Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
daveman
|
Geplaatst: Wo, 30 Jan. 2013, 21:30 Onderwerp: 990 adv - neutraal lampje brandt in tweede versnelling |
|
|
Beste mensen,
Vandaag mijn eerste rit na de vrieskou. Iets vreemds vastgesteld. Wanneer ik bij het rijden naar de tweede versnelling schakel, licht het groen neutraal lampje licht op ( niet volledige intensiteit ). De lichtsterkte van het lampje is niet constant, de intensiteit schommelt wat.
Wanneer ik de fiets in neutraal zet, brandt het lampje wel normaal op volle sterkte. Het is niet steeds in tweede versnelling dat het lampje oplicht, maar het komt en gaat.
Verder niets vreemds. Wanneer ik de motorfiets in tweede versnelling laat draaien en het lampje licht groen op, dan valt de motor wel correct uit wanneer ik zijstandaard uitklap.
Kan iemand mij zeggen waar ik aan toe ben?
Is een 2007 990A met 29500km op de teller.
Groeten. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 30 Jan. 2013, 22:10 Onderwerp: |
|
|
beetje lekstroom/sluiting in de versnellings-sensor: zwart ding linksonderaan bij je schakelpook in de buurt. Of een stekker van die draden of de draden zelf die sluiting maakt.
lampje gaat zwak oplichten omdat er geen volledig contact is met de neutraaldraad, maar contact via zout weter.
mijn advies: Spuit het daar even goed schoon (zout weg) en daarna de zaak goed in met vaseline, of motorbeschermer ofzo.
ALs het dan niet weg gaat moet je er wel echt iets aan gaan doen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
daveman
|
Geplaatst: Wo, 30 Jan. 2013, 22:28 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | beetje lekstroom/sluiting in de versnellings-sensor: zwart ding linksonderaan bij je schakelpook in de buurt. Of een stekker van die draden of de draden zelf die sluiting maakt.
lampje gaat zwak oplichten omdat er geen volledig contact is met de neutraaldraad, maar contact via zout weter.
mijn advies: Spuit het daar even goed schoon (zout weg) en daarna de zaak goed in met vaseline, of motorbeschermer ofzo.
ALs het dan niet weg gaat moet je er wel echt iets aan gaan doen. |
Oké zal doen zoals u voorstelt.
Wil niet vooruitlopen maar kan het een ernstig probleem zijn misschien? U stelling "dan moet je er echt wel iets aan gaan doen" voorspelt namelijk weinig goeds... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 30 Jan. 2013, 22:36 Onderwerp: |
|
|
Neu, dan denk ik aan de versnellingssensor loshalen en schoonmaken.
Maar de ECU (computer) van de 990 doet een aantal zaken ALS ie denkt dat de motor in de neutraal staat... dat zou rare dingen kunnen geven. Zoals je zelf al zegt: dan zou je dus bijv met de zij-standaard uitgeklapt kunnen wegrijden. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|