lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

levensduur Adventure

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
deon



Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 111
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jan. 2013, 18:53    Onderwerp: levensduur Adventure Reageer met quote

hey,
met de nieuwe uitgave van de Adventure en de 'inruilkoorts' die ermee gepaard gaat, was ik een beetje op zoek naar de optimale levensduur van een Adventure.
maar daar vind ik niet zo heel veel info over.
wat is jullie ervaring? wanneer worden de kosten te groot, tot hoeveel km's is er nog wat inruilwaarde van betekenis om mee te onderhandelen?
maw: wanneer ga je uitkijken voor een nieuwe?
ik heb er ondertussen bijna 70.000 opstaan, met niet al teveel problemen (rempomp achteraan onlangs vervangen), en hij heeft nog wat waarde, dus ben ik aan 't twijfelen.
enig advies? ervaringen?

tnx!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jan. 2013, 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

met 70.000km ben je al lang over het waarde dilemma heen volgens mij.

Ik heb vorig jaar eens gevraagd om mijn 990SMT in te ruilen, 60.000km, 2,5j oud, en ik kreeg amper 5000 EUR...nieuw 14.000 EUR.
Ik heb uiteraard besloten van hem te houden, ik heb 'em van nieuw, en ik weet dat ie nog zo goed als nieuw is. (bijv. nog maar net de eerste set remblokken vervangen)
De recentere LC8 blokken zijn ook zeer betrouwbaar, dus 100.000-200.000km, geen probleem zonder grote kosten. Een setje koppelingsplaten, daar verwacht ik me wel aan, maar voor de rest? Hangt er wat vanaf hoe je ermee gereden hebt, maar ja, dat weet je zelf wel best.

Ik denk dat 30.000 zowat het maximum is voor een mooie inruilwaarde.

Kan geen kwaad om eens bij jouw dealer een inruilprijs te onderhandelen hee,
maar jouw motor is zeker nog niet 'op' mocht je dat bedoelen.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
deon



Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 111
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jan. 2013, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de info.

Mijn dealer wil 5.500 in de pot gooien bij overname. Ik heb hem 5 jaar geleden gekocht voor 12.000.
6.500 afschrijven op 70.000km is nog geen 10cent per km, leek me redelijk.

Maar als er nog 50.000km inzitten rijd ik die er nog wel uit cheesy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wreckah



Geregistreerd op: 18-6-2009
Berichten: 176
Woonplaats: Gent, België

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jan. 2013, 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

mijn dealer heeft een adventure-klant met 200.000 op de klok (zegt ie). doet rustig zijn oliewisseltjes en gaat verder.

zolang het geen 60.000 circuitkilometers zijn of koud afgeragd ofzo, dan heb je nog oneindig veel kilometers tegoed.
Laat hem goed onderhouden, of doe het zelf volgens het werkplaatshandboek.

_________________
'09 KTM 990 SM(T)
'09 KTM 690 enduro R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
deon



Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 111
Woonplaats: Leuven

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Jan. 2013, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Cool, dan heb ik nog wat te gaan! 200k!
Niet teveel geragged, tochtje in Tunesie en af en toe met Endurofun de hort op, verder alleen op de baan. Netjes op onderhoud ook.
Je hebt me gerustgesteld, thanks.

Keep rollin' thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Vr, 8 Feb. 2013, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Motorfietsen, ook van KTM, gaan oneindig mee net als een hamer, soms een nieuwe kop, af en toe een nieuwe steel en ze blijven gaan thumbsup
_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 837
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Za, 9 Feb. 2013, 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

deon schreef:
Cool, dan heb ik nog wat te gaan! 200k!
Niet teveel geragged, tochtje in Tunesie en af en toe met Endurofun de hort op, verder alleen op de baan. Netjes op onderhoud ook.
Je hebt me gerustgesteld, thanks.

Keep rollin' thumbsup

zelfs als je hem redelijk afleefd gaat hij lang mee. Mijne had 13 000 km bij aankoop en heeft er nu 75 000 daarvan zijn altijd meer dan 50 % offroad km van en af en toe een circuitje met kleinere wielen. Plus ik ben denk ik niet zo een spaarzame rijder ( alle da zeggen ze toch)

moto is geheel standaars op de s veren en akra's na. niets aan water- of koppelings pomp gedaan en beestje doet het nog geweldig.

_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Za, 9 Feb. 2013, 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

volgens mij hetzelfde probleem als bij BMW: de blokken gaan lang mee, maar op een gegeven moment begint alles er rondomheen af te sterven.

Maat van me zit boven de 2 ton met een 1100GS, maar die zie ik regelmatig in mijn schuur. Andere remleidingkjes, rempomprevisie, verse schijfjes, ABS unit stuk, accu stuk, startmotor versleten, benzinepomp versleten, schokbrekers versleten, telelever-kogel met millimeters speling, en noem het allemaal maar op. Da's een gestage en grote stroom geld die dan in zo'n ding verdwijnt hoor.

Tegen de tijd dat zo'n KTM op 150k staat word het toch een keer tijd voor grondige 'loshalen, controleren, evt in goede staat brengen, en weer vastmaken'-sessie. En als je zelf niet kunt of wilt sleutelen ben je met tijdig inwisselen echt niet duurder uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif