Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Ma, 21 Jan. 2013, 22:41 Onderwerp: dilemma: inruilen of doorrijden? |
|
|
Graag jullie ongezouten mening over de volgende situatie:
Ik twijfel erover om van de gekte voor de nieuwe 1190 gebruik te maken en mijn huidige '09 in te ruilen voor een overjaarse 990 bouwjaar '12. De huidige heeft 35000 km op de klokken. Wat denken jullie: gewoon doorrijden tot 'ie het begeeft of toch maar een paar duizend extra euro's ertegenaan gooien en weer vanaf 0 herbeginnen? _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
toktok
Geregistreerd op: 15-12-2011 Berichten: 123 Woonplaats: Heerlen
|
Geplaatst: Ma, 21 Jan. 2013, 23:19 Onderwerp: |
|
|
Voor wat je aan afschrijving op een nieuwe kwijt bent kun je heel wat onderhoud aan de huidige (laten) plegen dus dat is niet zo moeillijk toch. Mocht je voor een 1190 willen gaan is dat ook goed verdedigbaar (nieuw model is altijd kikken), ik zou liever wachten tot na twee jaar de kinderziektes eruit zijn...dilemma dilemma...? |
|
Naar boven |
|
|
the riding man
Geregistreerd op: 8-11-2012 Berichten: 140 Woonplaats: Belgische kust
|
Geplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 16:02 Onderwerp: |
|
|
rationeel: bijhouden, die paar duizende euro's mooi op de rekening laten staan. Staat daar goed in deze onzekere tijden. En je zit op een goeie 10.000km per jaar, dan kan je met je huidige nog wel een paar jaar verder.
irrationeel: het is toch altijd leuk om nieuw speelgoed te krijgen he, ik heb me ook laten meeslepen en mijne vorige van nog geen jaar oud ervoor ingeruild. Maar voor mij was en is het nog steeds, een enorm leuke verbetering om van een "brommer 250cc" naar een volwassen adventure over te schakelen. Voor jou gaat dat wauw effect, véél minder groot zijn tot nagenoeg onbestaand.
Het enige wat je nog kan aanbrengen is dat hij afgeschreven is voor de belastingen en je daarvoor een nieuwe gaat kopen... maar al diegene die dat zeggen (ook al hebben ze overschot van gelijk) vergeten er wel bij te zeggen dat je al dat kapitaal wel eerst zelf moet ophoesten. Nee ik zou de huidige houden. Maar ik sta niet voor die beslissing he. _________________ Ktm Duke390 |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 16:28 Onderwerp: |
|
|
Eerlijk gezegd zou ik ook uwen huidige durven aanraden. Er is technisch niks mis mee, ge hebt een paar belangrijke updates al gedaan met kwaliteitsgerief en ge kent hem goed.
Bij mij was't van moetens. Den 2012 rijdt misschien wel soepeler, maar verbruikt ook gemakkelijk ne liter meer . _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 22:13 Onderwerp: |
|
|
Ok, het ziet er dus naar uit dat ik 'm beter bijhou. Ik laat hem toch nog ff te koop staan, wie weet levert het genoeg op om zo'n nieuwe 2013 R aan te schaffen _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
tuxdelux
Geregistreerd op: 17-11-2012 Berichten: 91 Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat
|
Geplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 22:50 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | .....
Bij mij was't van moetens. Den 2012 rijdt misschien wel soepeler, maar verbruikt ook gemakkelijk ne liter meer . |
Kan je daar iets meer over vertellen? Begrijp ik het goed dat je eigenlijk bedoelt dat de 2009 mapping zuiniger is dan de 2012 mapping? |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 24 Jan. 2013, 0:05 Onderwerp: |
|
|
Wel, uit ervaring met verscheidene andere gebruikers van dit apparaat kan ik stellen dat de 950's en de 990's tot en met 2010 op getallen na de komma na eenzelfde verbruik laten opteken bij gelijklopende rijstijl.
Nadat behoorlijk wat van die gebruikers overgestapt zijn op een 2012 hoor ik één constante terugkomen, en dat is dat de 2012 merkelijk meer verbruikt. Bij standaard mapping welteverstaan. Maar het is wel de soepelste van alle injectiejaren. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
|