lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ardennenrit 12januari
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Za, 29 Dec. 2012, 0:38    Onderwerp: ardennenrit 12januari Reageer met quote

Ik had hier eerst een voorstel gedaan tot camperen, maar in mijn volle enthousiasme was ik vergeten dat ik die avond op de kinderen moet passen terwijl mijn vrouw personeelsfeest heeft.

Dus dat campeerweekend wordt ingekort in een dagrit naar de ardennen op zaterdag 12januari. Route ligt nog niet vast, maar ik heb hier zeer mooie routes op mapsource (garmin) staan dus dat is alvast geen probleem.

Afhankelijk van de lengte van de route zal het dan wel vrij vroeg vertrekken worden om op een rustig tempo met genoeg tussenstops (koffie om op te warmen, het zal nodig zijn evilgrin ) de route gereden te krijgen.

Lijkt jullie dit wat? Tokke, 2wheeler? En alle anderen geinteresseerden natuurlijk.

edit: concreet.

versie 1-300km-bij mooi droog en niet te koud weer:

plaats: grote markt Sint Truiden in café "de kleine Bachus" (vlak ernaast voor de fortis bank is plaats om je moto te parkeren)
uur bijeenkomst: rond 9u
uur vertrek: als onze koffie's uit zijn en we wat opgewarmd zijn

route vertrekt dus in Sint Truiden. Het eerste gedeelte gaat via velden, vuile baantjes en mooie asfaltwegels richting Duitse Eifel. Daar veranderd de omgeving langzaam maar zeker in een prachtig natuurlandschap met zeer veel bochten. Na al dit moois brengt de rit ons via een stukje Ardennen (Verviers) en ook een onvermijdelijk iets saaier stuk stedelijk gebied, naar ons eindpunt op de grote markt te Tongeren. Na een afscheidsdrankje zal iedereen zijn eigen weg huiswaarts inzetten. Totale afstand (van en naar niet meegerekend omdat dit voor iedereen anders gaat zijn) is net geen 300km. Dus niet overdreven lang.
Bedoeling is dan ook om geregeld een stop te maken om eens wat op te warmen met een tasje koffie. Tempo rustig/toeristisch. Diegene die er nood aan hebben mogen uiteraard altijd eens aan de gas draaien, zolang er maar altijd op iedereen wordt gewacht.

versie 2-180km bij nog overwegend mooi weer maar iets kouder en occassioneel een klein winters buitje ertussen, deze versie zet ook af en toe een stapje naast de asfalt op een gravelpadje zonder extreem te gaan.

- samenkomen te Sint Truiden tussen 8.30u en 9u Café kleine Bachus
- rit gaat door de Voerstreek over voornamelijk kleine baantjes (in goede en minder goede staat), kasseibaantjes, gravelpadjes en een klein streepje modder is niet uitgesloten. Een stop is voorzien in het station van Homburg. Dit is een station dat sinds vele jaren niet meer in gebruik is maar waar nog treinen staan (te roesten), levert zeer mooie plaatjes op. Zo gaat de rit ook naar Tongeren waar het eindpunt is.
- afstand 180km


Diegene die willen kunnen mij in pm hun persoonlijke mail geven zodat ik de route (garmin) kan doorsturen. Liefst ook een gsm nummer waarop in geval van, kan op verwittigd worden als er wijzigingen zijn.

lijstje:
- the riding man
- 2wheeler
- Muug

_________________
Ktm Duke390


Laatst aangepast door the riding man op Zo, 6 Jan. 2013, 14:59, in totaal 5 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 29 Dec. 2012, 2:33    Onderwerp: Reageer met quote

wacko wacko bedoel je in 2013 want 11-12-13 december zijn wij in Nederland al even voorbij ........ laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Za, 29 Dec. 2012, 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bedoelde januari 2013. Maar zoals ik hierboven al veranderd heb in mijn post, had ik op vrijdag iets belangrijks over het hoofd gezien. Zaterdag ben ik vrij, dus wil ik gerust eens richting ardennen trekken. Ik wil zelfs er alsnog een weekend van maken op camping, hetzij dan van zaterdagmorgend tot zondag, geen enkel probleem en dan kunnen we er een langere route van maken die de Eifel en eventueel Luxemburg aandoet. Of we houden het gewoon op zaterdag een dagritje. Mij blijft het allemaal gelijk.
Laat maar weten wie graag mee wil.

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
2wheeler



Geregistreerd op: 23-8-2012
Berichten: 29
Woonplaats: Provincie Limburg

BerichtGeplaatst: Za, 29 Dec. 2012, 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, ik mee op dagtrip of campingtrip
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ToKkE



Geregistreerd op: 3-7-2011
Berichten: 116
Woonplaats: Nossegem

BerichtGeplaatst: Za, 29 Dec. 2012, 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Een dag tripje ardennen is zeker goe voor mij! Normaal ok voor de 12de, zal later nog definitief bevestigen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Zo, 30 Dec. 2012, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Het idee begint vaste vorm aan te nemen. Op algemene vraag is het dus geen campeertripje geworden maar een dagritje. Ik heb me vandaag bezig gehouden om een mooie route uit te tekenen. Om het overzichtelijk te houden zal ik de praktische gegevens en een deelnemerslijstje in de openingspost plaatsen. Tgaat plezant worden thumbsup
_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ziggy



Geregistreerd op: 9-12-2012
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Jan. 2013, 8:21    Onderwerp: Reageer met quote

Spijtig ik moet werken op 12/1 anders had ik zeker meer gereden, misschien een volgende keer.
Pascal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ToKkE



Geregistreerd op: 3-7-2011
Berichten: 116
Woonplaats: Nossegem

BerichtGeplaatst: Za, 5 Jan. 2013, 0:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga moeten passen, andere verplichtingen de 12de... confused

De volgende keer probeer ik er wel bij te zijn!

Have fun!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Za, 5 Jan. 2013, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt om het te laten weten Tokke, ik kijk ernaar uit om je volgende keer er wel bij te hebben smiley
_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Zo, 6 Jan. 2013, 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

Aan de deelnemers:
De weersvoorspellingen zijn aan het veranderen voor de 12de. Ze verwachten lagere temperaturen en iets meer kans op (winterse)neerslag dan aanvankelijk voorspeld.
Voor mij geen reden om de rit te anuleren. Maar misschien wel om er een kortere rit van te maken? 300km is zowiezo een flink eind bollen, bij koudere temperaturen waarbij voorzichtiger en trager wordt gereden is dat niet realistisch vrees ik.
Ik kan misschien een "reserve rit" voorzien. We houden het dan bij het beginpunt zoals afgesproken. En van daaruit kunnen we dan zien of we aan de lange rit beginnen of aan een korte versie. Lijkt jullie dit een goed idee?

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Fiveblade



Geregistreerd op: 9-5-2012
Berichten: 28
Woonplaats: Beek (L)

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jan. 2013, 9:30    Onderwerp: rit 12-jan Reageer met quote

Hallo riding man,
Ik zou heel graag meegaan, maar ik moet helaas 1000km ( 3 dagen +/- 340km per dag)route voor de EuroTour van de MMC'72 gaan controleren dit weekend.
Zou ik wel de route mogen hebben, ik zou graag het onverharde eens oefenen gaan.

Groetjes,
Fiveblade/René

_________________
FZ600 - FZ 750 - GSXR-1100 - GSXR1100W - GSXR-750 srad (2x) - CBR900RR - ADVENTURE 990
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Vr, 11 Jan. 2013, 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk mag je de route hebben. Als je me je mail-adres geeft (mag uiteraard in pm) dan stuur ik ze door. Als het je echter louter om het off-road gedeelte te doen is, dan kan ik je de priegelroute aanbevelen, dat is een echte allroad/off-road route voor allroad motoren die begint in Weert en eindigt in Vielsalm. Je vind die op het internet, maar ik zal die dan ook ineens naar je doorsturen. Ik heb een stukje uit de Priegelroute gebruikt bij mijn rit trouwens, en ook een heel groot stuk uit een bloesemrit van aktief, aangevuld door door wegjes die ik via google-maps heb opgezocht en leuk bevonden. Heb er vrij veel tijd (een dikke halve dag) ingestoken om ze te maken. Dus als je ze dan gereden hebt, zeker laten weten wat je ervan vond he.

Bij deze ook van de gelegenheid gebruik maken om te laten weten dat het met grote zekerheid versie 2 gaat worden om te rijden. Het gaat bere koud worden. Van in het begin heb ik dagelijks de weersvoorspellingen opgevolgd en elke dag pitste ze een paar graden eraf. Momenteel wordt het heel koud met temperaturen die amper tot niet boven het vriespunt zullen geraken, voeg daar dan een reeële kans op winterse buien aan toe, en je weet waaraan je je mag verwachten. We zijn momenteel met 4 en de bedoeling is wel degelijk om de rit te laten doorgaan. Maar als het vandaag moest regenen, vanacht zou aanvriezen (ze geven tot -6° aan de grond) schiet me dan niet dood als ik morgen op de laatste moment alles alsnog zou annuleren he. Het is niet de bedoeling dat we ons gaan verongelukken, ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is.
We zien wel. In elk geval ga ik er momenteel dus nog van uit dat alles gewoon door gaat.

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
the riding man



Geregistreerd op: 8-11-2012
Berichten: 140
Woonplaats: Belgische kust

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Jan. 2013, 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

Verslagje van de rit:

Om 6uur opgestaan. Een lekker warm douchke genomen en mijn arsenaal van warme kledij aangetrokken. De buitenthermometer gaf -3° weer. De deelnemers wou ik trakteren voor mijn verjaardag (binnenkort) op een kleinigheid. Dus lekkere sandwichkes gesmeerd met hesp en kaas. Ook ne grote pot koffie opgeschonken in ne grote thermos gegoten, melk in een klein thermosje erbij, nog tassen, suiker en lepeltjes. Dat allemaal in mijn topkoffer (die nu de bijnaam brooddoos heeft gekregen) gepropt. Vervolgens met volle moed op pad. Eerste afspraak was normaal op de E19 in het benzinestation, maar toen ik aan de oprit van de E19 een KTM zag staan tanken aan een ander benzinestation dacht ik van... zou dat 2wheeler nu al zijn, zou niet logisch zijn want hij zou dan toch aan het benzinestation van afspraak tanken, ondertussen was ik er al voorbij, heb voor alle zekerheid dan maar teruggedraaid en het gaan vragen aan die gast. En jawel, twas den 2wheeler. Dan zijn we van daaruit maar ineens doorgereden naar Sint-Truiden. Daar aangekomen zagen we de moto van Willy (een collega van mij die ook meereed) al staan. Gezellig ernaast parkeren, maar dat eindigde al in een ferme discussie met een Hollandse marktkramer die het precies niet zo met moto's begrepen had. De marktleider kwam er al bij, gelukkig was die mens veel schappelijker en twas vlug opgelost.
Nadat ook Muug ons was komen vervolledigen, zijn we vertrokken. Na een 2tal uur rijden zag ik daar ineens ne KTM die een hoger gelegen veld wilde oprijden (om een ijsplek te ontwijken) omkantelen. Nadat we hem gezamelijk weer op het goede spoor hadden gezet, leek het me het goede moment om de sandwisckes en warme koffie (jawel nog steeds lekker warm, ondanks de kou, tis nen hele goeie thermos) boven te halen om wat op te warmen, het deed deugd. En mijne moto woog daarna ineens wat lichter. Verder kwamen we af en toe een off-road baantje tegen waar we in zouden gemoeten hebben, maar geen van al mochten we nog door. Stukken van de route heb ik uit de Priegelroute gehaald, een allroad rit dat in 2009 is gemaakt en toen waren alle baantjes nog legaal toegankelijk. In die 3 jaar precies wel het één en ander veranderd. Op 1 stukje na, waar ze blijkbaar een bordje vergeten waren, en dat was dan ineens een pittig stukje voor dergelijk zware moto's. Stijl naar beneden, vol modder, stenen, kuilen. Maar we zijn er allemaal zonder veel erg doorgekomen. Tijdens de middagstop (was al 14.30u ondertussen als ik me niet vergis) eens lekker gaan eten, en het was echt erg lekker. Daarbinnen kregen we allemaal ons klopje, de zin om nog veel te rijden was aan het wegzinken, plannen waren aan het broeden om een stuk van de route af te snijden en er werd door iemand zelfs geopperd om daar te blijven overnachten. Niks van! Echt mannen geven niet op. Zo zijn we we terug met goede moed op pad getrokken, om.... 5km verder al terug te pauzeren. Daar waren we namelijk aangekomen in het station van Homburg en zijn de enigste foto's van heel de dag genomen.


Hierna was het nog een goeie 70km aan mooie asfaltwegen waarvan het de de laatste 15 a 20km al flink donker aan het worden was. En zijn we dan op de grote markt van Tongeren terechtgekomen, waar we na een laatste drankje allen huiswaarts zijn gekeerd.
Het was al bij al een fijne dag. Vooral 's morgens vrij koud (heel even heeft het op mijn buitentemperatuurmeter van de moto -3.8°C geweest) waarna het alleen nog maar opgewarmt is tot op zijn max 5°C, en gezien de warme kledij dat we aanhadden, hebben we geen moment kou gehad. Heel goed op de baan, de ijsplekken waar we het over hadden was enkel op boerenwegels en waren uiterst beperkt. Heel leuke rit, toffe groep, moeten we zeker nog eens doen.

_________________
Ktm Duke390
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bmva



Geregistreerd op: 10-2-2007
Berichten: 148
Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Jan. 2013, 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

Zo te lezen hebben jullie een geslaagde dag gehad.
Misschien dat ik de volgende editie aan kan haken...lijkt me leuk..

Gr.
Mark

_________________
Oranje 990 Crispy design Adventure 2007, 690 Enduro R 2013
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1483
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Jan. 2013, 18:05    Onderwerp: Re: rit 12-jan Reageer met quote

Fiveblade schreef:
Hallo riding man,
Ik zou heel graag meegaan, maar ik moet helaas 1000km ( 3 dagen +/- 340km per dag)route voor de EuroTour van de MMC'72 gaan controleren dit weekend.
Zou ik wel de route mogen hebben, ik zou graag het onverharde eens oefenen gaan.

Groetjes,
Fiveblade/René


even melden toch dat alle veldwegen die in de route van gisteren zaten, verboden terrein waren voor elke vorm van gemotoriseerd verkeer. En uit respect voor de vele wandelaars en ruiters die daar gebruik van maken, gebruik je die dan ook niet. Dus veel heb je niet meer aan die tourrit van 2009.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif