lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Loze stekkertjes ?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
john68

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2012, 0:22    Onderwerp: Loze stekkertjes ? Reageer met quote

Kan iemand mij vertellen waarvoor de 2 stekkertjes dienen die achter het dashboard ter hoogte van de 12 volt plug zitten ?Er staat continu spanning op . Ik wil deze gebruiken om mijn verwarmde handschoenen op aan te sluiten , deze zijn al gezekerd , maar moet er dan in het opbergvakje een zekering vervangen worden voor een zwaardere ? mvg John.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2012, 1:15    Onderwerp: Reageer met quote

welke kleur hebben ze? welk soort stekkertje?

waarschijnlijk zit er aan het draadje een label: daarop staat dan waarschijnlijk ACC1 (of 2): Dat is de axillary spanning, die je dus voor aansluiten van apparaten mag gebruiken.

(max 10A)
grts

Raketman

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2012, 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

Een door de fabrikant aangegeven zekeringswaarde vervangen door een grotere lijkt mij zowat één van de slechtste ideeën die je kan hebben.
Of het moet zijn dat je er zeker van wilt zijn dat bekabeling gaat smelten (denk trouwens niet dat die dunne draadjes veel meer dan 10A moeten hebben bucktooth ).

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68

BerichtGeplaatst: Vr, 14 Dec. 2012, 22:37    Onderwerp: Reageer met quote

kabelschoentjes Bean , een bruine en een rood / gele met over de uiteinden een transparant rubber .
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 1:46    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi

ja, dan heb je de ACC aansluiting inderdaad. Die is bedoeld voor accesoires...

bruin is altijd massa bij KTM
rood-geel is permanent spanning.

Kun je niet beter je handschoenen op de andere ACC stekkertjes zetten: (bruin + zwart-rood): Die schakelen uit met het contact. of zit daar al ietsanders op.???

Kwa zekering: Nee je moet zeker geen zekering gaan vervangen. De originele (2004 e.v.) is 10A en dat is ook het maximum voor de draadjes idd). Maar 10A geeft je 120 watt: en hoeveel zijn die hadnschoenen? (kan me niet voorstellen dat ze zo veel of meer Watt zijn). DUs dan is er ook geen enkele noodzaak om die zekering te vervangen.

african

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

Als je alleen handschoenen op de stekkertjes aansluit, maakt het niet uit of je de permanente of geschakelde ACC neemt! Die handschoenen trek je toch uit als je afstapt.

Ik had ze bij m'n vorige met een rechtstreekse (gezekerde) draad naar de batterij...

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

todat je ze een keer uitdoet en vergeet los te trekken van de motor (aangenomen dat je een losse spiraaldraad naar de motor hebt: ALs ze via je pak zitten kan dat natuurlijk niet.)

dan is je accu leeg ... en krijg je het eindelijk echt warm: van het duwen grin

overigens nog een nadeel van permanent spanning: Aansluitpluggen die onder spannning staan hebben de neiging om veel sneller te corrroderen (vooral als er wat zou water in is gekomen). ALs ze permanent spanning hebben gaat dat dus veeeel harder.

john68

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 22:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ok ,bedankt voor jullie reactie's; maar waar zitten nog meer van zulke acc stekkertjes , die als je het contact uitzet ook daar dan de spanning af is. deze kwam ik toevallig tegen omdat ik de stroom van de plug wilde splitsen maar daar staat ook continu spanning op . mischien is het inderdaad beter zoals bean schrijft dat alles uit staat als de sleutel wordt omgedraaid.
Naar boven
african

BerichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

bij mij zat de stekker bij/onder het zadel of tussen het klepje tussen de tankdoppen en draden door mijn jasmouwen. Dan ben je vanzelf 'unplugged' als je weggaat...

@john
Bij het stekkertje achter je cockpit moet er nog zoeentje zitten, maar dan een geschakelde via 't contact;

Dr_Bean
Site Admin

Nieuw berichtGeplaatst: Za, 15 Dec. 2012, 23:11    Onderwerp: Reageer met quote

ACC1 en ACC2 zitten beide achter de koplamp.
john68

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 17 Dec. 2012, 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt allen .
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: