lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

HardAlpiTour
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2012, 12:35    Onderwerp: HardAlpiTour Reageer met quote

Allen,
Wie heeft er zin om deel te nemen aan de HardAlpiTour? Voor diegenen hier niet mee bekend: het gaat om een rit van ongeveer 500 km pistes, georganiseerd door Over2000Riders in de (voornamelijk Italiaanse) Alpen. De 500 km dient afgelegd te worden binnen de 24 uur, wat wil zeggen dat er ook 's nachts zal gereden worden. De rit is geschikt voor grote enduro's alla onze Adventure.

Indrukken:
http://www.youtube.com/watch?v=0ayV2hGlOXw
http://www.youtube.com/watch?v=VdLYykz61Xk

De vorige editie kostte 95 euro per deelnemer, daarin zit inschrijving, lunch voor vertrek, verzekering, bijstand en drank onderweg. Je moet zelf instaan voor benzine, banden, kleding, eten voor onderweg,...
De editie 2013 is gepland voor 7 en 8 september.

Concreet ben ik op zoek naar:
- Mensen die mee willen rijden (let op: het is geen race, ik ben dus niet op zoek naar snelheidsduivels, maar naar mensen die graag samen in groep willen deelnemen, bij elkaar blijven en elkaar steunen bij problemen).
- Mensen die het zouden zien zitten om wat logistiek te verzorgen: vermits noppenbanden wellicht een vereiste zijn en geen bagage op de motor kan meegenomen worden zullen we ofwel ter plaatse banden moeten wisselen, ofwel de motoren op een trailer meenemen. In beide gevallen moet er dus een auto met materiaal mee naar de start.

Ideaal zou natuurlijk zijn dat we een groepje van 3-4 personen kunnen vormen, waarvan iemand een auto met trekhaak ter beschikking kan stellen zodat we de motoren zonder veel moeite naar de start kunnen transporteren en fris kunnen starten.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 13 Nov. 2012, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hey, heb je al gedacht aan een nachttrein
ik ben van de zomer met een aantal forumers naar de LBKS ligurische bergkammstrasse gegaan.

De brommert op een wagon. De nachttrein ging van Den Bosch naar Allesandrie (IT). Dan zit je redelijk in de buurt.

Het is mij zeer goed bevallen Smile Na xxx bier in de remisewagon en een heerlijke vliegtuigmaaltijd.

Hoef je geen banden te wisselen....

Terugreis hebben we overigens wel gereden..... 12 uur in de regen de Route du Soleil thumbsdown
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cappie



Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 167
Woonplaats: Papendrecht

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Nov. 2012, 10:58    Onderwerp: Reageer met quote

Erg gaaf, ik blijf dit draadje ff volgen en wie weet komt het uit met mijn agenda.
_________________
KTM 950 S Adventure 2003
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Nov. 2012, 11:03    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt plezant en lijkt me niet te duur.
Met de motor op de trein ging enkele jaren gelden in België niet, maar in Duitsland en Nederland gaat het blijkbaar wel. Die treinoptie lijkt me wel goed als je weinig tijd hebt, want autostrade vreten haat ik echt.
Ik hou het in't oog hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Do, 15 Nov. 2012, 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, ik noteer al 2 "mogelijk geïnteresseerden".
Zal het eens moeten nakijken waar de start zal zijn.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Do, 15 Nov. 2012, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ziet er wel plezant uit, mij mag je ook opschrijven als "mogelijk geinteresseerd" en dan zal ik al uithouding beginnen te trainen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 17 Nov. 2012, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

die 500km lijkt me ZEER tof, maar waarom moet dat alweer zo snel mogelijk? Is best belachelijk. Hoe kan je nu genieten van je rit, het landschap, de wegjes, de pauzes? stars

Afin, als je de gps-route hebt, mag je ze me doormailen. thumbsup

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Za, 17 Nov. 2012, 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
die 500km lijkt me ZEER tof, maar waarom moet dat alweer zo snel mogelijk? Is best belachelijk. Hoe kan je nu genieten van je rit, het landschap, de wegjes, de pauzes? stars

Afin, als je de gps-route hebt, mag je ze me doormailen. thumbsup


laugh Tja..ik ben ook nie van de rapste en zeker daar wil ik genieten van al dat moois. Ik sluit me aan bij Muug! thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Za, 17 Nov. 2012, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

goed initiatief thumbsup

hoeveel dagen en totaal kostenplaatje denk je er ongeveer voor uit te trekken? is die ook op tripy te rijden?

grtz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Nov. 2012, 1:12    Onderwerp: Reageer met quote

Een impressie van een enthousiaste deelnemer :

J'ai eu la chance de pouvoir faire cette "course" le week end dernier, le hardalpitour, réservé au trail de plus de 150 kilos (bien qu'il y a quelques dérogations), une expérience formidable, un dépassement de soit, une énorme satisfaction d'arriver au bout malgré une préparation physique inexistante, je n'ai travaillé que sur la moto pour qu'elle soit plus facile et plus confortable, que du bonheur, pas de photos pour l'instant mais quelques une devrait venir!
Le concept, une course sans classement de temps, juste un road book à suivre qui si il est fait en intégralité prend environ 24h, un départ le samedi en début d’après midi, l'arrivé le dimanche aux même heures , en quatre étapes.
La première dure jusqu'à environ 21 heures, la seconde vous emmène à 3 heures du matin, la troisième s'arrête vers 11 heures et la 4éme vous emmène jusqu'à l'arrivé...
Vous avez compris mis à part une sieste de quelques dizaine de minute, dormir est impossible si on veux faire l’intégralité du road book, les organisateurs http://www.over2000riders.com/ demande à tout les participants de ne pas divulguer les traces fournies, 550 kilomètres dont 380 kilomètres de pistes, beaucoup de connues, des passages chaud et du bonheur, de l'or en barre!
La route du sel à 4 heures du matin ça laisse des traces!
Vraiment une super expérience, la KTM m'a amenée jusqu'au bout, aucun problèmes rencontré mis à part une crevaison le dimanche à 11h du matin et réparer une crevaison sur le bord de la piste avec 20 heures de moto dans les bras et pas de sommeil depuis 27 heures c'est pas pareil que de faire ca tranquille à la maison! lol!
Un grand merci à Laurent et tout les participants du post Tune ecu, la facilitée acquise par le travail effectué sur les cartographies m'ont grandement facilité la tache!

Niet voor mensen die veel slaap nodig hebben dus.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Nov. 2012, 1:22    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:

Niet voor mensen die veel slaap nodig hebben dus.


Daar ga ik met wat sterkers moeten afkomen dan koffie vrees ik... idea2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Nov. 2012, 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Dat "moeten" afrijden van die afstand binnen een nogal strak schema remt mij ook wat af om er zomaar direct op in te tekenen. Het staat zowat vast dat ik volgend jaar nog eens ga pisterijden ginder achter, maar ik ga er toch de tijd voor nemen. Ergens in the middle of nowhere nekeer de tent opzetten voor een overnachting, etc etc.
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Nov. 2012, 19:02    Onderwerp: Reageer met quote

In welke mate "moet" dat dan? Het lijkt me ook aangenamer om dat over een iets langere tijd te doen (bv. 2 volle dagen met een overnachting ertussen).

Maar het hangt natuurlijk af van met welke insteek en afspraken je er in groep naar toe gaat: voor de uitdaging/de prestatie binnen de 24u. Of voor een iets rustiger tempo aan te houden en overdag te rijden.

Mijn voorkeur gaat ook eerder uit naar het laatste maar ik wil het initiatief van MoD niet teniet doen. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Nov. 2012, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

disco stu schreef:
In welke mate "moet" dat dan?


Wel, dat is het concept van deze specifieke onderneming toch ? Pas op, niks op tegen hé. Als je er graag een stevige uitdaging bijhebt dan lijkt mij dit wel de max. Anderzijds heb ik wel wat ervaring met nachtje door rijden op roadbook, en dat is zelfs op de gewone openbare weg al geen lachtertje. Laat staan op een plaats waar je buiten je eigen verlichting geen ene reet ziet (jammer van het landschap want dat is toch echt wel de moeite thumbsup ) met langs één kant dikwijls een gat waar je liever niet insukkelt door eventuele vermoeidheid bucktooth .

Je zou hier naartoe moeten gaan (idd liefst niet met de motor rijden tot daar), eerst een stevige en uitgebreide nachtrust kunnen doen en er dan eens stevig voor gaan zitten (en staan)...Dan ga je daar zeker een leuke ervaring aan over houden.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Nov. 2012, 15:04    Onderwerp: Reageer met quote

ok Raketman, willen wij dat ne keer doen met ons tween of drien of viern? Als we aan dien roadboek geroakn. smiley
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 1 van 7

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif