lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

"Shake" in het stuur tussen 90 en 80 km per uur bi
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 11:17    Onderwerp: "Shake" in het stuur tussen 90 en 80 km per uur bi Reageer met quote

Ik heb deze week proef gereden op een ADV, man man man wat een geweld. thumbsup

Wat me opviel is dat bij het uitrollen met gas los het stuur vooral zo tussen de 100 en de 80 km per uur wat shaked als je het losjes vast houd of zelfs even los laat.

Is dat normaal? Lijkt me niet prettig als je het stuur even loslaat om even iets aan je kleding te corrigeren of iets dergelijks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 12:00    Onderwerp: Reageer met quote

welke adv ?
wat waren de veringsettings?
zat er een complete kofferset op?
welke banden?
hoe nieuw waren die of hoe ver waren die versleten?
dat speelt allemaal een rol ....

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

nee. is niet normaal.

mijn achterwielnaaf stond ook niet mooi in het midden bij levering. (nog steeds niet trouwens) maar op noppen maakt dat niet uit... bij wegbanden... goed laten balanceren!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

ADV 990 bj 2010
banden standaard, achter nieuw voor goed
setting veren: race, straat
geen koffers
ketting set zit er volgens mij aan te komen
15000 km

Bij gas loslaten en het stuur losjes vast houden wiebelt het stuur links en rechts en dat vooral tussen 100 en 80.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

balhoofdlagers OK? Heb je een dood punt in 't midden? Moto op middenbok, voorwiel van de grond, stuur van L nr R bewegen en dat moet soepel zonder haperingen gaan. Vooral in de rechtuit positie wil dat stuur dan plots wel eens in een "putje" vallen en blijven "staan".
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 14:24    Onderwerp: Reageer met quote

Dat heb ik niet bekeken. Maar als de balhoofdlagers na 15000 km al op zijn laat ik deze staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 14:36    Onderwerp: Reageer met quote

ha het was een testrit laugh3
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

Yep..., ik had ermee proef gereden... grin2


Wel een te gekke motor, geen 13 in een dozijn en zeker niet saai. Die wobble in het stuur baart me wel wat zorgen. Zeker als je particulier koopt. Hij heeft wel nieuwe spaken in het voorwiel gehad, heb gehoord dat het ook zo kan zijn dat die spaken niet goed zij gespannen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

Is bij mij ook zo, afhankelijk van welke banden erop zitten en welke veringsetting ik rij. Meestal is het beter als ik de achtervering wat meer voorspanning geef.
Hoedanook: heeft me nooit echt gestoord, gewoon even proberen voor je vol overtuiging het stuur loslaat.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

I'm with Ivan; Niet normaal. Twee LC8 adventures gehad die niks van wobble hadden bij geen enkele snelheid, zelfs niet met noppenbanden.
Kan vaak iets simpels zijn ivm ophanging-afstelling of bandenspanning. Hoeft niet per sé iets duurs te zijn hoor.

Maar vertrouwen is alles als je met een motor testrijdt, en er worden er genoeg aangeboden denk ik. Koop iets waar je je goed bij voelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
african



Geregistreerd op: 19-6-2006
Berichten: 274
Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem

BerichtGeplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Of als je hem bij een zaak koopt, eerst laten repareren, terug rijden en eventueel dan kopen...?
_________________
Greet's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KadvenTureMan



Geregistreerd op: 12-9-2011
Berichten: 118
Woonplaats: NvhL

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 0:51    Onderwerp: Reageer met quote

Herken dit bekende probleem en is al e.e.a. over geschreven hier; ga er vanuit dat het een (voor)bandprobleem is. Tijdelijke oplossing is om hogere voorbandspanning aan te houden. Is nooit onbeheersbaar en je moet goed je stuur vasthouden als je op een LC8 rijdt maar dat spreekt voor zich... grin3
_________________
XRV750 '02 - '12
990ADV '11 - ...

Oranje boven, zwart onder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 12:48    Onderwerp: Reageer met quote

Goed stuur vasthouden...?

Het is dat ik niet rook anders had ik op mijn Buell een shaggie kunnen draaien met 2 handen. Even je jas dicht doen, handschoenen een klikje vaster zetten of de kleding corrigeren was nooit een probleem op ding..

Ik vind geen prettig idee dat een stuur zwabbert als je hem los laat, ik zie dan al een potentiële tankslapper in aantocht stars
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ga je nu een Buell vergelijken met een KTM..?.. rolleyes rolleyes3 goofy cheesy

Het ligt gewoon aan de voorband.
Bij slijtage van de voorband gaat de motor dit gedrag vertonen.
Gewoon je stuur vasthouden (wettelijk verplicht... bobby2 ) of een
andere voorband monteren.

In een ver verleden had ik er last van op mijn V-strom DL1000 en mijn
eerste en tweede KTM adventure hebben er met bepaalde (ALLROAD)banden
en slijtage ook last van...MAAR nog nooit een tankslapper gehad hoor...
Als het zich voordoet gewoon je stuurtje weer vastpakken....

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

Naast bovenstaande oplossingen die allemaal correct zijn, kan het ook opgelost zijn door de balhoofdlagers aan te trekken op 25Nm.

Meestal is het bij mij ook de voorband. Met de nieuwe nog geen last van gehad, met de oude redelijk dikwijls. Probleem meestal opgelost bij nieuwe voorband. Probleem deed zich ook sterker voor met de originele voorband, met een Anakee 2 bvb was het nooit. Die bleef stabiel tot aan de slijtageindicatoren.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif