lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

welke helm op Adv ?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Feb. 2013, 14:45    Onderwerp: welke helm op Adv ? Reageer met quote

Op m'n smt was ik heel tevreden met m'n lazer MKII met pinlock.

De smt had het gewoon klein standaard scherm, ik zat steeds in de rijwind.

Nu op de adventure met standaard scherm, als ik minder dan 70/u rij, dampt m'n vizier aan incl de pinlock, zo erg zelfs dat er zich een laagje vocht onderaan de rand vormt thumbsdown

Nu ben ik zelf maar een kort mensje, kom niet boven het motorscherm uit, heb ook nog een laag zadel op de adventure (om toch enig sinds een voet aan de grond te hebben grin )

Met vizier open rijden vind ik geen optie, want ik heb vlug "last" van sinusit/hoofdpijn. sad

Op m'n husa draag ik een arai crossX met bril, deze helm heb ik nu met vizier ook al getest op de adventure, 't is iets beter, maar dampt nog te veel aan om goed te zijn en bovendien door de vorm van het vizier blijft sneeuw er aan kleven, wat bij m'n lazer helm wel net als de regen netjes weg waait.

_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Feb. 2013, 15:13    Onderwerp: Reageer met quote

Op mijne KTM neem ik soms mijne SHARK helm als ik ver rij , die ik ook gebruikte op mijne GTR een goede helm , maar meestal rij ik met vizier open,met zeerslecht weer laat ik die gewoonlijk een paar mm openstaan en dan dampt die ook niet aan ,soms neem ik mijne Arai met bril die ik gebruik op mijne WR en op mijne Tenere , maar eigenlijk als ik ver rij is het gewoonlijk de SHARK
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Feb. 2013, 16:20    Onderwerp: Reageer met quote

slechte pinlock misschien?

ik heb jaren met een shoei z-one met pinlock gereden, zowel met de racer als achter scherm met ne 1200gs... winter en zomer... niks aandampen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Feb. 2013, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Haal de pinlock er eens uit en even kuisen met lauw water. Zit er vuil tussen je afdichting misschien?
Daarna pinlock weer monteren en zien dat hij overal goed aansluit, dan mag hij niet meer aandampen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Feb. 2013, 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

En de pinlock aanspannen met die kleine witte ronde pinnetjes, als je ze goed bekijkt zijn ze getrapt.
Pinlock in mijn Shoei multitec en nog noit damp erop gehad.

Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
zwaailicht



Geregistreerd op: 21-1-2013
Berichten: 55
Woonplaats: Hoorn NH

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Feb. 2013, 23:03    Onderwerp: Schubert Reageer met quote

Tsja, kom van een K1200LT, dus ik gebruik op de weg een Schubert-helm. Beslaan alleen als ik stil sta of erg langzaam rij.

Voor offroad heb ik een Kenny crosshelm met bril. Prima om mee te rijden.

_________________
KTM 990 Adventure White 2013
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Feb. 2013, 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Pinlock, mjah. Werkt bij mij een jaartje goed en dan begint het gedonder met lekken en beslaan. In m'n Arai TourX heeft het zelfs nog geen jaar gewerkt. Bijspannen met die kunststof pielekes is ook maar een tijdelijke zaak.

Als het geduvel begint is het imho de beste optie om dat ding gewoon met MS-polymeerkit vast te plakken op het vizier.
Wel zorgen dat er erg droge lucht tussen vizier en pinlock zit. Gedroogde perslucht, de huidige winterlucht, noem maar op.

Een colletje dat over je neus valt doet trouwens ook ontzettend veel, wel of geen pinlock.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
skippie



Geregistreerd op: 6-2-2011
Berichten: 129
Woonplaats: twente

BerichtGeplaatst: Di, 12 Feb. 2013, 0:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is ook net het probleem, die warme lucht die je uitademt via mond of neus.
_________________
KTM 950ADVENTURE 2006
KTM EXC 300 1998
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
zappa



Geregistreerd op: 3-2-2012
Berichten: 243

BerichtGeplaatst: Di, 12 Feb. 2013, 0:33    Onderwerp: Reageer met quote

ik draag zo'n windstopper buffje over m'n mond/neus.

Hopelijk wordt dat bij warmer en droger weer beter?


Zag zo'n soort "maskertje" dat je in je helm kan kleven terhoogte van het mondstuk, misschien kan dat een oplossing zijn (als ik die site waar ik 't zag nog terug vind?)

De pinlock in de lazer helm, is voorzien van een randje silicone? , daar komt niks tussen, het is de pinlock zelf die aan de binnenkant van de helm bedampt cry

en niet ademen (voor een rood licht bvb) hou ik niet lang vol grin

met een blauwe kop....eindelijk ! groen licht laugh3

_________________
smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)

Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Di, 12 Feb. 2013, 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, zo'n pinlock is in feite ook maar gewoon, ehm, 'dubbel glas' met als enig extra een fijn structuurtje in het plastic zodat eventuele condensvorming een doorzichtige laag vormt ipv losse druppeltjes. Doet de truuk best aardig, maar uiteindelijk heeft ook dat z'n grenzen. De Pinlock een keertje goed schoonmaken met wat Dreft doet ook wel eens wonderen, btw. Er blijft stiekum een hoop zooi aan plakken.

Ik ken iemand die zo'n neopreen neus/mondkapje in z'n helm heeft (en verder geen pinlock/CityX/whatever) er daar erg over te spreken is. Het idee achter die dingen is dat het uitgeademde vocht onderin blijft bij het mondstuk en niet bij het vizier komt.

Ik heb zelf nog wel eens zitten spelen met het idee om met een simpel membraanpompje wat hete lucht achter de radiator weg te zuigen en via een slangetje tegen het vizier aan te laten blazen. Zou ook moeten werken tegen aanvriezen van mist en adem aan je vizier lijkt me, en die twee dingen vind ik nog irritanter omdat je eenmaal aangevroren vocht niet makkelijk weg kan vegen.

Elektrisch touwtje naar je verwarmde vest, touwtjes naar je verwarmde handschoenen, slang naar de helm. Dat word zo'n 'welcome to the Matrix'-idee.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Geoffrey



Geregistreerd op: 21-1-2012
Berichten: 49
Woonplaats: Lutjebroek

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Feb. 2013, 0:26    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruik in mijn crosshelm met vizier het inplakvizier PCshade van Raleri (€28,92 incl verzendkosten). Beslaat nagenoeg niet.
In mijn Schubert C3 systeemhelm zit nu nog pinlock, maar op de een of andere manier sluit het niet mooi aan op het vizier waardoor er water tussen komt als het regent, verstellen van de pinnetjes werkt helaas niet. De pinlock gaat er uit en wordt vervangen door de PCschade.
PCshade is een licht meekleurend vizier, is ook in heldere uitvoering verkrijgbaar, maar heet dan Lightshade (€18,76 incl verzending).

Beschrijving: http://www.raleri.com/new/prodottiPCShadeuk.html

Bestellen: http://www.raleri.com/catalog/index.php?cPath=19&osCsid=ad865f18580726bc9e566970267ea9e0

_________________
KTM 990 Adventure Black ABS 2007
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Feb. 2013, 8:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de pinlock in mijn Shoei en dat werkt prima. Ik heb ook een Marushin 999rs en diens vizier is niet pinlock voorbereidt, heb daar een Raleri ingeplakt, werkt inderdaad uitstekend...
_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Feb. 2013, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een plak pinlock (wegens geen pinlock gaatjes) en werkt heel goed, tot op bepaalde hoogte. Zet ik mijn verluchtingsgaatjes dicht voor de kou, dan dampt mijn vizier aan als ik even stil sta voor een rood licht. Maar in alle andere omstandigheden blijft alles wel dampvrij, dus ben er tevreden over.
Heb ook wel eens geëxperimenteerd met Rain-x, maar dan het product tegen aandampen van rain-x en niet voor de den buitenkant tegen de regen (het ene ziet geel, het andere tegen aandampen is een zwarte bus) maar dat werkt toch niet zoals men belooft. Zo een masker is wel logisch eigenlijk. Ik dacht bij hein gerick te koop.

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Wo, 13 Feb. 2013, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ook voorgemonteerde pinlock op de Shubert: altijd dampvrij; met ruit, zonder ruit en zelfs achter de Givi airflow ruit op de GS. Nooit problemen met aandampen. Wel met regendruppels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mr.FreeBike



Geregistreerd op: 16-2-2008
Berichten: 123
Woonplaats: Oploo

BerichtGeplaatst: Do, 14 Feb. 2013, 7:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb gisteren mijn nieuwe Schubert J1 binnen gekregen en hoop er vandaag een stuk mee te kunnen gaan rijden. De J1 is erg licht van gewicht. Dat valt meteen op. Heel veel zicht via het grote scherm. Mijn vrouw heeft hem al jaren en wil geen andere meer. Mij heeft ze trouwens ook al jaren en wil daar ook geen ande..............geintje.
_________________
Motorgroeten,

Simon
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif