lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Adventure 990 & het dieven gilde

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Feb. 2013, 17:48    Onderwerp: Adventure 990 & het dieven gilde Reageer met quote

Op de beurs toch weer even geikeken naar een Adv 990, ik dacht altijd dat ze veel t ehoog waren maar ik kan bij de latere modellen toch met beide voeten met de bal van de voet op de grond komen. Meer dan zat dus.

Nu zou ik toch graag een ADV kopen maar zit met een paar zaken. Ten eerste komt een +/- '09 (had begrepen dat post '08 beter is dan pre '08 ivm KFR) model met niet te veel km's boven mijn budget uit, een andere optie is iets kopen wat makkelijk in mijn budget past maar wat ik niet echt te gek vind. Lenen is niet echt een optie, pre '08 maar met ABS misschien wel. Ander probleem is dat het zo veel mogelijk een daily driver gaat worden die in de voortuin geparkeerd gaat worden, in de schuur past alleen een compacte naked en zelfs zo'n naked kostte mij dik 15 minuten voor hij aan de weg stond, niet goed voor een daily driver. Ik heb gehoord en gelezen op internet dat KTM's boven aan het lijstje gestolen motoren staan. Het lijkt me dan ook zuur als ik een go everywhere bike niet everywhere kan neer zetten.

Ik woon zelf in A'dam N, heb al enkele malen ervaring met inbrekers en mijn vriendin woont in de Bos & Lommer waar hij ook op de straat moet als ik bij haar ben. Bij mij thuis zal ik hem wel aan een anker vast kunnen zetten en bij mijn vriendin thuis kan hij aan een lantaarnpaal. In de winter heb ik wel een stalling.

Dus..., wat zijn jullie ervaringen omtrent de Adv 990 en diefstal? Zou het verstandig zijn om een fiets die een behoorlijke rib uit mijn lijf kost buiten te stallen?

Alvast bedankt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Feb. 2013, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

Diefstal meeverzekerd kost mij 70 euro per jaar, in amsterdam.

Zorg er gewoon voor dat er snel heel veel modder en krassen op komen Smile

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Feb. 2013, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij is de adventure niet meer geliefd dan andere gangbare fietsen.

WA+ verzekeren is echt niet duur, goed op de voorwaarden letten: meestal ART4 slot kopen en aan een paal verankeren. soms wordt alleen een alarm (let op welk!) ook toegestaan.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Feb. 2013, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het bij een KTM dealer gehoord en gelezen in dit artikel: http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/10521-ktm-meeste-kans-op-diefstal-triumph-minste.html

Er staat alleen niet in of het om een specifiek model gaat om om KTM in het algemeen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Feb. 2013, 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Amsterdam is niet de fijnste stad om je motor buiten te hebben staan, de Honda van m'n buurman is meer dan eens omgetrapt. Mijn 990 staat in een stalling om de hoek, geeft ook geen garantie, maar tot nu toe gaat het goed. Eigenlijk is er maar 1 oplossing en dat is die van StevenD: neem een goede verzekering. Let op de stallingsvoorwaarden mbt 'snachts buiten staan en het type ketting. Zorg dat je consequent volgens die regeltjes op slot zet en bewaar de reserve sleutels.
_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Feb. 2013, 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Hee, Ik heb mijn 990 ADV-R regelmatig buiten staan. Echter er is een regel... Altijd met een ART-4 slot vast aan een fiets(en), een paal of een muuranker. Ben ooit mijn vorrige motor (Aprilia) een maand kwijt geweest. Een kopje koffie stond nergens aan vast en weg was tie. Maand later bij politiedepot opgehaald. Tank leeg gereden en in een weiland gedumpt.

Gelegenheiddief vermoedde de politie.

Echter 's nachts staat mijn KTM nooit buiten. Dan gaat ze op stal in de hal.

