lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Welke bouwjaren/modellen liever niet..

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2013, 11:11    Onderwerp: Welke bouwjaren/modellen liever niet.. Reageer met quote

Ik ben een een tijdje geleden in onderhandeling geweest voor een 2010 KTM Adventure. Aanvankelijk twijfelde ik over een Adventure omdat omdat hij buiten gaat staan in Amsterdam en ik hem voor alledag wil gebruiken maar toch de knoop door gehakt. Helaas is door omstandigheden de koop niet doorgegaan. Mijn budget is inmiddels helaas ook wat naar beneden bijgesteld en nu toch nog opzoek naar een mooie Adventure.

Nu zie ik dat de prijzen van de diverse bouwjaren niet erg veel van elkaar afliggen en de komst van de 1190 lijkt de prijzen ook nog niet echt omlaag gebracht te hebben. Wel vind ik het frappant dat de meeste ADV's best lang op Marktplaats staan. Ik ben nu bezig met een voor mijn budget betaalbare 2006 Adv en lees en hoor toch dat ik beter voor een 2008/09 kan gaan omdat ze ietsje duurder zijn maar een beter injectie systeem hebben, anderzijds hoor ik dat modeljaar 2010 pas echt beter zijn.

Hoe belangrijk is een nederlands geleverde adventure t.o.v. een geimporteerd model? Ik kom nu motoren tegen die of geen boekjes hebben maar wel in het KTM data systeem staan, wel de beurt van de dealer hebben gehad maar die beurt staat weer niet in het data systeem, alle boekjes en data ingevuld hebben maar slechts een paar duizend euro schelen met een veel jonger model. Kortom ik ben het offroad spoor een beetje bijster. Bij welke km stand laten jullie een Adventure staan. Ik wil er zoveel mogelijk dagelijks mee rijden (niet forensen) en mee op vakantie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Za, 27 Apr. 2013, 18:42    Onderwerp: Reageer met quote

er zijn wat detail verschillen, maar van elk bj zijn er goeie en mindere exempleren, zowel in betrouwbaarheid als in rijkarakter.

zou me daar niet op blindstaren. Zelf ga ik altijd voor een goedkope. Overkomt je er wat mee, tja dan had je dat geld al bespaard bij aankoop.

Wel blijven nadenken uiteraard, soms is er een reden dat ze zo goedkoop zijn, maar vaak ook niet.

Geen haast hebben en pas verliefd worden na aankoop helpt ook enorm.

Als ie voor jou interessante acceroires heeft die je achteraf niet meer hoeft te kopen is dat mooi meegenomen.

km stand zou ik voor het blok niet bang zijn, das veel meer afhankelijk hoe deze is behandeld dan het kmtrage.

Wel is het zo dat de rest wel harder slijt (brandstofpomp, abs, wiellagers, remdelen) zelfde voor buitenslapers en pekelfietsen. Als je beetje handig bent en niet van de fiets afhankelijk geen probleem trouwens, als je afh bent van de dealer dan tikken dat soort reparaties wel aan.

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
KadvenTureMan



Geregistreerd op: 12-9-2011
Berichten: 118
Woonplaats: NvhL

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Apr. 2013, 15:51    Onderwerp: Reageer met quote

- herken je dilemma's wel enigzins als ex-AT rijder; KTM's staan niet bekend om hun betrouwbaarheid in de buitenwereld uhoh
Inmiddels heb ik twee seizoenen op een 2007 exempl. achter de rug en nog geen sec. spijt gehad: de lol in het motorrijden is zo goed als gegarandeerd op een LC8 thumbsup Kan je niet vertellen welke jaargangen wel/niet goed zijn.
In mijn geval waren gezond verstand en een uitgebreide proefrit de beste raadgevers. Daarnaast een verhaal van de verkoper over reden van verkoop en dan moet je een goed beeld hebben gevormd over de voorgeschiedenis. De LC8 is m.i. géén motor waar je moet opstappen vlak nadat je rijbewijs hebt gehaald... goofy

_________________
XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...

Oranje boven, zwart onder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 6:50    Onderwerp: Reageer met quote

KadvenTureMan schreef:
De LC8 is m.i. géén motor waar je moet opstappen vlak nadat je rijbewijs hebt gehaald... goofy


Ahum, ik heb mijn adventure gekocht, en heel deze winter mee doorgereden met een voorlopig rijbewijs...
Als je dit beest onder controle kan houden is achteraf rij examen gaan doen met een BMW F700 GS een makkie smiley.

Maar, idd, om een of andere reden zou ik niet iedereen aanraden om dit als eerste motor te kopen. Het is en blijft een geschifte machine...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 9:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb 12 jaar Buell gereden, ook dik 90 pk op het achterwiel
en 106 nm koppel. Was ook erg direct op het gas, eigenlijk zoek
ik dus een motor die mij dezelfde beleving bezorgt als de Buell maar wel heel blijft en geschikter is om te reizen, ik denk dat het met KTM wel goed zit
wat beleving betreft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij zijn er geen goede of slechte jaren bij de LC8-en.
(zowieso past KTM evt wijzigingen door het jaar heen toe)

in de 2003 (de allereersten) zitten soms nog wel wat kinderziekten

2004-2006 carb modellen, lekker smeuig. de een gebruitk wat meer olie dan de ander etc.: Check iig de update-history bij de dealer.
Let verder op oliedruk + waterpomp-revisie en evt koppelings-slave update (zie hier op het forum).

injectie modellen: de eerdere zijn soms wat bokkig, maar daar is veel aan te doen met goede afstelling, andere mappings, aangepast gashandel en evt tandwielverhouding naar keuze. De een vind het vervelend, de ander heeft er nooit last van.
....

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

2003 zou ik nooit aanschaffen, en een eerste model injectie ook niet (2006). Aangezien ik totaal niet geloof dat KTM voor 2010 aanzienlijke updates gedaan heeft (getuige steeds maar weer dezelfde dingen die terugkomen/stukgaan) buiten wat gepriel met de mappings, maakt het voor de rest allemaal niet zoveel uit.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KadvenTureMan



Geregistreerd op: 12-9-2011
Berichten: 118
Woonplaats: NvhL

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Olivier_S schreef:
KadvenTureMan schreef:
De LC8 is m.i. géén motor waar je moet opstappen vlak nadat je rijbewijs hebt gehaald... goofy


...

Maar, idd, om een of andere reden zou ik niet iedereen aanraden om dit als eerste motor te kopen. Het is en blijft een geschifte machine...


- je weet inmiddels waaraan je bent begonnen dus whip
Suc6 en have fun iig. maar daar hoven we niet over in te zitten vermoedelijk...oops

_________________
XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...

Oranje boven, zwart onder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2013, 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

vind het wel meevallen hoor. Hij is lekker fel maar niet zenuwachting, ook onderin lekker soepel. Beetje een africa twin on steroids.

De lc4 vind ik wat dat betreft veel meer een duveltje. Als 1e fiets kun je er niet uithalen wat erin zit maar dat ie je gelijk zal verrassen geloof ik ook niet.

_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif