Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 13 Mrt. 2013, 8:55 Onderwerp: |
|
|
Als de sensor echt-stuk is; ja, dan krijg je een FI code.
maar als ie gewoon afwijkt en de verkeerde waarde geeft (bijv minder koud dan het werkelijk is), dan ziet de motor gewoon een reële waarde alleen spuit minder brandstof in dan met die kou zou moeten.
Je kunt in Tenuecu de waarden van de sensors zien. Dus als je je motor buiten laat staan, en dan smorgens de snsor waarden even uitleest, dan zie je idd dat het koud buiten is als ze het goed doen _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Wo, 13 Mrt. 2013, 15:10 Onderwerp: |
|
|
Je kunt in Tuneecu ook het statioair toerental bij bepaalde temperaturen instellen, dus als de motor koud uitvalt kun je het stationair toeren tal van een koude motor allicht ietsje hoger zetten?
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 13 Mrt. 2013, 18:29 Onderwerp: |
|
|
ik zou zeggen: download en installeer gratis TuneEcu effe..., download de 990 mapping er bij en verdiep je er even in, dat geeft je zelf het meeste inzicht.
Ik heb zelf geen 990... alleeen een 950 . Heb TuneEcu voor de 690 uitgebreid gebruikt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|