Gr. Dekster (A'dam)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Feb. 2013, 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik krijg m'n adventure mits een beetje links rechts met het stuur, binnen door een deur, terug buiten zelfde manier maar achteruit, terwijl ik er op zit .
_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
pepdeze



Geregistreerd op: 26-1-2005
Berichten: 164
Woonplaats: ijsselstein

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Feb. 2013, 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

En als je 'm dan toch buiten zet, trek er dan een hoes omheen. Zo staat die van mij ook in utr-Zuilen. Is niet alles maar valt in elk geval minder op. En idd een goede verzekering.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Feb. 2013, 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben even aan het checken bij mijn tussen persoon wat de eisen zijn en hoeveel de verzekering me gaat kosten.

Tevens op zoek naar een systeem om een anker punt te maken op de grond omdat de motor zeker 2 meter van de muur staat en niet echt dichter bij kan staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Di, 26 Feb. 2013, 9:29    Onderwerp: Reageer met quote

5150 schreef:
Ik ben even aan het checken bij mijn tussen persoon wat de eisen zijn en hoeveel de verzekering me gaat kosten.

Tevens op zoek naar een systeem om een anker punt te maken op de grond omdat de motor zeker 2 meter van de muur staat en niet echt dichter bij kan staan.

Gewoon toch een blokje beton gieten of kan dat niet op die plaats?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Di, 26 Feb. 2013, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

tuxdelux schreef:
5150 schreef:
Ik ben even aan het checken bij mijn tussen persoon wat de eisen zijn en hoeveel de verzekering me gaat kosten.

Tevens op zoek naar een systeem om een anker punt te maken op de grond omdat de motor zeker 2 meter van de muur staat en niet echt dichter bij kan staan.

Gewoon toch een blokje beton gieten of kan dat niet op die plaats?


Beton storten zou kunnen, ben alleen benieuwd of dat voldoet en hoe groot dat blok beton dan moet zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Di, 26 Feb. 2013, 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

5150 schreef:
tuxdelux schreef:
5150 schreef:
Ik ben even aan het checken bij mijn tussen persoon wat de eisen zijn en hoeveel de verzekering me gaat kosten.

Tevens op zoek naar een systeem om een anker punt te maken op de grond omdat de motor zeker 2 meter van de muur staat en niet echt dichter bij kan staan.

Gewoon toch een blokje beton gieten of kan dat niet op die plaats?


Beton storten zou kunnen, ben alleen benieuwd of dat voldoet en hoe groot dat blok beton dan moet zijn.

30x30 en minstens 80 diep. Als je dat zo in de grond giet zet dat zich goed vast. Eventueel nog een paar ijzers in de putwanden duwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Feb. 2013, 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Binnenkort ga ik bij een adv kijken van 2010.

Kunnen jullie mij vertellen of er nog specifieke zaken zijn waar ik op moet letten?

Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Geoffrey



Geregistreerd op: 21-1-2012
Berichten: 49
Woonplaats: Lutjebroek

BerichtGeplaatst: Do, 28 Feb. 2013, 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

pepdeze schreef:
En als je 'm dan toch buiten zet, trek er dan een hoes omheen. Zo staat die van mij ook in utr-Zuilen. Is niet alles maar valt in elk geval minder op. En idd een goede verzekering.


En dan GEEN fel oranje KTM-hoes, maar een neutraal grijze of zwarte idea2

_________________
KTM 990 Adventure Black ABS 2007
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Nocer



Geregistreerd op: 11-6-2009
Berichten: 307

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Mrt. 2013, 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

Een hoes is toch wel een van de beste tips. Van een bevriende politieagent weet ik dat er vaak op model wordt geshopped (motoren vaak uit elkaar getrokken en in onderdelen verkocht), dus het zou in ieder geval minder de aandacht behoeven.

Ik moet zeggen dat ik met een KTM erg veel aandacht krijg van een bepaalde doelgroep ja. Maar het is gelukkig nooit verder gekomen dan positieve interesse hoe mooi de motor wel niet is. En voor de rest ben ik all-risk verzekerd. (en heb ik een goed slot)

_________________
Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien

KTM Adventure 990 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif