lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

valbaren wel of niet

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
the riding man

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2013, 20:33    Onderwerp: valbaren wel of niet Reageer met quote

Bij gewoon weggebruik voor alle duidelijkheid, want bij off-road ligt het waarschijnlijk anders.

Maar is dit nuttig of onnodige balast om mee te zeulen?
Ik ben enkele weken geleden tijdens de sneeuw periode op mijn doos gegaan. Niks ergs, ik reed dan ook maar max 10km/u. Genoeg om mijn stuurmoffen te scheuren en mijn valbaren af te schuren. Verder niks aan de moto of zo hoor, dus niks ergs.
Maar nu beginnen die valbaren door te roesten op de plaats waar de verf er af is.
- Of ik koop een setje nieuwe valbaren
- of ik stap naar een carrosserie bedrijf om ze te laten opschuren en herspuiten (ik zal dan natuurlijk eerst de prijs vergelijken met de vorige optie om te zien of het sop de kolen wel waard is)
- of ik vijs ze er gewoon af en ik rij zonder verder

Wat zouden jullie doen? Ik weet dat de meningen verdeeld zijn over valbaren, maar in dit geval hebben ze me wel behoed voor erger.

ivanbase

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2013, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb ze er ook na een paar 1000km afgevezen... alleen maar ballast wat het frame beschadigd bij de bevestiging.. wil je sleutelen moeten ze er af.
bij offroad tussen smalle v sporen, blijven de baren haken, en bij een schuiver op asfalt is de ori tankbescherming meer dan voldoende... been there.

ps, behoed voor erger? denk je?
je zou versteld kunnen staan wat die tank kan hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
tuxdelux

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2013, 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Je kan er ook zo'n anti-roest verf op aanbrengen. Zo'n kras staat toch stoer. Daar zou ik me echt niks van aan trekken. En anders zelf een beetje bijwerken met zo'n busje of stift.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2013, 21:15    Onderwerp: valbaren Reageer met quote

Om het beschadigen van het frame te voorkomen heb ik er een stukje buitenband van een fiets tussen geklemd , werkt goed .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Muug

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2013, 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ge koopt u een potje hammerite in de goei kleur en een verfborstel en geen haan zal er naar kraaien. idea2 smiley
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
KosTroM

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Feb. 2013, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik los het ook op met Hammerite (spuitbus). thumbsup

Laatst aangepast door KosTroM op Ma, 18 Feb. 2013, 21:59, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
the riding man

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Feb. 2013, 6:25    Onderwerp: Reageer met quote

Heb Hammerite opgezocht via google (kende dat niet). Maar ik zie daar toch niet direct iets bijstaan in het oranje (laat staan oranje dat een beetje hetzelfde is als het origineel).: http://www.hammerite.be/nl/products/index.html
Of staat heel hun gamma niet op die site en hebben ze wel passend oranje bij de verdelers?
Moest ik dat vinden lijkt me dat inderdaad de beste en goedkoopste oplossing. Al is het voor alle duidelijkheid niet gewoon een krasje hoor, tis serieus afgeschuurd. Ik reed niet hard maar door de gladde ondergrond ben ik verbazend ver nog doorgeschoven en nu roest dat natuurlijk. Ben heel blij dat er verder niks aan de moto is. En aan die baren schenk ik niet zo super veel belang.
Dus graag een concrete tip van waar ik de verf in een min of meer passende kleur kan krijgen (of bestellen, bestel code of zo dan?) en ge maakt mij heel gelukkig pleased

tuxdelux

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Feb. 2013, 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

the riding man schreef:
Heb Hammerite opgezocht via google (kende dat niet). Maar ik zie daar toch niet direct iets bijstaan in het oranje (laat staan oranje dat een beetje hetzelfde is als het origineel).: http://www.hammerite.be/nl/products/index.html
Of staat heel hun gamma niet op die site en hebben ze wel passend oranje bij de verdelers?
Moest ik dat vinden lijkt me dat inderdaad de beste en goedkoopste oplossing. Al is het voor alle duidelijkheid niet gewoon een krasje hoor, tis serieus afgeschuurd. Ik reed niet hard maar door de gladde ondergrond ben ik verbazend ver nog doorgeschoven en nu roest dat natuurlijk. Ben heel blij dat er verder niks aan de moto is. En aan die baren schenk ik niet zo super veel belang.
Dus graag een concrete tip van waar ik de verf in een min of meer passende kleur kan krijgen (of bestellen, bestel code of zo dan?) en ge maakt mij heel gelukkig pleased
Opgepast met hammerite want dat is bijna niet te overschilderen. Als je de juiste kleur niet vindt kan je denk ik beter zinkverf gebruiken die je daarna overspuit met bv de juiste lak.
Naar boven
Dekster

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Feb. 2013, 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ze er ook van af gehaald.
Spijt dat ze er ooit heb aangeschaft & gemonteerd. Een keer in de prut op zijn kant. Drukte de voorkant van de beugel de kap in waar je knipperlicht aan vast zit. Lak gebarsten. Baren gebogen. Maar het ziet er wel leuk uit zo'n bullbar rond je tanks.

Rij nu zonder rond. De default kapjes doen tot nu toe prima hun werk. Heb op het forum ergens gelezen dat de tanks "redelijk" impact proof zijn. De standaard kapjes zijn ook niet zo duur als je ze eens wilt vervangen. En ik vind het zonde van het gewicht.

Ik heb na verwijdderen mijn frame weer oranje moeten bij tippen/lakken met zo'n lakkwast van de autohandel.

Gr. Dekster
Naar boven
Frank

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Feb. 2013, 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

the riding man schreef:

http://www.ktmteamwest.com/oxid/LACKSPRAY-ORANGE-150-ML.html Probeer zoiets, ik denk dat het ook wel in een potje te vinden moet zijn.

Raketman

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Feb. 2013, 15:29    Onderwerp: Reageer met quote

Moest ge in dit geval geen valbaren gehad hebben, dan waart ge er vanaf gekomen met een nieuw plastic tankkapje van 10€ en nog wat. De discussie is hier al uitgebreid gevoerd. Bij sommige motoren hebben valbaren nut, bij de Adventure totaal niet. Ze beschermen niet tegen krassen op de tank (één steen ertussen en prijs), ze bemoeilijken het sleutelen aan de motor aanzienlijk en er is een wezenlijke kans op beschadiging van het frame. Bij een klapper van formaat maakt het allemaal niet uit. Ik heb mijn setje nieuw in de verpakking verkocht.

Waar ze eventueel kunnen voor dienen is als steun voor eventuele extra lampen, maar ook daar bestaan veel elegantere oplossingen voor...

Muug spreek over Hammerite omdat zijn valbaren waarschijnlijk zwart zijn, en dan is dat een goeie oplossing. Het frame-oranje van KTM komt heel dicht in de buurt van RAL2005 dacht ik. Ge kunt ze laten poederlakken voor 60-80€, maar ge blijft bij elke omkantel/valpartij wel bezig.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Roeligan

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Feb. 2013, 17:07    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
Moest ge in dit geval geen valbaren gehad hebben, dan waart ge er vanaf gekomen met een nieuw plastic tankkapje van 10€ en nog wat. De discussie is hier al uitgebreid gevoerd. Bij sommige motoren hebben valbaren nut, bij de Adventure totaal niet. Ze beschermen niet tegen krassen op de tank (één steen ertussen en prijs), ze bemoeilijken het sleutelen aan de motor aanzienlijk en er is een wezenlijke kans op beschadiging van het frame. Bij een klapper van formaat maakt het allemaal niet uit. Ik heb mijn setje nieuw in de verpakking verkocht.

Waar ze eventueel kunnen voor dienen is als steun voor eventuele extra lampen, maar ook daar bestaan veel elegantere oplossingen voor...

Muug spreek over Hammerite omdat zijn valbaren waarschijnlijk zwart zijn, en dan is dat een goeie oplossing. Het frame-oranje van KTM komt heel dicht in de buurt van RAL2005 dacht ik. Ge kunt ze laten poederlakken voor 60-80€, maar ge blijft bij elke omkantel/valpartij wel bezig.

RAL 2009 dacht ik...

tafella

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Feb. 2013, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wat het meeste in de buurt komt is:

RAL 2009 Verkeers Oranje

zie:
http://www.lakstift.eu/ral-lakstift-motip/ral-lakstift-oranje/motip-lakstift-ral-2009-verkeers-oranje.html

Motip heeft ook spuitbussen.

gr.
Richard

the riding man

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Feb. 2013, 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Naar aanleiding van ervaringen te lezen, en toch met een licht verbogen valbaar te zitten aan de linkse kant die bij een volgende impact mogelijk mijn kappen gaat induwen, heb ik beslit om heel den ijzer winkel eraf te halen. Bedankt allemaal voor de tips.
Raketman

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Feb. 2013, 23:48    Onderwerp: Reageer met quote

Juist, RAL2009. En zeggen dat ik er hier nog een restje spuitbus van staan had in de verfkast rolleyes5 ...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: