het stuk wat normaal in de lagers valt eraf en is de bus meteen op de goeie maat.
Is naaf + velg + spaken niet te slap voor een LC8? Dat blijft koffiedik kijken. De naaf ziet er niet ieliger uit, dus daar verwacht ik geen problemen. Verder is de spaakdikte gelijk aan die in een LC4 Adventure wiel, en zo'n LC4 Adventure heeft een maximaal toelaatbaar gewicht van 380kg. Dan moet een niet volgepakte LC8 met enkel de bestuurder erop ook wel kunnen lijkt me. |
|
ivanbase

|
Geplaatst: Wo, 15 Mei. 2013, 1:48 Onderwerp: |
|
|
Yep, heb k vorig jaar ook gedaan... Wieltje van een 525exc voor weinig erin. Originele 990 bussen een stukje laten afdraaien... En ineens een rvs setje laten draaien voor het ori en crosswiel
Slijt haast niet meer in |
|