Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
zappa
Geregistreerd op: 3-2-2012 Berichten: 243
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 10:10 Onderwerp: lage toeren = inhouden |
|
|
Als ik met de moto vb een rond punt opdraai of in zone 30 ga rijden, dan begint hij soms in te houden, vooral als de motor nog niet echt warm staat.
Ook op 't einde van mijn straat (300m na vertrek) waar ik voorrang moet verlenen, valt de motor stil bij het terug schakelen.
de moto heeft 3d km, ben op 1300 km op eerste onderhoud geweest, die eerste km's had hij dat volgens mij niet zo erg of het wordt steeds meer voelbaar?
Lees op ARM forum iemand met een Tiger met de zelfde symtonen, die spreekt van gasschuiven? _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1482 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 10:43 Onderwerp: |
|
|
misschien ne keer resetten? Raketman weet daar de procedure van. Iets met starten zonder gas te geven en dan een kwartier (EXACT een kwartier) op stationair toerental te laten draaien. Maar kweet niet of wat ik hier neertyp volledig is. Anders ne keer zoeken op dit forum, Raketman heeft dat zeker al in detail neergepend. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Nocer
Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 12:11 Onderwerp: |
|
|
Het is wel correct. Je kan de waarden opnieuw caliberen door de motor te starten (niet aan het gas komen!) en lekker stationair laten pruttelen voor 15 minuten. _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
|
zappa
Geregistreerd op: 3-2-2012 Berichten: 243
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 12:44 Onderwerp: |
|
|
ok zal dat eerst eens proberen en mijn kookwekkertje inzetten op 15 minuten, merci alvast _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 13:52 Onderwerp: |
|
|
Die van mij begint exact hetzelfde te doen. Zelf de brandstof afsluiten aan lage toeren, schokkend rijden, soms stilvallen als hij koud staat.
Ik trek er mij geen bal meer van aan. Het is en blijft rommel, ik wist dat op voorhand en toch heb ik er terug ene gekocht...
Oplossingen moet ge bij ne KTM dealer niet gaan zoeken, ze zullen wel zeggen dat er niks aan de hand is. 't Zal te zoeken zijn bij ne goeien tuner die de mapping eens deftig zet. Ze staat wel anders bij nen 2012 dan bij nen 2006 zodat de problemen van de oude weggemoffeld worden, maar ge krijgt er andere voor in de plaats.
Een ander gevolg is bvb ook dat deze editie gemakkelijk een liter meer zuipt dan vroeger. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1482 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 14:03 Onderwerp: |
|
|
TuneEQ (of hoe heet het ook alweer) nog niet geprobeerd? _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 14:04 Onderwerp: |
|
|
TuneECU. Nee, nog geen tijd/goesting gehad... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
the riding man
Geregistreerd op: 8-11-2012 Berichten: 140 Woonplaats: Belgische kust
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 16:22 Onderwerp: |
|
|
TuneEcu inderdaad of Tuneboy. Ik raad je aan om daar niet zelf mee te gaan knoeien, en ook niet door iemand die dit thuis heeft "en de zijne daar al eens mee in orde gekregen heeft". Nee, laat dat direct door ne goeie doen, O2 sensor eruit en deftig laten afstellen door ne specialist. Kostprijs alles in is om en bij de 250€. Triestig dat je zelf nog geld moet ophoesten om dat spel deftig te doen rijden, maar er valt dan wel een stuk ergernis van je lever af.
Tot het volgende euvel verschijnt
Nee serieus, ge moet daar blijkbaar wat change mee hebben. De ene zijne adventure wordt keurig en mooi dealer onderhouden, is perfect volgens de kunst ingereden, altijd mooi rustig warm gereden, uitsluitend op de weg enz... en heeft daar het ene na het andere mee voor.
De mijne heeft de eerste 5000km van zijn leven enkel maar zware off-road gezien, is helemaal opgelapt en nieuwe stukken opgezet (was niet van nieuw te onderscheiden toen ik hem ging halen) en rijdt als een wekkertje, ik kan hem niet op het minste foutje betrappen. _________________ Ktm Duke390 |
|
Naar boven |
|
|
zappa
Geregistreerd op: 3-2-2012 Berichten: 243
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 18:25 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Die van mij begint exact hetzelfde te doen. Zelf de brandstof afsluiten aan lage toeren, schokkend rijden, soms stilvallen als hij koud staat.
|
doet hij nu ook als hij warmt staat, normaal rij ik de eerste km's door "langzame stukken" daarna volgen banen waar je vlot kan rijden en dan valt dat niet op, vandaag via "den binnen" naar Hamme gereden en all die 30 & 50 zones, 't was gelijk dienen rommel= den harlem shake !! dat resetten heb ik nog niet gedaan ...
Quote: | Ik trek er mij geen bal meer van aan. Het is en blijft rommel, ik wist dat op voorhand en toch heb ik er terug ene gekocht... |
Als dat geen kwaad kan, voor mijn motor, dan kan ik daar ook wel mee leven, beetje gas meer en eventueel koppeling er wat bij, als je 't niet weet dan is het wel wat mottig ineens in een bocht het gevoel te hebben dat je een halve meter achteruit aan 't rijden bent
Quote: | Oplossingen moet ge bij ne KTM dealer niet gaan zoeken, ze zullen wel zeggen dat er niks aan de hand is.
| Die steken het op de naft... _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 21:10 Onderwerp: |
|
|
zappa schreef: | Die steken het op de naft... |
Dat verbaast mij totaal niet dat ge daar zo'n antwoord krijgt. Toen de waterpomp van de grijze destijds de eerste keer kapot ging en ge het niveau in het reservoir bijna letterlijk zag zakken was er ook niks aan de hand ...
Die hebben precies geen goesting om hun klanten te helpen bij meer dan een onderhoud. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
tuxdelux
Geregistreerd op: 17-11-2012 Berichten: 91 Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 22:19 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Het is wel correct. Je kan de waarden opnieuw caliberen door de motor te starten (niet aan het gas komen!) en lekker stationair laten pruttelen voor 15 minuten. |
Volgens ktm950.info werkt die 15 minuten truuk enkel na een reset op de CPU. Als je de link volgt en naar "The 15 minute Idle Trick: "zoekt, vind je onder het commentaar van Dave Zuber de nodige uitleg. Je dealer zou die reset moeten uitvoeren telkens er iets aan je motor veranderd : luchtfilter, kleppen, ontstekingskaarsen aka bougies (in't Vlaams)... |
|
Naar boven |
|
|
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 22:55 Onderwerp: |
|
|
Dit is ook wat mijn dealert mij vertelde. 15 minuten inlezen werkt alleen bij een flush van de "CPU/geheugen module"
Gr. Dekster |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Di, 12 Mrt. 2013, 19:41 Onderwerp: |
|
|
De mijne heeft het ook al een tijdje, maar wat me opvalt is dat het enkel een probleem is als het koud is buiten (in de winter dus). Dat doet me vermoeden dat het een mappingprobleem is, specifiek gelinkt aan koude waarden van de temperatuursensor. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 12 Mrt. 2013, 21:21 Onderwerp: |
|
|
of en temperatuur sensor die niet goed werkt.. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Wo, 13 Mrt. 2013, 0:26 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | of en temperatuur sensor die niet goed werkt.. |
Valt dat te controleren zonder tuneECU? Geeft het FI lampje normaal geen flash code bij een probleem met de sensor? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
|