lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

KTM alarm in promo
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Jan. 2013, 22:11    Onderwerp: KTM alarm in promo Reageer met quote

Vandaag mijn gloednieuwe OEM alarm toegekregen 2thumbsup en in 1,2,3 aangesloten. Ik heb er incl verz. nog geen 95 Euro voor betaald. Het is echter wel de OEM versie van het KTM alarm en het komt dus niet uit de powerparts. Maar het alarm is wel degelijk identiek. Enkel op het stikkertje staat geen KTM maar Metasystem. Er bestaan 2 types van:
- de Europese Def.Com 3 (60 pond) :

http://abacuscaralarms.co.uk/alarmshop/index.php?act=viewProd&productId=428
- de UK versie Def.Com T(99 pond) welke Thatcham approved is:

http://www.abacuscaralarms.co.uk/alarmshop/index.php?act=viewProd&productId=87
Ik vermoed dat KTM vroeger de Def.Com3 verdeelde en tegenwoordig de def.Com T gebruikt maar buiten de afwijkende frequentie en de kleinere afstandsbedieningen zie ik geen verschil.
De bijgeleverde stekker met draadboom en led had ik niet nodig. Gewoon de stekker van mijn Adv. erin en klaar. De bijgeleverde reed switch voor het handschoenenkastje heb ik nog niet aangesloten. De KTM mounting kit is NIET nodig.
Ik heb de Def.Com3 ook in een Belgische webshop gevonden maar daar kost hij 249 Euro.


Laatst aangepast door tuxdelux op Ma, 11 Feb. 2013, 12:48, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Jan. 2013, 23:28    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de tip!
Ik heb meteen besteld!
Kost bij ktmversand.de eur 296,00....

Gr.
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bas



Geregistreerd op: 21-12-2011
Berichten: 33
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jan. 2013, 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

Goede tip!

Weten jullie of de 950 Adventure (2003) ook zo'n stekker heeft waar het rechtstreeks op kan worden aangesloten?

groeten,
Bas

_________________
950 Adventure 2003
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Do, 10 Jan. 2013, 15:18    Onderwerp: Reageer met quote

Bas schreef:
Goede tip!

Weten jullie of de 950 Adventure (2003) ook zo'n stekker heeft waar het rechtstreeks op kan worden aangesloten?

groeten,
Bas

Denk het niet als ik hier http://www.ktm-parts.com/60012035000.html naar kijk. Je zal de bijgeleverde kabelboom moeten gebruiken. Schema's zitten erbij http://www.abacuscaralarms.co.uk/manuals/Meta_def_com3_fitting.pdf. Zo moeilijk is't ook weer niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jan. 2013, 16:08    Onderwerp: Reageer met quote

The DefCom3 will not directly fit the plug of the Superduke 990, the Supermoto 950 & the Supermoto 690, but it can be manually wired into these bikes.

Jammer anders had ik er ook wel 1 aangeschaft! Ik heb zelf geen zin om door mijn draden te knippen smiley2

_________________
KTM 950 SMR 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jan. 2013, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Hanu schreef:
The DefCom3 will not directly fit the plug of the Superduke 990, the Supermoto 950 & the Supermoto 690, but it can be manually wired into these bikes.

Jammer anders had ik er ook wel 1 aangeschaft! Ik heb zelf geen zin om door mijn draden te knippen smiley2

Misschien deze dan http://abacuscaralarms.co.uk/alarmshop/index.php?act=viewProd&productId=399 ?
Quote:
KTM alarm part number 600.12.035.100 is a re-badged Gemel E587 alarm; our replacement is the M357T REP which fits the following:
Superduke 990
Supermoto 950
Supermoto 690

http://www.abacuscaralarms.co.uk/motorcycle-alarms/ktm-moto-guzzi-aprilia.html Wel 155 Pondjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jan. 2013, 16:41    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor het zoeken! Jammer dat het dan weer stuk duurder is.

Zal incl verzendkosten boven de 200,- euro uitkomen rolleyes3

Waar heb jij je kastje geplaatst trouwens? Onder de buddy seat?

_________________
KTM 950 SMR 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Di, 15 Jan. 2013, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hanu schreef:
Bedankt voor het zoeken! Jammer dat het dan weer stuk duurder is.

Zal incl verzendkosten boven de 200,- euro uitkomen rolleyes3

Waar heb jij je kastje geplaatst trouwens? Onder de buddy seat?

Daar was't KTM kabeltje niet lang genoeg voor en trouwens te makkelijk bereikbaar om te saboteren. Maar waar juist, da's CLASSIFIED lipsrsealed2 .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jan. 2013, 4:29    Onderwerp: Reageer met quote

Bas schreef:
Goede tip!

Weten jullie of de 950 Adventure (2003) ook zo'n stekker heeft waar het rechtstreeks op kan worden aangesloten?

groeten,
Bas

waarom zou je dit ktm alarm willen.... de verzekering betaald niks als je dit instaleerd want het heeft niet de benodigde papieren die de verzekeringsmaatschapijen eisen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jan. 2013, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Bas schreef:
Goede tip!

Weten jullie of de 950 Adventure (2003) ook zo'n stekker heeft waar het rechtstreeks op kan worden aangesloten?

groeten,
Bas

waarom zou je dit ktm alarm willen.... de verzekering betaald niks als je dit instaleerd want het heeft niet de benodigde papieren die de verzekeringsmaatschapijen eisen

Mijn verzekering vraagt geen alarm. De 990 Adv heeft standaard al een startonderbreking. Het alarm heb ik voor mijn eigen gemoedsrust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hanu



Geregistreerd op: 20-10-2012
Berichten: 95

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Jan. 2013, 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

Idd mijn verzekering vraagt ook niet om een alarm. Het gaat meer om het gevoel. Als ik ergens heen ga begin ik al te zweten als ik de motor even parkeer uit mijn zicht.
_________________
KTM 950 SMR 2009
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jan. 2013, 2:07    Onderwerp: Reageer met quote

tuxdelux schreef:
mr wheely schreef:
Bas schreef:
Goede tip!

Weten jullie of de 950 Adventure (2003) ook zo'n stekker heeft waar het rechtstreeks op kan worden aangesloten?

groeten,
Bas

waarom zou je dit ktm alarm willen.... de verzekering betaald niks als je dit instaleerd want het heeft niet de benodigde papieren die de verzekeringsmaatschapijen eisen

Mijn verzekering vraagt geen alarm. De 990 Adv heeft standaard al een startonderbreking. Het alarm heb ik voor mijn eigen gemoedsrust.


dus geen diefstal alarm huh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jan. 2013, 9:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hanu schreef:
Idd mijn verzekering vraagt ook niet om een alarm. Het gaat meer om het gevoel. Als ik ergens heen ga begin ik al te zweten als ik de motor even parkeer uit mijn zicht.


Hier net hetzelfde. Heb ook overwogen om puur voor mijn eigen gemoedsrust een alarm te installeren. Maar als ik dan hoor dat dieven zich er niks van aantrekken dat dat alarm afgaat en op enkele seconden tijd je moto in hun bestelwagen laden... dan bedenk ik weer dat ik me dat geld beter kan besparen. Beter een dikke ketting met goedgekeurd slot en rond een paal, ook dat krijgen ze los maar dan vertraag je hun handelingen wel, met een alarm niet.

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jan. 2013, 15:36    Onderwerp: Reageer met quote

the riding man schreef:
Hanu schreef:
Idd mijn verzekering vraagt ook niet om een alarm. Het gaat meer om het gevoel. Als ik ergens heen ga begin ik al te zweten als ik de motor even parkeer uit mijn zicht.


Hier net hetzelfde. Heb ook overwogen om puur voor mijn eigen gemoedsrust een alarm te installeren. Maar als ik dan hoor dat dieven zich er niks van aantrekken dat dat alarm afgaat en op enkele seconden tijd je moto in hun bestelwagen laden... dan bedenk ik weer dat ik me dat geld beter kan besparen. Beter een dikke ketting met goedgekeurd slot en rond een paal, ook dat krijgen ze los maar dan vertraag je hun handelingen wel, met een alarm niet.

Volgens mij werkt een dief nog altijd liefst onopvallend (in stilte). Vooral als het te lang duurt. Een combinatie van ketting(en) + alarm lijkt me het beste.
Elk stukje beveiliging vermindert het risico. Ook de plaats waar je hem achterlaat vind ik belangrijk ; niet of moeilijk bereikbaar voor auto/bestelwagen en op een plaats met veel sociale controle dus in het zicht van iedereen. De ketting probeer ik altijd ergens van de grond vast te maken. Een dief kan zijn gewicht dan niet gebruiken op de betonschaar. Ik denk ook dat je best meerdere kettingen en sloten gebruikt. Als je in groep bent kan je b.v. de bikes aan elkaar vast maken. Dan duurt het wel een tijdje voor de eerste los is. De KTM zet je natuurlijk in het midden.


Laatst aangepast door tuxdelux op Do, 17 Jan. 2013, 15:44, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tuxdelux



Geregistreerd op: 17-11-2012
Berichten: 91
Woonplaats: Tussen Affligem en Ternat

BerichtGeplaatst: Do, 17 Jan. 2013, 15:39    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
tuxdelux schreef:
mr wheely schreef:
Bas schreef:
Goede tip!

Weten jullie of de 950 Adventure (2003) ook zo'n stekker heeft waar het rechtstreeks op kan worden aangesloten?

groeten,
Bas

waarom zou je dit ktm alarm willen.... de verzekering betaald niks als je dit instaleerd want het heeft niet de benodigde papieren die de verzekeringsmaatschapijen eisen

Mijn verzekering vraagt geen alarm. De 990 Adv heeft standaard al een startonderbreking. Het alarm heb ik voor mijn eigen gemoedsrust.


dus geen diefstal alarm huh2

Neen, een antidiefstal alarm. laugh Maar dus niet voor de verzekering tegen diefstal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif