lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

dilemma: inruilen of doorrijden?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jan. 2013, 22:41    Onderwerp: dilemma: inruilen of doorrijden? Reageer met quote

Graag jullie ongezouten mening over de volgende situatie:
Ik twijfel erover om van de gekte voor de nieuwe 1190 gebruik te maken en mijn huidige '09 in te ruilen voor een overjaarse 990 bouwjaar '12. De huidige heeft 35000 km op de klokken. Wat denken jullie: gewoon doorrijden tot 'ie het begeeft of toch maar een paar duizend extra euro's ertegenaan gooien en weer vanaf 0 herbeginnen?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jan. 2013, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Voor wat je aan afschrijving op een nieuwe kwijt bent kun je heel wat onderhoud aan de huidige (laten) plegen dus dat is niet zo moeillijk toch. Mocht je voor een 1190 willen gaan is dat ook goed verdedigbaar (nieuw model is altijd kikken), ik zou liever wachten tot na twee jaar de kinderziektes eruit zijn...dilemma dilemma...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 16:02    Onderwerp: Reageer met quote

rationeel: bijhouden, die paar duizende euro's mooi op de rekening laten staan. Staat daar goed in deze onzekere tijden. En je zit op een goeie 10.000km per jaar, dan kan je met je huidige nog wel een paar jaar verder.

irrationeel: het is toch altijd leuk om nieuw speelgoed te krijgen he, ik heb me ook laten meeslepen en mijne vorige van nog geen jaar oud ervoor ingeruild. Maar voor mij was en is het nog steeds, een enorm leuke verbetering om van een "brommer 250cc" naar een volwassen adventure over te schakelen. Voor jou gaat dat wauw effect, véél minder groot zijn tot nagenoeg onbestaand.

Het enige wat je nog kan aanbrengen is dat hij afgeschreven is voor de belastingen en je daarvoor een nieuwe gaat kopen... maar al diegene die dat zeggen (ook al hebben ze overschot van gelijk) vergeten er wel bij te zeggen dat je al dat kapitaal wel eerst zelf moet ophoesten. Nee ik zou de huidige houden. Maar ik sta niet voor die beslissing he.

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Eerlijk gezegd zou ik ook uwen huidige durven aanraden. Er is technisch niks mis mee, ge hebt een paar belangrijke updates al gedaan met kwaliteitsgerief en ge kent hem goed.

Bij mij was't van moetens. Den 2012 rijdt misschien wel soepeler, maar verbruikt ook gemakkelijk ne liter meer uhoh2 .

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, het ziet er dus naar uit dat ik 'm beter bijhou. Ik laat hem toch nog ff te koop staan, wie weet levert het genoeg op om zo'n nieuwe 2013 R aan te schaffen grin3
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Jan. 2013, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Raketman schreef:
.....
Bij mij was't van moetens. Den 2012 rijdt misschien wel soepeler, maar verbruikt ook gemakkelijk ne liter meer uhoh2 .

Kan je daar iets meer over vertellen? Begrijp ik het goed dat je eigenlijk bedoelt dat de 2009 mapping zuiniger is dan de 2012 mapping? surprised
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Do, 24 Jan. 2013, 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, uit ervaring met verscheidene andere gebruikers van dit apparaat rolleyes4 kan ik stellen dat de 950's en de 990's tot en met 2010 op getallen na de komma na eenzelfde verbruik laten opteken bij gelijklopende rijstijl.

Nadat behoorlijk wat van die gebruikers overgestapt zijn op een 2012 hoor ik één constante terugkomen, en dat is dat de 2012 merkelijk meer verbruikt. Bij standaard mapping welteverstaan. Maar het is wel de soepelste van alle injectiejaren.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif