lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

test verslag 990 adventure
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 23 Feb. 2006, 5:21    Onderwerp: test verslag 990 adventure Reageer met quote

heb vandaag in 2 bladeren een test verslag gelezen over de adventure 990 komt redelijk uit de bus behalve die injectie zelfde probleem als de
super-duke de aan/uit reaktie al iemand met de 990 adventure gereden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gianni



Geregistreerd op: 20-3-2006
Berichten: 89

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Gister de 990 gaan proefrijden rolleyes4

Had zeer hoge verwachtingen echter is enorm tegengevallen.

Hoeveel bergen plezier ik had toen ik vorig jaar de 950 ben gaan testen zo fel viel het nu tegen.
Zadelhoogte en zithouding vind ik te veel op comfort afgestemd, remmen die ik op de 950 agressieve bijtertjes vond konden me op de abs versie niet bekoren.
En de beestige motor met bergen koppel maar een enorme soeplesse is in de huidige uitvoering nog steeds even krachtig allen dat on off effect vond ik enorm hinderlijk.

Was echt van plan zo een prachtbak aan te schaffen maar dat zal dan een overjaarsmodel 2005 moeten worden. De nieuwe 990 kon me cht niet bekoren. Ik was blij toen ik terug op mijn varadero stapte terwijl ik vorig jaar met spijt de sleuteltjes moest teruggeven ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Gianni schreef:
Gister de 990 gaan proefrijden rolleyes4

Had zeer hoge verwachtingen echter is enorm tegengevallen.

Hoeveel bergen plezier ik had toen ik vorig jaar de 950 ben gaan testen zo fel viel het nu tegen.
Zadelhoogte en zithouding vind ik te veel op comfort afgestemd, remmen die ik op de 950 agressieve bijtertjes vond konden me op de abs versie niet bekoren.
En de beestige motor met bergen koppel maar een enorme soeplesse is in de huidige uitvoering nog steeds even krachtig allen dat on off effect vond ik enorm hinderlijk.

Was echt van plan zo een prachtbak aan te schaffen maar dat zal dan een overjaarsmodel 2005 moeten worden. De nieuwe 990 kon me cht niet bekoren. Ik was blij toen ik terug op mijn varadero stapte terwijl ik vorig jaar met spijt de sleuteltjes moest teruggeven ...


Je hebt dus gereden op de standaard LC8 met ABS? Die is inderdaad het laagst en afgestemt op comfort, standaard met gelzadel. Dus die bevindingen zijn juist. Dat over hakkelen met de injectie is hopelijk exemplarisch. Ze hebben op de Superduke al ff kunnen oefenen lijkt mij.
Een 2005 is dan eventueel een goede optie, die is met 90 cm, hoog! en verder uit-ge-evalueerd, daar zijn alle kinderziektes van eerdere bouwjaren al uit gehaald:wink

Ik heb er echt nog nooit wat mee gehad in 12.000km

Succes met je keuze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Mrt. 2006, 22:22    Onderwerp: Reageer met quote

Gianni schreef:
Gister de 990 gaan proefrijden rolleyes4

Had zeer hoge verwachtingen echter is enorm tegengevallen.

Hoeveel bergen plezier ik had toen ik vorig jaar de 950 ben gaan testen zo fel viel het nu tegen.
Zadelhoogte en zithouding vind ik te veel op comfort afgestemd, remmen die ik op de 950 agressieve bijtertjes vond konden me op de abs versie niet bekoren.
En de beestige motor met bergen koppel maar een enorme soeplesse is in de huidige uitvoering nog steeds even krachtig allen dat on off effect vond ik enorm hinderlijk.

Was echt van plan zo een prachtbak aan te schaffen maar dat zal dan een overjaarsmodel 2005 moeten worden. De nieuwe 990 kon me cht niet bekoren. Ik was blij toen ik terug op mijn varadero stapte terwijl ik vorig jaar met spijt de sleuteltjes moest teruggeven ...


je hebt meer dan gelijk maar je moet de S testen zonder die electronic bull-shit ABS dit hoord op een toerbuffel en zeker niet op een all-road worried2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 11:28    Onderwerp: Reageer met quote

Alvast bedankt voor de commentaar.

Ik overweeg inderdaad om de S eens uit te proberen, ik heb aal een mailtje naar de invoerder gestuurd met de vraag of de S versie ergens kan uitgetest worden. Zoals ik begrepen heb is dit nog de pure no nonsense bike
Naar boven
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 21 Mrt. 2006, 12:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat die Injectie hik bijna weg is met een setje acra of andere pijpen met bijbehorende injectie map.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
joscha



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 34
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Mrt. 2006, 14:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb in een duits testbericht gelezen dat ze wel te spreken zijn over de injectie uitvoering. Wel werd er meteen bij vermeld dat bij de start procedure het belangrijk is om even te wachten tot de toerenteller heen en terug geweest is.
Ik moet daaruit leiden dat de motor dus in een noodprogramma gaat lopen. Ik ben benieuwd of dat echt zo is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Mrt. 2006, 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Dat wachten tot de toerenteller heen en weer is gegaan,heeft aleen te
maken met een zelfttest(in die tijd meet hij even of alle in en outputs aanwezig zijn) er zal ongetwijfeld een noodloopfunctie aanwezig zijn, maar het ligt er dan weer aan op welk niveau de storing zich bevindt.

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
joscha



Geregistreerd op: 28-1-2005
Berichten: 34
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Wo, 29 Mrt. 2006, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Na dit te lezen op het duitse forum wordt toch mijn nieuwsgierigheid weer geprikkelt:

[/url]http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=5148[url]
Das hohe Standgas und Ruckeln hatte ich bei der ersten Fahrt auch, weil ich ziemlich ungeduldig sofort gestartet war. Bei den nächsten Fahrten hab ich nach Zündung an eine halbe Sekunde gewartet mit dem Startknopf. Da lief sie dann rund und mit weniger Standgas. Scheint so, als ob die Elektronik erst für nen Moment hochfahren muss.

Der hohe Leerlauf macht mich inzwischen auch kirre. Heute morgen bei -3 C regelte die Elektronik den Leerlauf nach dem Start mit 2 700 rpm!!! Da war die Garagenausfahrt nur mit schleifender Kupplung machbar. Also nach 20 Metern rechts ran, die Kiste kurz aus und wieder an gestellt, und siehe da: jetzt lag der Leerlauf bei 1 300 rpm. Das Moped lief dann einen flotten Kilometer ohne Ruckeln oder Verschlucker bis zur normalen Betriebstemperatur.

Als ik verder op dit forum lees dan vinden meerderen het aan/uit effect van het gas bij lage snelheid irritant. Dat weerspreekt meteen dat dit effect met de bovengenoemde startproceduren te maken heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Gast






BerichtGeplaatst: Do, 6 Apr. 2006, 14:30    Onderwerp: Reageer met quote

Gianni schreef:
Gister de 990 gaan proefrijden rolleyes4

Had zeer hoge verwachtingen echter is enorm tegengevallen.

Hoeveel bergen plezier ik had toen ik vorig jaar de 950 ben gaan testen zo fel viel het nu tegen.
Zadelhoogte en zithouding vind ik te veel op comfort afgestemd, remmen die ik op de 950 agressieve bijtertjes vond konden me op de abs versie niet bekoren.
En de beestige motor met bergen koppel maar een enorme soeplesse is in de huidige uitvoering nog steeds even krachtig allen dat on off effect vond ik enorm hinderlijk.

Was echt van plan zo een prachtbak aan te schaffen maar dat zal dan een overjaarsmodel 2005 moeten worden. De nieuwe 990 kon me cht niet bekoren. Ik was blij toen ik terug op mijn varadero stapte terwijl ik vorig jaar met spijt de sleuteltjes moest teruggeven ...


Even een vraagje van een eventuele wannabe KTM-rijder;
Is het hier vloeken in de kerk als je zegt dat je juist wel blij bent met het feit dat de 990 op comfort is afgestemd? Ik ben een asfalt-vreter die zo'n 20.000 km per jaar op (vooral) snelwegen rijd en ik ben sterk aan het overwegen om als volgende motor de 990 (en dan natuurlijk niet de 'S' wideeyed ) aan te schaffen.

Word ik überhaupt hier wel voor vol aangezien dan???

Ich bin sehr gespannt (in mijn beste Oostenrijks...)

Groeten uit het altijd weer modderige Amsterdam
Naar boven
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Do, 6 Apr. 2006, 14:38    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk word je voor vol aangezien lipsrsealed2 tongue3


Ik zelf rij ook aleen maar op de verhardeweg(en afentoe een bermpje meepakken lipsrsealed2 )

ikzelf vindt het een heerlijke motor op de weg,met als alles een beetje goed staat afgesteld goede stuureigenschappen..
er zijn hier nog meer rijders die hoofdzakelijk aleen maar op de weg rijden(en ook veel km's maken) dus.........
inruilen die Jap! en gaan met die banaan
ik heb al redelijk wat merken en type motoren gereden,maar van deze krijg ik elke keer een smile van oor tot oor als ik er mee rij laugh3 thumbsup

ik zou zeggen ga een keer proefrijden en je bent verkocht 2thumbsup

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 6 Apr. 2006, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:


Word ik überhaupt hier wel voor vol aangezien dan???


Bij KTM zeker: KTM is heel sterk aan het mikken op de wegmarkt en houdt dat gescheiden van hun toch al stevige positie in de cross/offroad sector.

en hier op het forum natuurlijk ook wel: de meesten rijden er toch asfalt mee smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Gunter



Geregistreerd op: 1-3-2006
Berichten: 102
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

BerichtGeplaatst: Do, 6 Apr. 2006, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik volg het forum al een tijdje (enkel lezen), en heb na lezen van jullie kommentaren over de adventure eens testgereden met een adv 990.

Ik kan natuurlijk niet echt vergelijken met mijn huidige motor (BMW K1200RS) maar wel met de 1200GS die ik eens als vervangmoto had, de GS is comfortabeler maar minder krachtig. Ik vond de ktm leuker om te rijden en vind dat hij meer karakter heeft dan de boxer.

Na drie jaar met cardan te rijden, vind ik de ketting het enige nadeel, maar ik denk dat ik daar wel terug aan zou kunnen wennen smiley ,
Nu enkel nog wat sparen......... sad

Voor de rest veel succes verder met jullie forum, ik heb hier al enkele topics gevolgd en ik moet zeggen dat het voor een (nog)niet-ktmrijder ook interessant om lezen is.

mvg Gunter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Apr. 2006, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo, ik ben nieuw op dit forum omdat ook ik een 990 wil kopen. Heb hem proefgereden en vond hem heerlijk sturen, versnellen en remmen vergeleken met een Africa twin. Mijn vraag; is de draaicircel echt zo veel kleiner dan de 950?

Ad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Apr. 2006, 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

euhm?? ik zou niet weten waarom de draaicircel kleiner zou zijn: Ik zal der eens op letten de 23e hier in Wijchen.

De draaicircel van de 950 is ook niet al te klein hoor. Je kan wel de begrenzingsboutjes wat verder in draaien, dat scheelt nog net wat.

Verder los je dit probleem op door een poot uit te zetten en flink gas te geven smiley of met de achterrem als je aangereden komt smiley2

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif