Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 18 Jul. 2012, 16:30 Onderwerp: groepsaankoop Colebatch Adventure Spec Magadan zadeltassen |
|
|
Hoi,
momenteel zijn wel al met vier mensen die zin hebben in deze zadeltassen :
http://www.adventure-spec.com/default/adventure-spec-magadan-panniers.html
Deze tassen zijn sterk en stevig, voorzien van een speciaal steekvast membraam zodat ze veilig zijn voor verdwaalde messen, ultrawaterdicht en nog behoorlijk groot ook (zo'n 35L per stuk). Last but not least, er zijn twee buitenzakken voor bvb een drinkbus of kleine jerrycan of zo.
Wie heeft er nog zin in deze tassen? Met hoe meer we zijn, hoe meer korting we misschien kunnen versieren. Momenteel kosten ze zo'n £ 350 britse ponden, misschien krijgen we een mooi percentje.
Zijn van plan om ze te kopen:
- Blackbert
- Muug
- petervdc
- nog iemand van een ander forum (laouen) _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Wo, 18 Jul. 2012, 21:34 Onderwerp: |
|
|
Hi,
Ik ben ook op zoek naar bagagesysteem.
Ik heb momenteel alleen een topkoffer (KTM zwart plastic).
Zijn er voorbeeld pics van deze tassen op een motorfiets (Ik zou deze tassen graag zonder een bagagerek willen gebruiken).
Zoals bijvoorbeeld zo'n giantloop Coyote of Great Basin.
Groet Dekster
Edit: Lees net op de site dat deze tassen een rack nodig hebben......... :(
Ik ben er nog niet uit of ik dit nu wel wil.......
Gr. Dekster |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

|
Geplaatst: Do, 19 Jul. 2012, 7:33 Onderwerp: |
|
|
Bijna €450,-
zijn wel mooi.
mijn eigen versie
Dat moet toch goedkoper kunnen dacht ik vorig jaar. Ben/was totaal niet handig met naald en garen. Maar met geduld kom je een heel end.
Is er niemand die handig is met naald en garen, en die wat tijd over heeft.
(Nee, ik heb er geen tijd meer voor)
Remmie  _________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Do, 19 Jul. 2012, 12:21 Onderwerp: |
|
|
Waarom moeten deze tassen GBP 350,00 kosten ?
Deze kosten GBP 167,--....:
toch ook bewezen kwaliteit (maar wel zonder steekvast membraan...)
En ja...ook verkrijgbaar in zwart...
gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 7 Mrt. 2013, 23:29 Onderwerp: |
|
|
en is hier iets van geworden? Tassen zien er een goei alternatief uit voor mijn blikken koekedozen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 10:15 Onderwerp: |
|
|
Hi Freebert,
Als een soft luggage oplossing zoekt, kijk dan ook eens bij deze jongens:
http://www.nomadrider.com/outnbacknomadridertailbag.aspx
Zijn niet extreem duur in vergelijking met andere oplossingen. Ik heb de MOAB hoefijzertas. Kan veel in en zit stevig op mijn 990.
Zijn ook in NL te koop.
Gr. Dekster |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 10:53 Onderwerp: |
|
|
de magadans zijn uniek omdat ze een resem elementen combineren die je niet veel bij elkaar ziet :
- waterdichte uitneembare binnentassen. Je kan de vuile buitentassen dus op je moto laten.
- buitentassen die van een kevlarvoering voorzien zijn. Dus beveiligd tegen opensnijden
- buitenzakjes voor benzinefles of andere dingetjes.
- gigantisch groot. De meeste zijtassen zijn vervelend klein.
- enorme reflectors rondomrond, het lijken wel zakken van de postbode.
- de buitentassen zijn gemaakt van de zwaarste cordura die er op de markt is, en daardoor ENORM bestand tegen schuiven en schuren. Zo worden je onderbroeken (en al de rest) tijdens een valpartij niet rondgestrooid.
Eén klein nadeel misschien : ze vereisen de montage van een kofferrek zodat je ze daarover kan hangen en eraan kan fixeren. Maar dat heeft ook weer een voordeel : ze gaan niet in je wiel draaien of liggen smelten op uitlaten, en ze hangen niet te wapperen en te flapperen.
Die kleine samenaankoop van vorig jaar heeft geresulteerd in een klein kortinkje dat overeenkwam met de transportkosten. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 15:37 Onderwerp: |
|
|
yep  _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 22:01 Onderwerp: |
|
|
Zijn ergmooi maar ook duur. Mag ik op het vinkentouw mee kijken? _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Frank

|
Geplaatst: Za, 9 Mrt. 2013, 16:27 Onderwerp: |
|
|
Dekster schreef: |
' Kan veel in en zit stevig op mijn 990.'
|
Ziet er inderdaad best goed uit... gebruik je deze tas zonder rack?
F _________________ R! |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Za, 9 Mrt. 2013, 18:29 Onderwerp: |
|
|
tafella schreef: | Waarom moeten deze tassen GBP 350,00 kosten ?
Deze kosten GBP 167,--....:
toch ook bewezen kwaliteit (maar wel zonder steekvast membraan...)
En ja...ook verkrijgbaar in zwart...
gr.
Richard |
Blackbert heeft die geprobeerd. Waren te klein. _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 9 Mrt. 2013, 18:41 Onderwerp: |
|
|
Op mijn zoektocht kwam ik die tegen van Enduristan. Ze zijn goedkoper en lijken me op 't eerste zicht zeer geschikt én groot te zijn. Hebben ook die uitneembare binnentas en kunnen op een rek gemonteerd worden, maar dat is niet echt nodig. Op de foto's lijken ze wel breed te zijn, en dat is niet leuk op een moto natuurlijk.
http://www.enduristan.com/de/produkte/monsoon.html |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Za, 9 Mrt. 2013, 19:37 Onderwerp: |
|
|
stomme vraag misschien , maar sommige fietsers hebben van die rood/zwarte fietstassen die er ook héél stevig uit zien, kunnen deze niet op een motor? _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
bompa
Geregistreerd op: 16-5-2012 Berichten: 84 Woonplaats: De Stille Kempen
|
Geplaatst: Za, 9 Mrt. 2013, 20:50 Onderwerp: |
|
|
zappa schreef: | stomme vraag misschien , maar sommige fietsers hebben van die rood/zwarte fietstassen die er ook héél stevig uit zien, kunnen deze niet op een motor? |
Ik heb er van dat merk op mijne Tenere ,ik vind die goed om als ik in het weekend zo is een route rij, dan kan mijn regenjas(broek) en nog wat andere spullen meenemen,maar om echt een week op verlof te gaan denk ik dat ze te klein zullen zijn, maar voor een weekendje en gewone motorritten vind ik die wel ok, ik vind ze in ieder geval beter dan die brede aluminium bakken
http://www.sportxl.nl/merk/ortlieb/ortlieb-motortas-moto-zijtas-enkel-m4401-zwart-ql2 |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Zo, 10 Mrt. 2013, 12:47 Onderwerp: |
|
|
zappa schreef: | stomme vraag misschien , maar sommige fietsers hebben van die rood/zwarte fietstassen die er ook héél stevig uit zien, kunnen deze niet op een motor? |
ortlieb _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
|