lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

"eenvoudige" rally : bestaat dat ?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jan. 2013, 23:21    Onderwerp: "eenvoudige" rally : bestaat dat ? Reageer met quote

Hoi,

zat ik zomaar wat te denken : bestaan er "eenvoudige" rally's, waarbij het niveau niet aartsmoeilijk is en waar er eigenlijk geen harde competitie heerst?

ok ok, misschien heet dat dan wel "georganiseerde off-roadreis" maar toch...

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Di, 22 Jan. 2013, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

ik heb in 2010 als totale beginner de TransAnatolia rally gedaan. het was mijn 1e rally, al had ik wel wat off road ervaring, vooral van mijn reizen.
Echt moeilijk waren de routes niet en het roadbook lezen leer je snel. ik ben zelf niet competetief en stopte zelfs in de tijdsproeven voor fotos....je kan redelijk op eigen tempo rijden of met een maatje die het zelfde tempo heeft. ik zou zeggen gewoon doen.

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 1:16    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in Marokko is Raid de l'Amtie ook wel een aanrader hoor ik vaker. Een raid, dus minder rally/competitie.
Zie http://www.aiofrance.com/

Je kan ook aan de OER denken, is niet zo lang (7 dagen meen ik). Is niet lang maar kan bij slecht weer (regen!) wel zwaar zijn meen ikZie http://www.leppinkadventure.nl/index.php/nl/ (staan ook nog andere rally's bij, portugal o.a.)

en zo zijn er nog veel meer, volgens mij kan je zo langerzamerhand wel iedere week ergens een soort van rally rijden (maar niet in Nederland natuurlijk smiley )

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 211
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 7:27    Onderwerp: Reageer met quote

Op de motorbeurs in Utrecht heb je een rally stage. Daar staan veel aanbieders van diverse rally's bij elkaar.
_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

@Thorri : goed om weten ! thumbsup

@ Jos van Vliet : De OER is te zwaar voor een KTM Adventure bereden door een normale mens. goofy Ik ben vooral op zoek naar droge raids/rally's.

@Bikebrother : ik zie dat je die rally gedaan hebt met een lichte enduromachine. Zou je dat doen met een KTM Adventure?

Want dat is het idee he : de KTM Adventure gebruiken waarvoor hij min of meer geconcipieerd is : rijden over harde pistes. En dankzij rally's kan je komen waar je anders niet kan komen, gezien de assistentie en zo.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

ik denk dat 80% te doen is met een KTM ADV. Er was toen 1 diepe vallei waar het voor veel rijders lastig was om door te komen, maar met de hulp van anderen konden we elkaar uit doorheen slepen/duwen. Er reed destijds 1 africatwin mee, de rest lichte offroads/enduros en 690's.

ik lees dat bij de OER (oost europa rally) meer 2 cilinder allroads meerijden. DR bean heeft dat ook gedaan, mee die kan natuurlijk wel goed rijden...

[/quote="Muug"]@Thorri : goed om weten ! thumbsup
@Bikebrother : ik zie dat je die rally gedaan hebt met een lichte enduromachine. Zou je dat doen met een KTM Adventure?

Want dat is het idee he : de KTM Adventure gebruiken waarvoor hij min of meer geconcipieerd is : rijden over harde pistes. En dankzij rally's kan je komen waar je anders niet kan komen, gezien de assistentie en zo.[/quote]

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

BikeBrother : ik zie dat je een boek te koop hebt, maar die site van die publishers is niet al te levendig blijkbaar ...
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 15:22    Onderwerp: Reageer met quote

inschrijving voor de moto in 2012 : 2.250 €

ik zal maar iets anders zoeken dan . En blijkbaar was editie 2010 een raid en tegenwoordig is het een rally, oa ter voorbereiding op de Dakar ...

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 16:24    Onderwerp: Reageer met quote

Voordat we nog meer rally's langs laten komen: wat verwacht je van een rally in vergelijking met een off road vakantie? Er zijn heel erg veel aanbieders van reizen door Marokko, varierend van met dikke GS-en ovr asfalt tot echt uitdagen met 1-cylinders. Rally voegt natuurlijk het competiti-element toe en het navigeren, is dta wat je zoekt?
Ik ben zelf eens 2 weken door Marokko gereden met de tent achterop, en behoorlijk off road (en dat is precies waar de 950 tot zijn recht komt, zelf in los zand nog). Was wel georganiseerd, maar lekker low budget (kamperen in de woestijn). Is ook avontuur, maar anders dan een rally natuurlijk. Het is dus maar net wat je verwacht van een rally vs raid vs vakantie.

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1486
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

wel,
ik dacht - misschien verkeerdelijk - dat rally's goedkoper gingen zijn dan toeristenreizen. stars
Verder hou ik niet zo van reizen waarbij je in de watten gelegd wordt. Het mag van mij ruw en primitief zijn, ik wil gerust twee weken op water en brood leven en tussen de bomen kakken. Maar ik hou niet van competitie want dan ga ik domme dingen doen en dat doet pijn.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 23:17    Onderwerp: Reageer met quote

Jos van Vliet schreef:
Voordat we nog meer rally's langs laten komen: wat verwacht je van een rally in vergelijking met een off road vakantie? Er zijn heel erg veel aanbieders van reizen door Marokko, varierend van met dikke GS-en ovr asfalt tot echt uitdagen met 1-cylinders. Rally voegt natuurlijk het competiti-element toe en het navigeren, is dta wat je zoekt?
Ik ben zelf eens 2 weken door Marokko gereden met de tent achterop, en behoorlijk off road (en dat is precies waar de 950 tot zijn recht komt, zelf in los zand nog). Was wel georganiseerd, maar lekker low budget (kamperen in de woestijn). Is ook avontuur, maar anders dan een rally natuurlijk. Het is dus maar net wat je verwacht van een rally vs raid vs vakantie.

groeten,

Jos


Mag ik vragen welke organisatie dat was Jos?

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
barro



Geregistreerd op: 5-11-2010
Berichten: 39

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jan. 2013, 0:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Blob, de organisatie is één man: Patrick, en zijn bedrijf: http://www.xtravels.nl/ Volgens mij heeft hij de laatste twee jaar geen reis meer naar Marokko georganiseerd.

Hoi Jos, groeten uit Amsterdam
Andries
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jos van Vliet



Geregistreerd op: 8-7-2008
Berichten: 384
Woonplaats: Eindhoven

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jan. 2013, 1:19    Onderwerp: Reageer met quote

He Andries, dat was inderdaad een leuke reis, toch?

Maar als ik lees dat je juist niet zo luxe wilt van de ene kant en niet van competitie van de andere kant, dan is een "avontuurlijke" off road reis wellicht meer wat dan een rally. Rally is qua rijden wel zwaarder, maar de luxe is zo slecht nog niet (afhankelijk van orga natuurlijk).

Ik denk dat rally's in het algemeen duurder zijn dan een (low budget) vakantie. Is ook niet zo vreemd, er moet meer voor geregeld worden.

Het aanbod van vakanties in bv Marokko is enorm. Van low budget tot heel luxe. En dan moet je idd niet een reis nemen waar je met dikke machines over het asfalt en 1 grindweg van hotel naar hotel rijdt. Of gewoon zelf organiseren, zo moeilijk is dat nu ook weer niet. Paar gelijkgestemde zoeken, wat tracks opsnorren/mooie route plannen en gaan (ok, ik ben ook georganiseerd gegaan lipsrsealed2 ). Mooie is dat voor alle genoemde opties de Adventure echt uitermate geschikt is (tenzij je echt hardcore rally gaat, dan wordt ie wellicht net iets aan de zware kant).

groeten,

Jos

_________________
Husqvarna 701

Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jan. 2013, 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil dit jaar best wat organiseren hoor Smile

Heb al plannen klaarliggen voor Libya met een backup als dat niet lukt een rondje ergens anders in het zand.
Dus als je een week of 3 wil knallen moeten we eens gaan praten.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Blob



Geregistreerd op: 1-2-2010
Berichten: 684
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jan. 2013, 23:29    Onderwerp: Reageer met quote

barro schreef:
Hoi Blob, de organisatie is één man: Patrick, en zijn bedrijf: http://www.xtravels.nl/ Volgens mij heeft hij de laatste twee jaar geen reis meer naar Marokko georganiseerd.

Hoi Jos, groeten uit Amsterdam
Andries


Dank Barro, even de website bekeken, maar inderdaad staat het allemaal wat stil bij hem, althans daar lijkt het op.

@stevenD: ik weet nog wel een groepje Amsterdammers die op zoek zijn naar mooie routes..

_________________
990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif