Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
john68
|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 0:32 Onderwerp: Heet !!!!!!!!!!! |
|
|
Vanmiddag eindje gereden ,niks aan de hand ,4 blokjes zoals gewoonlijk .Toen reed ik een kleine opstopping in ivm ongeval ,politie erbij dus keurig wachten in de rij , meteen liep de temperatuur op naar het max aantal blokjes ( 6 ? ) en begon het rode lampje te knipperen . Motor uitgezet ,contact aan zodat de ventilator z'n werk kon doen . Toen de ventilator ermee stopte m'n weg weer vervolgd zonder problemen . Bij thuiskomst de vloeistoffen gekontroleerd ,olie /water , alles mooi op niveau .Heb ditzelfde problem een tijdje terug ook al een keer gehad in het centrum van de stad tijdens de spits , veel optrekken en veel stilstaan.Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken om dit euvel te verhelpen ? Mvg John . |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 5:40 Onderwerp: |
|
|
misschien is het koelsysteem niet goed ontlucht? _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 9:41 Onderwerp: |
|
|
Bij mij was het propellertje van de waterpomp afgesleten door speling o pde verbinding met de as. Hij liep ook heel snel (te) warm. Hele waterpomp gereviseerd en weg probleem!
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 14:25 Onderwerp: |
|
|
Ach, met veel stadsverkeer (optrekken en stilstaan) bij warm weer wil hij al eens oververhitten, heb ik ook al enkele keren gehad, zonder dat daar meteen een oorzaak voor was.
Wat nog kan helpen: aftermarket uitlaten en een radiatorbeschermer die meer luchtstroom toelaat. Sommigen installeren een tweede fan, maar dat lijkt me een beetje te veel. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 15:31 Onderwerp: heet |
|
|
Idd radiator half leeg en het expansievat tot max vol , hij gooide het water er wel uit maar er gaat niks van het vat terug in .???????????Waar is dat vat voor ? zit al een nieuwe radiatordop op . |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 4 Jul. 2013, 20:49 Onderwerp: |
|
|
misschien het slangetje tussen vaatje en radiator stuk/los/verstopt??
overloop slangetje van het vaatje verstopt?
Normaliter werkt het als volgt:
De vloeistof in de motor en radiator zet uit.
daarmee loopt de druk op tot de overdruk van de radiatordop (standaard 1.4 Bar (=0.4 overdruk)) Daarmee wordt ook voorkomen dat de vloeistof kookt.
boven die druk loopt het uit de radiator naar het vaatje (het vaatje is drukloos!!, en heeft een ontluchting/overloop).
Zo ontsnapt als het goed is ook de lucht in de radiator.
Koelt de motor daarna af...
Dan loopt de druk eerst terug.
en zodra er onderdruk in de radiator ontstaat zuigt de radiator vloeistof uit het tankje aan (onderuit het tankje dus). Alleen als daarin geen vloeistof meer is kan er lcuht bij het systeem komen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|