Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Thorri

|
Geplaatst: Vr, 29 Jul. 2011, 16:50 Onderwerp: Remblokken vervangen |
|
|
Zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb nieuwe remblokken nodig. Dus heb op de het forum gezocht en de diverse website's bezocht. Maar ik vind er te veel. Welke moet ik nou nemen.
En ik vind ook het prijs verschil tussen de verschillende blokken erg groot. Maar is het verschil in kwaliteit ook zo groot.
Wie o wie kan me helpen een beetje wegwijs te maken in de aftermarket onderdelen.
Alvast dank.
groeten Bjorn _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 29 Jul. 2011, 20:15 Onderwerp: |
|
|
voor of achter? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Thorri

|
Geplaatst: Vr, 29 Jul. 2011, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Voor en achter. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
Qua Patet Orbis

Geregistreerd op: 24-10-2011 Berichten: 83 Woonplaats: Alphen a/d Rijn
|
Geplaatst: Vr, 13 Jan. 2012, 14:13 Onderwerp: Welke remblokken |
|
|
Hallo,
Ik wilde geen nieuw topic openen , want mijn vraag is dezelfde.
Welke remblokken kan ik het beste nemen voor de voorkant en de achterkant.
Ik zie nogal wat verschillende prijzen en merken voorbij komen op internet.
Ik heb ook last van een piepende achterem,wat erg irritant is.
Wat zijn jullie ervaringen met remblokken voor en achter en welke raden jullie aan voor de beste prijs/ kwaliteitsverhouding en moeten het gesinterde of organische zijn?
Ik heb een 950 adventure van 2004.
Alvast bedankt en zie graag jullie reacties tegemoet. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Vr, 13 Jan. 2012, 15:06 Onderwerp: |
|
|
Vooraan wil ik niks anders dan de originele, Toshiba dus. Die gaan gemiddeld zo'n 56.000km mee, dus geen klagen over prijs/kwaliteitverhouding hier.
Achterste :
- de originele werken heel goed, maar slijten waar je bijstaat. Duur : rond de 50€ voor een setje.
- daarna ben ik overgeschakeld op Braking. Die sleten iets minder snel en kostten maar de helft. Met Braking ben ik moeten stoppen toen ze de voeringen ineens veel dikker begonnen maken, zodat ze niet meer pasten tussen klauw en schijf. Tenzij je schijf al goed versleten is (of je een dunnere schijf van Braking zelf monteert), dan gaan ze er wel tussen.
- vervolgens overgegaan naar Ferrodo. De eerste set is bijna letterlijk weggesmolten, maar wegens dringend op dat moment had ik terug dezelfde gemonteerd. Die hebben het 3x zo lang uitgehouden (9000km), zodat ik terug op mijn normale gemiddelde uitkwam. De set die er nu inzit heeft er al 12.000km opzitten, wat zo ongeveer een record moet zijn.
Van een piepende achterrem heb ik nog nooit last gehad. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Qua Patet Orbis

|
Geplaatst: Vr, 13 Jan. 2012, 22:25 Onderwerp: |
|
|
Dank voor de reactie...
nou lees ik ergens dat als je een piepende rem hebt, je het beste organische kunt gebruiken...klopt dat?
En zijn organische remblokken ook geschikt voor de voorremmen of moet ik het bij gesinterde houden? |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Vr, 13 Jan. 2012, 22:49 Onderwerp: |
|
|
Organische zou ik op een LC8 voor gewoon gebruik niet aanraden. Die gaan echt hard slijten, en hetgeen je ervoor terug krijgt qua remkracht lijkt mij niet echt een toegevoegde waarde. Met gesinterde rem je'm ook op zijn neus (of laat je de wielen blokkeren, of trek je'm in ABS).
Piepende rem heeft meestal niet veel te maken met de samenstelling van de remblokken, maar eerder met
- verglazing van het oppervlak van de remvoering, ofwel door sterke verhitting ofwel ten gevolge van een versleten schijf met een onregelmatig oppervlak (ribbels, groeven).
- trillingen van één of beide remblokjes, meestal aan de kant van het zuigertje. Op te lossen met een dun laagje kopervet op de buitenkant van het remblokje, of vervanging van het spanplaatje aan de bovenkant van de blokjes. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Qua Patet Orbis

|
Geplaatst: Vr, 13 Jan. 2012, 23:10 Onderwerp: |
|
|
Kijk! Daar heb ik wat aan.....zal je raad zeker opvolgen!
Thanx voor de info, ben weer wat wijzer. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Vr, 13 Jan. 2012, 23:50 Onderwerp: |
|
|
Piepende rem heeft vaak te maken met het feit of er wel of geen dwars groeven in het belaag zitten (achter; een enkele groef dwars op het belaag, voor; een dubbele). Je zou deze groef er zef in kunnen zagen als je het probleem wil oplossen.
Verder kan ik zeggen; investeer in orginele blokken (sinter brons), dus geen organische _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 14 Jan. 2012, 9:54 Onderwerp: |
|
|
Een piepende rem kan liggen aan vuil dat tussen achterzijde remblokje en cylinder zit. Openhalen en goed kuisen met remmenreiniger en ik doe soms kopervet aan de achterzijde...geen gepiep meer. |
|
Naar boven |
|
 |
Qua Patet Orbis

|
Geplaatst: Za, 14 Jan. 2012, 20:46 Onderwerp: |
|
|
Ik zal ze eerst maar eens even schoonmaken en invetten, als dat niet verbeterd kan ik die sleuven nog s proberen.
Hoe moet ik dat zien met die sleuven, van boven naar beneden met een zaag oid? Heeft iemand wat meer uitleg, hoe te doen...
Wil niet zomaar lukraak in mn remblokken gaan zagen, dus wat meer details zijn welkom..
Alvast bedankt. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Za, 14 Jan. 2012, 22:56 Onderwerp: |
|
|
dwars (breedte richting, niet lengte richting) op het belaag met bv een ijzerzaagje _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
|
Naar boven |
|
 |
Qua Patet Orbis

|
Geplaatst: Ma, 16 Jan. 2012, 10:15 Onderwerp: |
|
|
Jongens!
Bedankt voor de reacties, het is mij weer een stuk duidelijker.
Vooral de link van mr wheely...super!!!
Moet toch nog het een en ander doen aan onderhoud dus zal dit foefje ook zeker gaan gebruiken voor de achterrem..
Nogmaals dank. |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Ma, 16 Jan. 2012, 13:34 Onderwerp: |
|
|
Iemand nog tips waar je het goedkoopst remblokken koopt?
Motorremschijf.nl verkoopt alleen organische.
braking.nl zit een setje achter op zo'n €28,- _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
|