Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
the riding man
Geregistreerd op: 8-11-2012 Berichten: 140 Woonplaats: Belgische kust
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:14 Onderwerp: stuurmoffen op de adventure990 |
|
|
Weet er iemand of er stuurmoffen zijn die passen over de handkappen van de adventure990 ? Ik heb 2 totaal tegenstrijdige berichten gelezen over de Oxford deluxe. De ene beweerd dat die er speciaal voor gemaakt zijn, de andere beweerd dat absoluut niet passen. Iemand uitsluitsel of een andere suggestie voor moffen die wel passen?
Waarom ik die wil? Omdat ik te kampen heb met het syndroom van reynaut. Handen, en dan meer bepaald mijn vingers worden bij het minste briesje lijkbleek en pijnlijk. Dus hoe lelijk ze ook zijn, het verhoogt mijn motorplezier enorm. Ik heb de moto nog niet, maar heel waarschijnlijk wel binnenkort en door toedoen van "mijn aandoening" heb ik die onmiddellijk nodig wanneer ik de moto ga afhalen om er deftig mee thuis te geraken, vandaar dat ik hiernaar al op zoek ben. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:17 Onderwerp: Re: stuurmoffen op de adventure990 |
|
|
the riding man schreef: | Weet er iemand of er stuurmoffen zijn die passen over de handkappen van de adventure990 ? Ik heb 2 totaal tegenstrijdige berichten gelezen over de Oxford deluxe. De ene beweerd dat die er speciaal voor gemaakt zijn, de andere beweerd dat absoluut niet passen. Iemand uitsluitsel of een andere suggestie voor moffen die wel passen?
Waarom ik die wil? Omdat ik te kampen heb met het syndroom van reynaut. Handen, en dan meer bepaald mijn vingers worden bij het minste briesje lijkbleek en pijnlijk. Dus hoe lelijk ze ook zijn, het verhoogt mijn motorplezier enorm. Ik heb de moto nog niet, maar heel waarschijnlijk wel binnenkort en door toedoen van "mijn aandoening" heb ik die onmiddellijk nodig wanneer ik de moto ga afhalen om er deftig mee thuis te geraken, vandaar dat ik hiernaar al op zoek ben. |
Anders verwarmde handschoenen proberen. Ivanbase op het forum hier heeft die en is er zeer over te spreken. Als mijn handvatverwarming ooit versleten is komen er ook verwarmde handschoenen voor in de plaats. |
|
Naar boven |
|
 |
the riding man
|
Geplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 23:28 Onderwerp: |
|
|
Alvast bedankt voor het snelle antwoord. Nu, ik kan je verzekeren dat als je hiermee te kampen hebt (ik heb het sinds een 2tal jaar heel hevig) ik al meerdere oplossingen heb onderzocht en overwogen. Zo heb ik ook al verwarmde handschoenen overwogen. Groot nadeel: de draden, je hangt als het ware vast aan de motor, telkens dat in en uitpluggen. Nog een groot nadeel: ze zijn heel dik en groot en ik krijg ze niet deftig in mijn mouwen gestopt, als je de handschoenen over je mouwen draagt dan lopen ze vol water na een tijdje. Dit, en de prijs in overweging genomen, maakt dat ik geen verwarmde handschoenen wil. Heb in de praktijk al uitvoerig gereden met combinatie stuurmoffen/verwarmde handvaten/en goeie tussenseizoenshandschoenen met gore-tex, en dit ervaar ik als zeer possitief voor relatief weinig geld (in vergelijking met gerbin verwarmde handschoenen bv die pokkeduur zijn).
Dus stuurmoffen.... maar de welke? |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
|
Naar boven |
|
 |
the riding man
|
Geplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 7:45 Onderwerp: |
|
|
Blackbert,
Dat is inderdaad exact wat ik zoek. Via die post in je link ben ik via google op de site geraakt waar ze vandaan komen (www.rockymountainatvmc.com/) ik vind de moffen echter nergens terug op de site. Een mailtje zou me natuurlijk kunnen verder helpen. Maar ongeacht hoeveel ze kosten (kan niet zo heel veel zijn) komt er zowiezo al 50$ bij om te verzenden naar België. Nu moesten deze echt de enige zijn die volledig mooi passen en ik daarmee de komende jaren met plezier kan rijden, wel dan zou ik die gewoon kopen omdat ik het echt nodig heb. Maar ik wacht nog even tips af van moffen die ik misschien gewoon in de buurt ergens kan kopen en dus zonder die dure verzendingskost zit. Heb trouwens al wat mailtjes rondgestuurd naar motorzaken in de omgeving en slechts 1 heeft concreet gereageerd met een type en bestelmogelijkheid en dat zijn dus die Oxford Deluxe. Daarop ben ik dat gaan opzoeken en een verhaal gelezen van iemand met een adventure waarbij ze volgens hem niet paste. Nu heb ik toch al 1 soort stuurmof gezien die wel past. Ik hou deze nog even als "noodgeval" in mijn gedachte. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

|
Geplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 13:54 Onderwerp: |
|
|
Allez dan, kijk hier eens. Zelfs in KTM-oranje.  |
|
Naar boven |
|
 |
the riding man
|
Geplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 14:17 Onderwerp: |
|
|
Voor die prijs zou het wel goed mogen, nee moeten zijn! Heb wat info opgezocht over die Verheul. Via het motor-forum.nl heel wat reviews gelezen over deze handelaar en ze zijn stuk voor stuk extreem possitief over hun. Dan voornamelijk in het op maat maken en herstellen van motorpakken wat hun specialiteit is. Dus dat geeft al een pak vertrouwen. Heb hun een mail gestuurd met de vraag om wat extra foto's (want op de site is de foto nogal onduidelijk) en naar de verzendingskosten naar Belgie. Ben benieuwd. Als ik het zo lees dat de moffen zo warm zijn en voorzien van een waterdicht membraam enzo, dan denk ik dat dit mijn meest ideale oplossing gaat zijn. Alvast enorm bedankt voor de tip Blackbert. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

|
Geplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 15:14 Onderwerp: |
|
|
graag gedaan |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 18:05 Onderwerp: |
|
|
ik heb er van Tucano Urbano. Ooitorigineel gekocht voor een GS, passen zonder meer op de KTM. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
the riding man
|
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Vr, 23 Nov. 2012, 23:09 Onderwerp: |
|
|
ik heb de mijne zelf gemaakt. heel veel werk wel. zal er is ne foto van maken _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Za, 24 Nov. 2012, 0:08 Onderwerp: |
|
|
Ik heb type R319. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Za, 24 Nov. 2012, 11:27 Onderwerp: |
|
|
ik heb dat hier ook liggen, geen idee hoe lang al. Ooit spotgoedkoop gekocht. Nog beter dan verwarmde handschoenen ! Zeker in combi met handvatverwarming. Echt magisch. Om ze op mijn GS te laten passen moest ik er gaten in maken voor de spiegels. De handkappen hielpen om ze mooi op hun plaats te houden (anders durven ze op snelheid de hendels al eens indrukken). 'k heb ze nog niet nodig gehad op de KTM (wegens nog geen echte koude lange winterritten). _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Za, 24 Nov. 2012, 11:36 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Nog beter dan verwarmde handschoenen ! Zeker in combi met handvatverwarming. Echt magisch. |
Inderdaad, maar soms een beetje scary als je net je hand even van het stuur hebt en je moet plots reageren. Je kan dan niet meer gewoon naar je stuur grijpen maar je moet eerst netjes in de moffen schuiven. Ooit een bijna aanrijding zo gehad... _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 24 Nov. 2012, 12:22 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: |
Inderdaad, maar soms een beetje scary als je net je hand even van het stuur hebt en je moet plots reageren. Je kan dan niet meer gewoon naar je stuur grijpen maar je moet eerst netjes in de moffen schuiven. Ooit een bijna aanrijding zo gehad... |
Net met dat mogelijke scenario in het hoofd ga je die dingen er dus nooit vanzeleven zien opstaan bij mij... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|