Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 202
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 11:17 Onderwerp: "Shake" in het stuur tussen 90 en 80 km per uur bi |
|
|
Ik heb deze week proef gereden op een ADV, man man man wat een geweld.
Wat me opviel is dat bij het uitrollen met gas los het stuur vooral zo tussen de 100 en de 80 km per uur wat shaked als je het losjes vast houd of zelfs even los laat.
Is dat normaal? Lijkt me niet prettig als je het stuur even loslaat om even iets aan je kleding te corrigeren of iets dergelijks. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1486 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 12:00 Onderwerp: |
|
|
welke adv ?
wat waren de veringsettings?
zat er een complete kofferset op?
welke banden?
hoe nieuw waren die of hoe ver waren die versleten?
dat speelt allemaal een rol .... _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
ivanbase
Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 12:15 Onderwerp: |
|
|
nee. is niet normaal.
mijn achterwielnaaf stond ook niet mooi in het midden bij levering. (nog steeds niet trouwens) maar op noppen maakt dat niet uit... bij wegbanden... goed laten balanceren! |
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 202
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 13:40 Onderwerp: |
|
|
ADV 990 bj 2010
banden standaard, achter nieuw voor goed
setting veren: race, straat
geen koffers
ketting set zit er volgens mij aan te komen
15000 km
Bij gas loslaten en het stuur losjes vast houden wiebelt het stuur links en rechts en dat vooral tussen 100 en 80. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1486 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 14:22 Onderwerp: |
|
|
balhoofdlagers OK? Heb je een dood punt in 't midden? Moto op middenbok, voorwiel van de grond, stuur van L nr R bewegen en dat moet soepel zonder haperingen gaan. Vooral in de rechtuit positie wil dat stuur dan plots wel eens in een "putje" vallen en blijven "staan". _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 202
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 14:24 Onderwerp: |
|
|
Dat heb ik niet bekeken. Maar als de balhoofdlagers na 15000 km al op zijn laat ik deze staan. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1486 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 14:36 Onderwerp: |
|
|
ha het was een testrit _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 202
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 15:30 Onderwerp: |
|
|
Yep..., ik had ermee proef gereden...
Wel een te gekke motor, geen 13 in een dozijn en zeker niet saai. Die wobble in het stuur baart me wel wat zorgen. Zeker als je particulier koopt. Hij heeft wel nieuwe spaken in het voorwiel gehad, heb gehoord dat het ook zo kan zijn dat die spaken niet goed zij gespannen. |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 16:08 Onderwerp: |
|
|
Is bij mij ook zo, afhankelijk van welke banden erop zitten en welke veringsetting ik rij. Meestal is het beter als ik de achtervering wat meer voorspanning geef.
Hoedanook: heeft me nooit echt gestoord, gewoon even proberen voor je vol overtuiging het stuur loslaat. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 19:15 Onderwerp: |
|
|
I'm with Ivan; Niet normaal. Twee LC8 adventures gehad die niks van wobble hadden bij geen enkele snelheid, zelfs niet met noppenbanden.
Kan vaak iets simpels zijn ivm ophanging-afstelling of bandenspanning. Hoeft niet per sé iets duurs te zijn hoor.
Maar vertrouwen is alles als je met een motor testrijdt, en er worden er genoeg aangeboden denk ik. Koop iets waar je je goed bij voelt. |
|
Naar boven |
|
|
african
Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 22:04 Onderwerp: |
|
|
Of als je hem bij een zaak koopt, eerst laten repareren, terug rijden en eventueel dan kopen...? _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
|
KadvenTureMan
Geregistreerd op: 12-9-2011 Berichten: 118 Woonplaats: NvhL
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 0:51 Onderwerp: |
|
|
Herken dit bekende probleem en is al e.e.a. over geschreven hier; ga er vanuit dat het een (voor)bandprobleem is. Tijdelijke oplossing is om hogere voorbandspanning aan te houden. Is nooit onbeheersbaar en je moet goed je stuur vasthouden als je op een LC8 rijdt maar dat spreekt voor zich... _________________ XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...
Oranje boven, zwart onder! |
|
Naar boven |
|
|
5150
Geregistreerd op: 24-11-2012 Berichten: 202
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 12:48 Onderwerp: |
|
|
Goed stuur vasthouden...?
Het is dat ik niet rook anders had ik op mijn Buell een shaggie kunnen draaien met 2 handen. Even je jas dicht doen, handschoenen een klikje vaster zetten of de kleding corrigeren was nooit een probleem op ding..
Ik vind geen prettig idee dat een stuur zwabbert als je hem los laat, ik zie dan al een potentiële tankslapper in aantocht |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 13:22 Onderwerp: |
|
|
Ga je nu een Buell vergelijken met een KTM..?..
Het ligt gewoon aan de voorband.
Bij slijtage van de voorband gaat de motor dit gedrag vertonen.
Gewoon je stuur vasthouden (wettelijk verplicht... ) of een
andere voorband monteren.
In een ver verleden had ik er last van op mijn V-strom DL1000 en mijn
eerste en tweede KTM adventure hebben er met bepaalde (ALLROAD)banden
en slijtage ook last van...MAAR nog nooit een tankslapper gehad hoor...
Als het zich voordoet gewoon je stuurtje weer vastpakken.... _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 13:57 Onderwerp: |
|
|
Naast bovenstaande oplossingen die allemaal correct zijn, kan het ook opgelost zijn door de balhoofdlagers aan te trekken op 25Nm.
Meestal is het bij mij ook de voorband. Met de nieuwe nog geen last van gehad, met de oude redelijk dikwijls. Probleem meestal opgelost bij nieuwe voorband. Probleem deed zich ook sterker voor met de originele voorband, met een Anakee 2 bvb was het nooit. Die bleef stabiel tot aan de slijtageindicatoren. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
|