lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM alarm in promo
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Jan. 2013, 7:03    Onderwerp: Reageer met quote

btw een beetje motor dief heeft zo'n ding binnen een halve minuut uitgeschakeld zonder dat ut maar 1 piepje geeft...
en het geeft weer veel kans op storingen dus ik mot ut niet grin2 grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Jan. 2013, 9:47    Onderwerp: Reageer met quote

Het stelen van een motor die niet vastgemaakt is duurt maximaal 15seconden (hoe beter geoefend de dief is, hoe sneller). Ze gaan zich op die korte tijdspanne echt niks aantrekken van eventuele alarmen die afgaan en al zeker geen extra gaan verliezen door het alarm proberen uit te schakelen, zelfs niet van schijfremsloten (die zullen ze op hun dooie gemakje thuis wel open maken). Nee het is letterlijk, inladen die handel en doorrijden.

https://www.youtube.com/watch?v=iy0c8nsb4cw

https://www.youtube.com/watch?v=D96QM-lzLM8&playnext=1&list=PLFC6DAD08E29DE692

Het enig dat dus echt vertraging geeft is je motor met een kettingslot aan een vast-object vast te maken. Daarmee zijn ze dan gemiddeld een dikke halve tot een volle minuut bezig + 15seconden inlaadtijd. Dat is lang voor dieven die niet gevat willen worden en ze zullen dan eerder een motor uitkiezen die niet vastligt. tot zover mijn redenering teminste.

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Jan. 2013, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
btw een beetje motor dief heeft zo'n ding binnen een halve minuut uitgeschakeld zonder dat ut maar 1 piepje geeft...
en het geeft weer veel kans op storingen dus ik mot ut niet grin2 grin2

Dan moet hij eerst en vooral al weten waar ik mijn alarm EN de triggers geplaatst heb. Het zit trouwens heel wat verder verstopt dan een halve minuut sleutelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 19 Jan. 2013, 5:06    Onderwerp: Reageer met quote

tuxdelux schreef:
mr wheely schreef:
btw een beetje motor dief heeft zo'n ding binnen een halve minuut uitgeschakeld zonder dat ut maar 1 piepje geeft...
en het geeft weer veel kans op storingen dus ik mot ut niet grin2 grin2

Dan moet hij eerst en vooral al weten waar ik mijn alarm EN de triggers geplaatst heb. Het zit trouwens heel wat verder verstopt dan een halve minuut sleutelen.


helemaal niet, daar hebben ze zendertjes voor die ervoor zorgen dat je alarm helemaal niet afgaat, en zelfs traking zenders buiten werking stellen...... je moest eens weten hoe slim ze zijn in oost europa lipsrsealed2 lipsrsealed2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Za, 19 Jan. 2013, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
tuxdelux schreef:
mr wheely schreef:
btw een beetje motor dief heeft zo'n ding binnen een halve minuut uitgeschakeld zonder dat ut maar 1 piepje geeft...
en het geeft weer veel kans op storingen dus ik mot ut niet grin2 grin2

Dan moet hij eerst en vooral al weten waar ik mijn alarm EN de triggers geplaatst heb. Het zit trouwens heel wat verder verstopt dan een halve minuut sleutelen.


helemaal niet, daar hebben ze zendertjes voor die ervoor zorgen dat je alarm helemaal niet afgaat, en zelfs traking zenders buiten werking stellen...... je moest eens weten hoe slim ze zijn in oost europa lipsrsealed2 lipsrsealed2


Met de huidige anti-scan/antigrab, rolling code functionaliteit is het bijna onmogelijk het alarm vanop afstand te kraken. De code verandert namelijk bij elk gebruik en het alarm laat een brute force attack (alle mogelijke codes aflopen) niet toe. De communicatie tussen zender en alarm argue verloopt daarbij nog eens gecrypteerd ook. De kans dat juist die High-Tech equiped Oost Europeaan dat beetje motordief is die mijn KTM wil stelen lijkt me klein. Maar het alarm is op zich natuurlijk totaal geen garantie dat je motor niet in een bestelwagen wordt getild. Maar dat garandeert het zwaarste slot/ en/of ketting ook niet want met een draagbare hydrolische betonschaar gaat elke ketting wel open. Maar dat is voor mij geen reden om mijn motor niet vast te leggen. Je mag het ze toch niet TE gemakkelijk maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Nov. 2015, 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

Voila, mijn alarm heeft zijn nut toch een beetje bewezen.
Woensdag 25/11 wil ik rond 18:00 uur mijn KTM Adv bestijgen om huiswaarts te keren en ... SHIT! Hij staat er niet meer. Nochtans bevind ik me op een gesloten parking, helaas ongeveer op de grens tussen Anderlecht en het beruchte Molenbeek. Alle hoop al opgegeven bel ik naar de politie maar ik moet er ter plaatse mijn verklaring gaan afleggen.
Toch nog eens naar beneden gaan kijken aan de ingang en er wordt op de deur geklopt. Ik doe open en 4 zwaar bewapende politie agenten (terreurdreiging Niv.4) willen weten of er iemand in ons gebouw met een witte BMW rijdt. Gelukkig gaat het over mijn KTM die ze net op het kruispunt 50 meter verder hebben onderschept terwijl hij met zijn volle 200 kg door een "kieken" in jogging en sneakers, geen helm of verplichte protectiekledij, vooruit geduwd werd. Die dacht er nog met een smoes (startproblemen) vanaf te komen maar het alarm dat terug begon te loeien deed hem toch op de vlucht slaan. Daarbij heeft hij de KTM ter plekke laten vallen. Ik ben de politie van Anderlecht en hun collega's dus enorm dankbaar.
Resultaat: een geforceerd stuurslot, een beschadigd oranje handbeschermer (door de val) en een beschadigde topkoffer (GiVi maxia).
Moraal van het verhaal : een alarm is niet genoeg, maar het helpt wel tegen stomme kiekens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
nikovl



Geregistreerd op: 15-11-2015
Berichten: 51
Woonplaats: gent

BerichtGeplaatst: Zo, 29 Nov. 2015, 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

tuxdelux schreef:
Voila, mijn alarm heeft zijn nut toch een beetje bewezen.
Woensdag 25/11 wil ik rond 18:00 uur mijn KTM Adv bestijgen om huiswaarts te keren en ... SHIT! Hij staat er niet meer. Nochtans bevind ik me op een gesloten parking, helaas ongeveer op de grens tussen Anderlecht en het beruchte Molenbeek. Alle hoop al opgegeven bel ik naar de politie maar ik moet er ter plaatse mijn verklaring gaan afleggen.
Toch nog eens naar beneden gaan kijken aan de ingang en er wordt op de deur geklopt. Ik doe open en 4 zwaar bewapende politie agenten (terreurdreiging Niv.4) willen weten of er iemand in ons gebouw met een witte BMW rijdt. Gelukkig gaat het over mijn KTM die ze net op het kruispunt 50 meter verder hebben onderschept terwijl hij met zijn volle 200 kg door een "kieken" in jogging en sneakers, geen helm of verplichte protectiekledij, vooruit geduwd werd. Die dacht er nog met een smoes (startproblemen) vanaf te komen maar het alarm dat terug begon te loeien deed hem toch op de vlucht slaan. Daarbij heeft hij de KTM ter plekke laten vallen. Ik ben de politie van Anderlecht en hun collega's dus enorm dankbaar.
Resultaat: een geforceerd stuurslot, een beschadigd oranje handbeschermer (door de val) en een beschadigde topkoffer (GiVi maxia).
Moraal van het verhaal : een alarm is niet genoeg, maar het helpt wel tegen stomme kiekens.



thumbsup die paar krasjes zijn "batal scars" en nog een geluk dat het een kieken was laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Dec. 2015, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Godzijdank weer terug bij jou!
Super!

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif